دکوراسیون داخلی

۴ دانستنی مهم درباره رومیزی ناهارخوری

۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یک رومیزی زیبا می‌تواند دکوراسیون خانه شما را به کلی تغییر دهد.
رومیزی ناهارخوری

عوامل زیادی در زیبایی میز ناهارخوری دخیل هستند، اما یکی از مهم‎ترین آن‎ها رومیزی ناهارخوری است. انتخاب رومیزی مناسب می‌تواند تاثیر بسزایی در دکوراسیون داخلی خانه داشته باشد و فضای آپارتمان شما را به کلی تحت تاثیر قرار دهد.

رومیزی‌ها انواع مختلفی دارند و شما می‌توانید بسته به نوع دکوراسیون خود از آن‎ها استفاده کنید. این وسیله می‌تواند جنبه تزیینی، کاربردی و حتی نقش پوشانندگی داشته باشد و میز شما را از سایش، کوبیدگی، خراش و سایر آسیب‌ها حفظ کند.

طرح رومیزی ناهارخوری

 طرح رومیزی یکی از عناصر مهم در انتخاب این نوع از پارچه‌ها است که باید به آن دقت شود.

استفاده از هر نوع طرح و رنگی برای فضاهای مختلف درست نیست، بلکه شما باید با توجه به نوع دکوراسیون داخلی خانه‌تان طرح‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ بنابراین بهتر است طرحی را انتخاب کنید که با عناصر مختلف اطراف اتاق هماهنگ باشد.

رومیزی ناهارخوری

طرح های قدیمی و کلاسیک

اگر مبلمان، فضای داخلی و چیدمان آپارتمان‌تان کلاسیک است، به راحتی می‌توانید از رومیزی‌هایی که دارای طرح‌های کلاسیک هستند، استفاده کنید.

طرح‌های قدیمی به علت خاطره انگیز بودن و تار و پود در هم تنیده‌ی بافتشان می‌توانند حس صمیمیت و گرمای بیشتری را در خانه ایجاد کنند.

دکوراسیون داخلی

چه رنگی را برای رومیزی میز ناهارخوری انتخاب کنیم؟

بارها در مورد رنگ و ویژگی‌های آن در مطالب مختلف صحبت کرده‌ایم. امروزه نیز اغلب مردم با مبحث رنگ‌ها و خاصیت‌های روانی آن‎ها آشنایی دارند. اما خوب است بدانید که رومیزی شما باید به لحاظ رنگی با سایر وسایل موجود در خانه‌تان هم‌خوانی داشته باشد.

این به معنای استفاده‌ی رنگ‌های تکراری نیست، بلکه منظور از تناسب رنگی این است که شما باید از ضرایب علمی رنگ‌های مختلف آگاهی داشته باشید و بر این اساس رنگ رومیزی‌تان را انتخاب کنید.

به‌عنوان مثال دو رنگ آبی و نارنجی مکمل هم هستند و اگر کنار هم مورد استفاده قرار بگیرند، درخشش فوق العاده‌ای را به میز شما می‌بخشند. اما باید بدانید که نسبت رنگی نارنجی به آبی ۸ به ۴ است.

دکوراسیون خانه

بافت رومیزی

بافت رومیزی یکی دیگر از عوامل مهمی است که شاید کمتر کسی در انتخاب و خرید این وسیله به آن توجه کند. اصولاً هر نوع رومیزی را برای هر مراسم به کار نمی‌برند. مثلاً برای مهمانی‌های دوستانه و صمیمی می‌توان از بافت‌های نرم، توری یا پارچه‌هایی با بافت شل، استفاده کرد. همچنین برای مهمانی‌های رسمی نیز می‌توان از پارچه‌های ضخیم‌تر و مجلسی‌تر که بافت و تراکم بالایی دارند، استفاده کرد.

رومیزی میز گرد

۳ دیدگاه

  1. ضامنی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۴ ق٫ظ

    خوب بود.

    پاسخ

  2. مسرور

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۵۰ ب٫ظ

    بسیار مفید و مختصر و کاربردی

    پاسخ

  3. خانم طلوعی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۴۷ ب٫ظ

    بسیارزیباوجذاب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…