تحلیل بازار مسکن با توجه به نوسانات ارزی

تحلیل بازار مسکن ؛ پیش بینی رئیس اتحادیه املاک از آینده مسکن

۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با ارائه آمار خرید و فروش در خرداد ماه 98 ضمن بیان تغییر در رفتار خریداران به تحلیل بازار مسکن پرداخت.
تحلیل بازار مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در سخنانی ضمن تحلیل بازار مسکن ، اظهار کرد: در ۲۰ روز ابتدای خردادماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۴۷۰۲ مورد خرید و فروش مسکن در شهر تهران انجام شده که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۶۱ درصد کاهش یافته است. این مقدار افت نقطه به نقطه‌ی معاملات، بیشترین مقدار کاهش سالانه از دی‌ماه سال گذشته تاکنون را نشان می‌دهد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا؛ مصطفی قلی خسروی افزود: با وجودی که قراردادهای خرید و فروش، کاهش چشمگیری داشته، افت اجاره‌نامه‌ها در تهران کمتر بوده است که نشان می دهد متقاضیان بالقوه خرید مسکن پس از رشد قیمت‌ها به سمت بازار اجاره متمایل شده اند.

به گفته وی، طی ۲۰ روز ابتدای خردادماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۷۸۰۲ قرارداد اجاره در تهران به امضا رسیده است که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان این‌که اوضاع معاملات در کل کشور نسبت به تهران تا حدودی بهتر است، گفت: ۳۱ هزار و ۱۰۸ قرارداد خرید و فروش مسکن طی ۲۰ روز ابتدای خردادماه ۱۳۹۸ منعقد شده است. این تعداد نسبت به ۲۰ روز ابتدای خردادماه ۱۳۹۷ بالغ بر ۳۲ درصد کاهش یافته و نشان دهنده اوضاع مناسب‌تر معاملات در کل کشور نسبت به شهر تهران بوده است.

مصطفی قلی خسروی هم‌چنین قراردادهای اجاره در کل کشور را طی زمان ذکر شده ۳۱ هزار و ۲۷۵ مورد اعلام و تاکید کرد: این رقم نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش ۱۷ درصدی نشان می‌دهد.

بازار مسکن 98

تحلیل بازار مسکن با توجه به نوسانات ارزی

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در تحلیل بازار مسکن گفت: نوسانات نرخ ارز و آثار اقتصاد کلان تأثیر خود را ابتدا با رشد قیمت و سپس با افت معاملات در بازار مسکن نشان داد. افزایش قیمت، طبیعتاً رابطه معکوسی با نرخ معاملات دارد و هرچه به سمت بالا حرکت کند، معاملات پایین می‌آید.

وی درباره پیش‌بینی از وضعیت بازار در سال ۹۸ اظهار کرد: انتظار داریم با روند کاهشی که قیمت ارز در هفته‌های اخیر داشته است شاهد ثبات نسبی بازار مسکن باشیم. اگر نوسان های چندانی در حوزه ارز، طلا، بورس و حامل‌های انرژی نداشته باشیم پیش‌بینی ما این است که نرخ رشد قیمت مسکن در سال جاری پایین‌تر از تورم عمومی قرار گیرد

۷ دیدگاه

  1. علی فرجی

    ۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

    آمار خوبی ارایه شده

    پاسخ

  2. ماکان

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۵۱ ب٫ظ

    به امید بهبود یافتن اوضاع کل کشور عزیزمان در همه ی شغل ها و رشته ها.ممنون از دلتا.

    پاسخ

  3. شعبانی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۲ ق٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

  4. بیگدلی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۲ ق٫ظ

    امیدوارم کسی چاره ای کند…
    سپاسگذارم

    پاسخ

  5. دانشی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۱ ق٫ظ

    مسکن

    پاسخ

  6. هاتف

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۶:۵۲ ب٫ظ

    آمار نسبتا خوبی است

    پاسخ

  7. بزرگی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۲۰ ب٫ظ

    متشکر استفاده بردیم به امید بهبود بازار مسکن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…