بازار مسکن

بازار رهن و اجاره آپارتمان در شمال تهران

۲
37
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بازار رهن و اجاره‎ در مناطق یک و 3 تهران، از جنس آپارتمان‌های لوکس‌و بزرگ متراژ هستند که اجاره‎بهای آن‎ها به ازای هر مترمربع ۴ میلیون تومان و بیشتر است.
بازار رهن و اجاره

بازار رهن و اجاره آپارتمان در شمال تهران نشان می‎دهد آپارتمان‎‎های مصرفی در مناطق شمال پایتخت کمبود قابل توجهی دارد.
بازار رهن و اجاره آپارتمان در دو منطقه لوکس یک و ۳ پایتخت اگرچه با فراوانی آگهی روبه‌رو است، اما این آگهی ها به طور عمده مربوط به واحدهای مسکونی  لوکس‌ بوده و با بودجه متقاضیان مصرفی سکونت در این مناطق تناسب ندارد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، ویژگی خاص بازار مسکن در مناطق لوکس یک و ۳ و بخشی از منطقه ۲ که در زمره محله‌های مسکونی لوکس قابل دسته‌بندی است، بزرگ‌متراژ بودن آپارتمان‌هااست. این موضوع سبب شده قشر متوسط رو به بالا برای یافتن آپارتمان اجاره‎ای مناسب در این مناطق با مشکل روبه‌رو شوند.

عمده املاک این مناطق مساحتی بیش از ۱۵۰ متر مربع دارند،‌ در حالی که تقاضای مصرفی طبقه متوسط ساکن در این مناطق به طور عمده، آپارتمان‌های ۹۰ تا ۱۵۰ مترمربعی است.

هم اکنون عمده آگهی های عرضه شده در بازار املاک اجاره‎ای مناطق یاد شده از جنس آپارتمان‌های لوکس‌و بزرگ متراژ هستند که اجاره‎بهای آن‎ها به ازای هر مترمربع ۴ میلیون تومان و بیشتر است.

به‌عنوان مثال، رهن یک واحد آپارتمان ۲۰۰ متر مربعی در محله فرمانیه، حتی اگر بنای ۱۵ سال ساخت باشد، حدود ۸۰۰میلیون تومان است که البته موجران به دلیل این‎که تمایل به دریافت اجاره‌بهای بیشتری در برابر ودیعه کمتر دارند، با اجار‌ه‌های بیش از ۵ میلیون و گاه تا ۲۰ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند.

واسطه‌های ملکی می‌گویند هم‎اکنون عمده مراجعان به بنگاه‌ها در این مناطق، مستاجران طبقه متوسط رو به بالا هستند؛ در حالی که واحدهای عرضه شده با توانایی قشرهای با درآمد بالا هماهنگی دارد. به این ترتیب مستاجرانی که جست‌وجو در مناطق یک و ۳ را شروع کرده‌اند، فعلاً فقط ناگزیر به سپردن شماره تماس خود نزد بنگاه‌های املاک هستند.

۲ دیدگاه

  1. روزبهاني

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۳۲ ب٫ظ

    بعضی از مالکین بطور سرسام آور قیمت ها را بالا برده اند واین خود باعث انجام نشدن رهن واجاره می شود

    پاسخ

  2. برزین

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۱۸ ب٫ظ

    آموزنده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…