فناوری موبایل

جنگ هوآوی و گوگل، عرضه سیستم عامل اختصاصیARK

۱
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جنگ بین هوآوی و گوگل مدت زیادی نیست که در گرفته، ولی بشدت توجه کاربران گوشی های هوشمند در ایران را به خود جلب کرده و نگرانی آنها را در مورد وضعیت پشتیبانی گوگل از سیستم عامل تلفن های هوشمند هوآوی، در پی داشته است.
سیستم عامل جدید هوآوی

تاریخچه هوآوی

 قبل از پرداختن به جنگ هوآوی و گوگل  بهتر است در باره هوآوی بیشتر بدانیم. هوآوی در سال ۱۹۸۷ توسط “رن ژنگ فی”، برای تولید سوییچ های مخابراتی که تا آن زمان از خارج وارد چین می‎شد، تاسیس شد. در سال های بعد با افزایش سرمایه در صنایع مخابراتی چین رشد بالایی را تجربه کرد و آماده ورود به بازارهای جهانی و رقابت با سایر برندهای رقیب و معروف چون زیمنس شد .

هوآوی ،ژنگ فی

معنی نام هوآوی

 کلمه هوآوی از ریشه یک لغت چینی به معنی “گُل” برداشته شده است و در شکل فعلی آن از دو کاراکتر تشکیل شده که کاراکتر دوم به معنی دستاورد است، در مجموع کلمه هوآوی در زبان چینی معنی دستاورد چینی را هم با خود دارد.

ورود به بازار جهانی

ورود هوآوی به صنعت مخابرات جهانی و شبکه های تلفن همراه، با امضای قراردادی در سال ۲۰۰۹ با شرکت اروپایی ودافون امکان پذیر شد. در همین سال نیز این شرکت اولین گوشی تلفن همراه خود مبتنی بر سیستم عامل اندروید را عرضه کرد.

اکنون با گذشت ده سال شرکت هوآوی عضوباشگاه  بزرگترین سازندگان تلفن همراه جهان شده و با نام آوران این صنعت مانند سامسونگ و اپل رقابت تنگاتنگی دارد.

هوآوی

حالا در سال ۲۰۱۹ با بالاگرفتن تنش های اقتصادی و صنعتی بین آمریکا و چین و برقراری برخی مقررات تعرفه‎ای و تحریم ها علیه شرکت های چینی، هوآوی نیز ازاین رهگذر بی نصیب نمانده و با ممنوعیت عرضه خدمات گوگل در زمینه های نرم افزاری وسخت افزاری مواجه شده ،که مهمترین آن عدم پشتیبانی گوگل در بروزرسانی و عرضه سیستم عامل اندروید برای گوشی های هوآوی است.

هوآوی،سیستم عامل جدید

آغاز نبرد تن به تن

به گزارش اختصاصی مجله دلتا: هوآوی با یک طراحی متقابل و جدید سعی در خنثی سازی تحریم ها علیه خود دارد و برای نبردی تن تن آماده می شود . این شرکت در تازه ترین اقدام از سیستم عامل اختصاصی  خود رونمایی کرده و به سرعت آن را در مکزیک، اسپانیا، کره جنوبی، استرالیا، ترکیه، فیلیپین و چندین کشور دیگر ثبت کرده است.

هوآوی

نام سیستم عامل جدید که پس از این بعنوان رقیب اندروید در بازارهای جهانی با گوشی های هوآوی عرضه خواهد شد ،در چین با نام هونگ مِنگ (HONGMENG) و در کشورهای مذکوربا عنوان ARK ویا  ARK OS عرضه می شود.

بر اساس اطلاعات مربوط به ثبت این نام تجاری، سیستم عامل آینده هواوی از پلتفرم های مختلف پشتیبانی می‎کند. با توجه به این موضوع، سیستم عامل اختصاصی این شرکت ، قادر به پشتیبانی از لپ تاپ ها، گوشی های هوشمند، تبلت ها، ساعت های هوشمند، گجت های پوشیدنی و دستگاه های مربوط به اینترنت اشیا است.

هوآوی

از آنجا که گوشی های هوشمند هوآوی طرفداران فراوانی در کشورهای مختلف دارد، چنین به نظر می رسد که هوآوی تهدید خود را در باره متضرر شدن گوگل بزودی عملی کرده و در این مسیر شرکت مایکروسافت نیز بی نصیب نخواهد ماند.

در صورت عملکرد موفق سیستم عامل ARK OS  در بازار گوشی های هوشمند، هوآوی می تواند سهم اندروید را در بازار تلفن همراه کاهش دهد.

اطلاعات یاد شده نشان دهنده آن است که ،کاربران این برند در ایران نباید نگران پشتیبانی هوآوی از گوشی ها هوشمند خود باشند، زیرا هوآوی برای مقابله با گوگل برنامه های هوشمندانه‎ای را در نظر گرفته است.

یک نظر

  1. ماکان

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۹ ق٫ظ

    بسیار جالب و عالی بود.ممنون از دلتا.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…