دکوراسیون داخلی

فضای مدرن و خلاقانه در خانه با پارتیشن بندی

۸
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با این پارتیشن ‎های خلاقانه و کاربردی، می‌توان فضاها را تفکیک کرد، بدون این‎که خانه دلگیر و تاریک شود.
انواع پارتیشن بندی خانه

هرقدر فضای خانه بزرگ‎تر باشد، قطعاً فضای دل‎بازتری خواهید داشت. اما مسئله این است که خیلی وقت‌ها نیاز است که فضاهای خصوصی‌تری در خانه داشته باشید. یک راهکار قدیمی استفاده از دیوار به‎عنوان جداکننده است. امروزه در دکوراسیون داخلی به شیوه مدرن، از پارتیشن‌هایی استفاده می‌شود که هم جداکننده‌اند و هم جذاب و خلاقانه مانند پارتیشن پذیرایی. در این مطلب از مجله دلتا، با انواع پارتیشن بندی خانه که فضایی بهتری ایجاد می‌کنند، آشنا می‌شوید.

استفاده از گیاهان آپارتمانی به عنوان پارتیشن

پارتیشن چوبی

 

استفاده از گیاهان آپارتمانی به عنوان پارتیشن یک راه حل ویژه و خلاقانه برای مسئله تقسیم اتاق است. این برگ‌ها از طناب‌ها بالا می‌روند تا یک جنگل سرپوشیده ایجاد کنند که فضاها را نیز به خوبی از هم جدا می‌کند. انواع پارتیشن‌های گیاهی بسته به نقشه و نیاز منزل می‌توانند به عنوان پارتیشن اتاق نشیمن، پارتیشن پذیرایی، پارتیشن ورودی منزل و حتی پارتیشن اتاق خواب مورد استفاده قرار بگیرند.این پارتیشن‌ها حتی برای پارتیشن‌بندی پشت‌بام، حیاط و یا تراس منزل نیاز بسیار مناسب هستند.

پارتیشن سنگی، گران اما لوکس

پارتیشن شیشه ای

نمونه‌ای از پارتیشن سنگی منزل مسکونی را در تصویر بالا می‌بینید. این دیوار سنگ مرمر نه تنها تقسیم فضا را به خوبی انجام می‌دهد، بلکه به عنوان پایه‌ای برای صفحه نمایش تلویزیون نیز عمل می‌کند. توجه داشته باشید که این نوع پارتیشن‌ها اغلب برای خانه‌هایی با فضای بزرگ و دکوراسیون لوکس و لاکچری مناسب هستند و باید در انتخاب و بکارگیری آن‌ها دقت کنید تا فضا را دلگیر و خفه نکنند.

استفاده از کتابخانه

پارتیشن ریلی

استفاده از یک قفسه بزرگ کتاب نیز می‌تواند به عنوان نوعی پارتیشن برای منزل مسکونی و به منظور تقسیم یک اتاق استفاده شود. همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می‌شود با وجود یک قفسه‌ی بزرگ کتاب به عنوان پارتیش استفاده‌ی بسیار خوبی از فضای منزل شده است. جالبی ماجرا اینجاست که هرچقدر قدر کتاب بیشتری جمع کنید، فضای جداگانه‌تری به دست می‌آورید.

پارتیشن‌های چوبی طرح‌دار

انواع پارتیشن بندی خانه

پارتیشن‌های چوبی طرح‌دار یکی دیگر از انواع پارتیشن بندی خانه هستند که بسته به فضای منزل‌تان می‌توانند در بخش‌های مختلف خانه مانند پارتیشن پذیرایی مورد استفاده قرار بگیرند. پارتیشن‌های چوبی می‌توانند طراحی ساده و یا بسیار پیچیده‌ای به صورت سنتی منبت‌کاری شده یا مدرن داشته باشند.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۲۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ آذر ۱۳۹۹ در ۰:۵۰ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۱۶ ب٫ظ

  7. ثابتی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۳۳ ب٫ظ

    جالب بود.ممنون

    پاسخ

  8. هاتف

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۲۰ ب٫ظ

    فوق العاده جذاب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…