سلامتی

ورزش مناسب پشت میز نشین ها

۱
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نشستن طولانی مدت پشت میز کار باعث می‌شود که احساس خستگی و دردهای اسکلتی-عضلانی در بدن به وجود بیاید.
ورزش

احتمالاً بعد از پایان یک روز کاری دردهایی مانند سردرد، گردن‌درد و کمردرد را تجربه کرده‌اید و شما نیز درپی راهی هستید تا ورزش مناسب برای پشت میز نشین‌ها را یاد بگیرید. اما آیا می‌دانید برای این‎که ستون فقرات خود را از آسیب‌های احتمالی حفظ کنید، چطور باید این ورزش‌ها را در محل کارتان انجام دهید.

به گزارش مجله دلتا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشستن پشت میز برای مدت طولانی، علاوه بر چاقی و بیماری‌های همراه آن، عوارض جسمی بسیاری به‎خصوص در زانو و کمر همراه خواهد داشت؛ ورزش برای کارمندان در محل کار، در دسترس‌ترین و ساده‌ترین راه برای حفظ سلامتی و ساختار قامت آن‌ها است؛ در طول روز هنگام کار می‌توانید حرکات ورزشی ساده‌ انجام دهید تا از شر این عوارض خلاص شوید.

ورزش‌ های پیشنهادی برای کارمندان

 توجه کنید برای کسانی که سن آن‌ها کمی بالا رفته، انجام دادن تمام این تمرین‌ها می‌تواند آثار منفی در پی داشته باشد.

برای شروع ابتدا لبه میز را بگیرید و مانند زمانی که می‌خواهید میز را از زمین بلند کنید، به دست‌تان کشش وارد کنید؛ زمانی که خسته شدید با دست دیگر این حرکت را تکرار کنید.

ورزش‌
دست‌تان را روی میز بگذارید و با تمام نیروی دست، میز را به سمت پایین فشار دهید و تا زمانی که خسته نشدید، در این حالت کشش بمانید؛ با دست دیگر این تمرین را تکرار کنید.

ورزش‌های مناسب

ورزش دیگری که برای دست‌ها باید انجام دهید به این شکل است که باید دست راست را روی میز و دست چپ را زیر میز بگذارید. دست راست را با تمام قدرت به سمت پایین و هم‎زمان دست چپ را به سمت بالا فشار دهید. وقتی خسته شدید، جای دست‌ها را عوض و تمرین را تکرار کنید.

پشت میز

روی لبه‌ی صندلی بنشینید و پاهای‎تان را کاملاً صاف کنید، پای خود را چند سانت از سطح زمین بلند کنید و برای چند دقیقه نگه دارید. اگر می‌توانید پای‎تان را بالاتر ببرید.

 میز کامپیوتر

همان‎طور که روی صندلی نشسته‌اید، دست راست را روی زانوی راست گذاشته و با تمام نیرو زانو را فشار دهید. مثل این که می‌خواهید زانو را به سمت پای چپ هل دهید. در همان زمان با پای راست فشاری در خلاف جهت دست و برای مقابله با آن وارد کنید. این کار را با دست و پای چپ تکرار کنید.

ورزش‌
دست راست را  روی قسمت داخلی زانوی راست قرار داده و فشار دهید؛ مثل این که بخواهید آن را از پای چپ دور کنید و در همان زمان با پای راست با این فشار مقابله کنید. این حرکت را روی پای دیگر نیز تکرار کنید.

ورزش‌ مناسب پشت میز
دست راست را روی زانوی راست قرار داده و تا جایی که می‌توانید زانو را به سمت پایین فشار دهید و کششی در زانو ایجاد کنید. این حرکت را هم روی پای دیگر  یا هم‎زمان روی هر دو پا تکرار کنید.

ورزش‌ کردن

با دست چپ، مچ دست راست را گرفته و در جهت مخالف بکشید. روش را تغییر داده و دوباره تکرار کنید.

ورزش‌های کارمندان
در حالی که روی صندلی نشسته‌اید، لبه‌ی آن را با دست گرفته و با تمام قدرت مثل زمانی که می‌خواهید صندلی را بلند کنید، به آن نیرو وارد کنید.

میز کار

هر دو دست را روی میز قرار دهید، دست چپ را مشت کرده و آن را بر کف دست راست عمود کنید و محکم به هم فشار دهید؛ بعد دست‌ها را جابه‌جا کرده و این عمل را تکرار کنید.

ورزش‌ پشت میز کار
همان‌طور که روی صندلی نشسته‌اید، دست‌ها را پایین بیاورید و کف دست‌ها را به هم بچسبانید و آن‌‌ها را محکم به هم فشار دهید؛ این تمرین را در حالتی که انگشتان به سمت بالا هستند، تکرار کنید.

ورزش‌ به صورت نشسته
ورزش بعدی به این شکل است که باید پاها را از زمین بلند کنید و به هم گره بزنید؛ آن‌ها را در جهت مخالف بکشید تا عضلات‌تان خسته شود.

ورزش کردن
پاها را کاملاً صاف و از زمین بلند کنید و روی هم بگذارید. با پای بالایی به پای پایینی فشار بیاورید، سپس پاها را جابه‌جا کرده و همین عمل را تکرار کنید.

ورزش‌های مناسب ب

یک نظر

  1. ثابتی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۱۲ ب٫ظ

    مطلب خیلی خوبی بود ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…