چه خبر از وام اجاره خانه؟

۸
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اجاره نشین‌ها، این روزها با شرایط سختی روبه‎رو هستند. افزایش میزان اجاره‌بها ناشی از تورم سال گذشته باعث شده تا برخی مسئولان به فکر وام اجاره خانه بیفتند.
وام اجاره خانه

طرح تشکیل صندوق حمایت از مستأجران که به دنبال ارائه وام اجاره خانه است، از مهم‌ترین طرح‌ها برای رفع مشکل اجاره‌بها به شمار می‌رود. این طرح که چندی پیش توسط مقام‎های بانکی اعلام شد، هنوز جنبه عملیاتی و اجرایی پیدا نکرده است. این درحالی است که مستاجرها برای اجاره خانه در تهران با مشکل تامین ودیعه روبه‎رو هستند.

ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک مسکن، چندی پیش درباره سازوکار این صندوق گفت: شیوه فعالیت صندوق حمایت از مستأجران که در حال بررسی است؛ اعطای وام اجاره خانه برای پرداخت تمام یا بخشی از مبلغ رهن خانه به مستأجران واجد شرایط و سپرده‎گذاران این صندوق است.

وام اجاره خانه هنوز تصویب نشده است

به گزارش مجله دلتا، به نقل از خبرآنلاین ؛ اخیراً مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن هم  اعلام کرد: هنوز طرح حمایت از بازار اجاره و راه‎اندازی شیوه پرداخت تسهیلات به مستأجران در بانک مسکن و دولت نهایی نشده است. این طرح هنوز در مرحله مطالعه قرار دارد و کارشناسان و مسئولان بانک مسکن در حال ارزیابی مدل‌های مختلفی هستند که به واسطه آن‎ها بتوان بهترین روش را برای این کار انتخاب و عملیاتی کرد.

محمد حسن مرادی افزود: راه‎اندازی صندوق حمایت از مستأجران برای پرداخت وام اجاره خانه به آن‎ها با تکیه بر منابع مردمی و پس اندازهای متقاضیان، یکی از روش‌های مورد بررسی برای اجرای این کار است، حال این‎که روش‌ها و مسیرهای دیگری نیز در دست مطالعه و بررسی قرار دارد و هنوز روش نهایی برای اجرای این طرح انتخاب نشده است.

وام ودیعه مسکن

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر راه اندازی صندوق حمایت از مستأجران، روش دیگری که هم اکنون مورد بررسی و مطالعه قرار دارد، افتتاح حساب برای متقاضیان به منظور استفاده از امکاناتی همچون دریافت سود سپرده‎گذاری به منظور توانمندسازی مالی برای افزایش توان پرداخت در بازار اجاره است.

به گفته مرادی، در این طرح هدف آن است که مستأجران بتوانند با پس‎انداز کردن مبالغی در بانک مسکن و دریافت سود، توانمندی مالی بیشتری برای حضور در بازار اجاره کسب کنند.

وی تاکید کرد: همه این مسیرها اکنون در مرحله ارزیابی و مطالعه قرار دارد و تاکنون طرح و برنامه‌ای در ارتباط با بازار اجاره در بانک مسکن و دولت نهایی نشده و به تصویب نرسیده است.

۸ دیدگاه

  1. ماکان

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۶ ق٫ظ

    خدا کنه اجرایی شه

    پاسخ

  2. مسرور

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۴۹ ق٫ظ

    مستاجر وقتی درآمد کافی نداره چیو میخواد سپرده کنه که سودشو بگیره؟

    پاسخ

  3. روزبهاني

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۸:۴۲ ق٫ظ

    سلام
    وام رهن واجاره مشکلی را حل نمی کند

    پاسخ

  4. محمد آزادبر

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۶:۲۹ ب٫ظ

    اجاره چقد گرون شده

    پاسخ

  5. الهی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۶:۱۸ ب٫ظ

    چه جالب که با شنیدن این دست طرحها هیچ حس مثبتی به من یکی القا نمیشه

    پاسخ

  6. چهاردولی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۶:۱۰ ب٫ظ

    ایشالا بشه

    پاسخ

  7. آقازاده

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۶:۱۰ ب٫ظ

    کوتا اجرا بشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…