اجرای طرح ملی تولید مسکن

زمین برای ساخت مسکن با واگذاری اراضی دولتی

۰
39
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تمام وزارتخانه‎ها، موسسات دولتی و شرکت‌های دولتی که صددرصد سرمایه و سهام آن‎ها متعلق به دولت است، مکلفند نسبت به واگذاری رایگان اراضی در اختیار خود، به وزارت مسکن و شهرسازی حسب درخواست وزارتخانه مذکور، با فوریت اقدام کنند.
زمین برای ساخت مسکن

زمین برای ساخت مسکن از طریق واگذاری رایگان اراضی دولتی انجام خواهد شد. برای اجرای طرح ملی ساخت مسکن در سراسر کشور، زمین‎های دولتی شناسایی شده و پس از مشخص شدن این اراضی در استان‌ها توسط ادارات کل راه و شهرسازی، نتیجه به ستاد اعلام می‌شود.

مازیار حسینی، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: مهم‌ترین موضوعی که در حوزه مسکن مورد تاکید است، تامین منابع مالی برای احداث واحد‌های مسکونی و فراهم کردن بستر‌های مالی برای تحقق آن است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از  اقتصادنیوز ، حسینی در ادامه بر بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های ماده ۶ قانون ساماندهی عرضه و تولید مسکن تاکید کرد و افزود: بر اساس ماده ۶ قانون عرضه و تولید مسکن، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی باید زمین برای ساخت مسکن را در اختیار این بخش قرار دهند که در مورد آن بحث و تبادل نظر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: با تأکید رئیس جمهوری، سازمان ملی زمین و مسکن موظف شده است تا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. در عین حال ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌های سراسر کشور نیز ماموریت دارند زمین های مناسب برای طرح اقدام ملی را شناسایی و معرفی کنند.

زمین برای ساخت مسکن

وی تاکید کرد: با شناسایی زمین‌های دولتی برای ساخت مسکن اقدام خواهیم کرد.

ماده ۶ قانون ساماندهی عرضه و ساخت مسکن

در ماده ۶ قانون ساماندهی عرضه و ساخت مسکن آمده است: وزارت مسکن‎وشهرسازی موظف است نسبت به مطالعه و مکان‌یابی جهت تأمین اراضی موردنیاز در قالب انواع طرح‌های توسعه شهری با ایجاد مجتمع‌های مسکونی، شهرک‌ها و شهر‌های جدید و همچنین توسعه سکونتگاه‌های موجود در پهنه سرزمین، با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی اقدام کند.

تمام وزارتخانه‎ها، موسسات دولتی و شرکت‌های دولتی که صددرصد سرمایه و سهام آن‎ها متعلق به دولت است، مکلفند نسبت به واگذاری رایگان اراضی در اختیار خود که در چهارچوب‌های مکان‎یابی موضوع این قانون قرار می‎گیرند، به استثنای مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به وزارت مسکن و شهرسازی حسب درخواست وزارتخانه مذکور، با فوریت اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…