معماری مدرن هتل

اولین هتل زیرزمینی جهان

۲
40
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اولین هتل زیرزمینی جهان که در دامنه کوه شنشان در حومه شانگهای قرار دارد، 16 طبقه زیر زمین دارد که دو طبقه آن هم زیر آب است.
اولین هتل

اولین هتل در جهان، آن هم نوع زیرزمینی‎اش را دیده‎اید؟ هتلی که ۲ طبقه آن بالای زمین و ۱۶ طبقه دیگرش زیر زمین است. اولین هتل زیرزمینی دنیا در شانگهای قرار دارد و نام آن (Intercontinental Shanghai Wonderland) است.

معماری اولین هتل زیرزمینی دنیا

به گزارش اختصاصی مجله دلتا، معماری این هتل در نوع خود یک شاهکار به حساب می آید. این هتل جالب و تماشایی، در دامنه کوه شنشان  و  بر دیواره کناری معدن سنگی متروکه در سونگیجانگ و در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر شانگهای ساخته شده است.  این هتل معدن سنگ، چشم‌اندازی شیشه‌ای رو به  آبشار کوچکی دارد که از صخر‌ها فرو می‌ریزد.

اولین هتل زیرزمینی

این هتل  ۳۳۶ اتاق و سوییت دارد  که با الهم گرفتن از همان منظره‎های معدن سنگ طراحی شده‌اند. در این هتل، سوییت‌های زیرآب هم وجود دارد که مهمانان می‌‌توانند از دیواره‌های شیشه‌ای آن حرکت انواع مختلف ماهی را نظاره کنند.

اولین هتل زیرزمینی دنیا یکی از پروژه‎های رویایی معماری در چین است که به دنبال رشد سریع اقتصادی چین پا گرفته است.

ویژگی های هتل

 این هتل دوستدار محیط زیست است و تمام انرژی های مورد نیاز خود اعم از گرما و روشنایی و… را از طریق انرژی خورشیدی و زمین تامین می‎کند. همچنین، سقف هتل با چمن و گیاهان پوشیده شده است.

اولین هتل

آب در سرتاسر محیط هتل جریان دارد. یک آبشار که در وسط هتل ساخته شده،  آب را به استخری در ته معدن می‎ریزد و فضایی بسیار زیبا و نشاط‎انگیز به وجود می‎آورد.

دوطبقه زیر آب!

دو طبقه پایینی زیر آب قرار دارند! یکی از این دو طبقه شامل اتاق‎هایی برای مهمانان و  یک رستوران است که مشرف به آکواریوم شگفت انگیزی قرار دارند. پایین ترین طبقه هم یک مجموعه ورزشی کامل و مجهز است که دارای یک استخر شنا هم هست.

اولین هتل

این مکان جالب که طراحی و ساخت آن ۱۰ سال طول کشیده است؛ نزدیک به باغ گیاه‎شناسی چنشان و پارک ملی شیشان است.

۲ دیدگاه

  1. هاتف

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۲۶ ب٫ظ

    موفقیت در جذب توریست

    پاسخ

  2. بزرگی

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۵ ب٫ظ

    واقعا شگف انگیز بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…