طرح فروش اقساطی مسکن چیست؟

۳
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طرح فروش اقساطی مسکن برای کارمندان، طرحی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی است که قرار است به صورت فراگیر در کشور اجرا شود.
طرح فروش اقساطی مسکن

در شرایطی که روز گذشته رئیس‌جمهوری از طرح فروش اقساطی مسکن برای کارمندان دولت خبر داد، امروز وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت، جزئیات بیشتری از این برنامه ارائه کرد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از  ایسنا، محمد اسلامی گفت: طرح فروش اقساطی مسکن با مشارکت خود دستگاه‌های اجرایی و در یک سطح فراگیر در کشور در حال تهیه است تا کارمندان از بدو ورود به حوزه کاری خود در صندوق  مسکن پس‎انداز کرده و اقساط منازل مورد نظر خود را در ۱۵ سال پرداخت کنند.

طرح فروش اقساطی مسکن با زمین های دولتی

وی با اشاره به این‎که طرح فروش اقساطی مسکن در مرحله کارشناسی بوده و در مرحله بعد مورد تصویب قرار می‎گیرد، خاطرنشان کرد: مشارکت دستگاه‌های اجرایی که دارای زمین هستند در تسریع این طرح مؤثر است. ما مذاکرات خود را با دستگاه‌های مرتبط انجام می‌دهیم و هر دستگاهی که آماده‌تر باشد، برای مبادله تفاهم‌نامه اقدام می‌کنیم. اولویت این است که از زمین  دستگاه‌ها استفاده کنیم.

 

حمایت دولت از سازندگان مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‎که ساخت ۱۴۰ هزار دستگاه خانه نیز آغاز شده است، گفت: ما باید برای سازندگان و انبوه‎سازان امکانات ایجاد کنیم تا آن‎ها سهمی از ساخت‎ و ‎ساز  خود را برای خانه‎دار شدن جوانان و مسکن اولی‌ها اختصاص دهند. این طرح نباید به گونه‌ای باشد که با تغییر دولت‌ها، آسیب ببیند. باید صندوق پس‎انداز مسکن برای کارمندان تازه وارد ایجاد شود.

بر اساس این گزارش، در شرایطی که قیمت مسکن شهر تهران نسبت به دو سال قبل ۲.۸ برابر افزایش یافته و بازار اجاره خانه هم دچار تلاطم تابستانی شده، دولت دست کم چهار طرح را برای کنترل بازار در دستور کار قرار داده است؛ نمایندگان مجلس نیز جلسات همفکری را با حضور وزیر راه و شهرسازی و فعالان بخش مسکن برگزار می‌کنند.

رشد ۱۱۲ درصدی قیمت مسکن نسبت به اردیبهشت سال قبل و ۱۷۹ درصدی نسبت به اردیبهشت دو سال قبل، مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس را بر آن داشت تا چاره‌ای برای وضعیت کنونی پیدا کنند. وزارت راه و شهرسازی در ماه‌های اخیر طرح‌هایی همچون بازار تعهدی مصالح، مسکن اقساطی برای کارمندان، تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ و موافقت تلویحی با قانون مالیات بر عایدی سرمایه را در دستور کار قرار داده و امیدوار است از این طریق بازار مسکن را کنترل کند.

۳ دیدگاه

  1. هاتف

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۰۰ ب٫ظ

    امیدوارم عملیاتی شود و تاثیری روی قیمت داشته باد

    پاسخ

  2. علي حنيفه پور

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۳۹ ق٫ظ

    انشالله که این طرحها اجرایی و عملی بشه و کمکی برای اقشار ضعیف تر باشه؛ ولی باید حتما برای اقشار غیر کارمند دولت هم فکری بشه و این طرحها عمومیت پیدا کنه؛ ممنون از مطلبتون

    پاسخ

  3. مسرور

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۸:۰۳ ب٫ظ

    خیلی هم عالی
    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…