بخش خصوصی ۹۰ درصد منابع مسکن را تأمین می‌کند

۳
15
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی، با تاکید بر این‎که تصمیم گرفته شد تا سهم تسهیلات خرید مسکن در نظام بانکی از هشت درصد به ۲۰ درصد افزایش یابد، اعلام کرد: برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، کمترین اتکا را به نظام بانکی داریم و منابع مالی این طرح بر اساس مشارکت تأمین می‌شود.
بخش خصوصی

 معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر سیاست این وزارتخانه مبنی بر ساخت مسکن، رونق تولید و ایجاد مشوق برای بخش خصوصی، گفته است: بیشترین تقاضا برای واحدهای مسکونی ۴۰ تا ۸۰ متری است و سیاست تولید مسکن نیز در همین چهارچوب است.

بخش خصوصی ۹۰ درصد منابع مسکن را تأمین می‌کند

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: این یک واقعیت است که ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های بخش مسکن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و باید با تقویت این بخش، زمینه را برای تولید مسکن در کشور فراهم کنیم که خوشبختانه در این دوره مشوق‌های خوبی برای سازندگان ارائه شده است.

وی با تاکید بر این‎که تصمیم گرفته شد تا سهم تسهیلات خرید مسکن در نظام بانکی از هشت درصد به ۲۰ درصد افزایش یابد، اعلام کرد: برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، کمترین اتکا را به نظام بانکی داریم و منابع مالی این طرح بر اساس مشارکت تأمین می‌شود.

بخش خصوصی

حسینی خاطرنشان کرد: ۹,۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل مسکن مهر و پنج هزار میلیارد تومان بازگشت سرمایه بانک مسکن است که به این طرح اختصاص یافته اما هنوز روی کاغذ است و باید تأمین شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، سالانه به ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان منابع برای تولید مسکن نیاز است.

کمبود ۴ میلیون واحد مسکونی در بازار

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفته است که بر اساس تحقیقات کمیسیون عمران، طبق آمارهای رسمی کشور مشخص شد که کشور با کمبود چهار میلیون واحدی مسکن مواجه است.

محمدرضا رضایی کوچی با بیان این‎که «در سال‌های گذشته کاهش تولید مسکن از سالی ۸۰۰ هزار واحد به ۳۰۰ هزار واحد، موجب ایجاد یک نیاز انباشته شده است»، تاکید کرد: این اتفاق منجر به افزایش قیمت‌ها شد و باید در نظر داشت که نمی‌توان در کوتاه مدت به این نیاز انباشته پاسخ داد.

۳ دیدگاه

  1. هاتف

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۴۱ ب٫ظ

    به حرکت درآوردن بازار مسکن نیازمند ایجاد حس اعتماد و امنیت روانی است

    پاسخ

  2. خانم طلوعی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۰ ق٫ظ

    بسیارعالی

    پاسخ

  3. روزبهاني

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۳ ق٫ظ

    سلام
    متشکرم از اطلاعات شما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…