روغن خراطین ؛ اکسیر جوانی

۶
7
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روغن خراطین روغنی با خواص بسیار و اعجاب‌انگیز است.
روغن خراطین

روغن خراطین با روغن‌گیری از یک نوع کرم خاکی به دست می‌آید. از کود این کِرم، در کشاورزی استفاده می‌کنند و به‎عنوان بهترین کود ارگانیک جهان شناخته می‌شود. روغن این کرم هم خواصی بی‌نظیر دارد. این روغن یک روغن حجم‌دهنده است و به رفع چین ‎و چروک پوست کمک می‌کند.

به گزارش مجله دلتا؛ همان‎طور که می‌دانید عمل‌های جراحی بسیار هزینه‌بر و غالباً همراه با عوارض جانبی هستند؛ روغن خراطین جایگزینی بسیار مناسب برای بوتاکس و عمل‌های جراحی است.

خاصیت خودترمیمی

کرم خاکی اگر از وسط نصف شود، می‌تواند اندام از دست رفته خود را بازسازی کند؛ با کشف این خاصیت، امروزه از مادۀ موثر آن در کِرِم‌های ترمیم‌کنندۀ پوست و جوان‌کننده‌ها نیز استفاده می‌کنند.

میزان تاثیر روغن خراطین

میزان تاثیرگذاری این روغن به درصد خلوص و روش تولید آن بستگی دارد. درصد خلوص پایین، اثرگذاری آن‌ کم می‌شود؛ همچنین استفاده از حرارت در فرایند تولید، موادِ موثر آن‌را تخریب می‌کند و خاصیتش را از بین می‌برد. میزان تاثیر روی افراد مختلف متفاوت است و به سن و  ژن آن‎ها بستگی دارد.

 طول دوره مصرف

روغن خراطین

طول دورۀ مورد نیاز برای اثربخشی، میانگین بین ۶ تا ۸ ماه است.  برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید به‎صورت روزانه استفاده شود.

 عوارض روغن خراطین

در افرادی که طبع گرم دارند، ممکن است باعث ایجاد جوش روی پوست شود و این افراد باید هم‎زمان برای پیشگیری از ایجاد جوش نیز اقدام کنند.

در انتخاب روغن خراطین باید به رنگ، بو و میزان جذب شدن آن در پوست توجه کنید. روغن خراطین خالص، رنگ قهوه‌ای تیره دارد. برخی محصولات به روش سنتی و با درصد خلوص پایین تهیه می‌شوند. برخی شرکت‌ها نیز برای ارزان‌تر شدن محصول به آن افزودنی‌هایی مثل پارافین مایع اضافه می‌کنند که خاصیت درمانی آن‌را بسیار کم می‌کند. ۱۰۰ سی‌سی از این روغن برای مصرف ۴ تا ۵ ماه کافی است.

۶ دیدگاه

  1. کاشی پور

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۸ ق٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

  2. خانم طلوعی

    ۱۰ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۰۶ ب٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

  3. مهدی فراهانی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۰۱ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  4. چهاردولی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۰۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  5. آقازاده

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۰۳ ب٫ظ

    ماک مزاجمون بهش نمیخوره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…