جهانگردی، گرجستان

جاهای دیدنی باتومی ؛ بهشت باغ‌ها و پارک‌های افسونگر

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آب و هوای خاص، دلیلی است بر این‎که وضعیت پوشش گیاهی باتومی حیرت انگیز شود. و همین پوشش گیاهی، باعث شده پارک‌های تحسین برانگیزی در باتومی ایجاد شود. همین پارک‌های دیدنی، یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی باتومی به شمار می‌روند. اصلاً باتومی به پارک‌ها و باغ‌های زیبایش شهرت دارد.
batumi main جاهای دیدنی باتومی ؛ بهشت باغ‌ها و پارک‌های افسونگر

تپه‌های پر درخت پوشیده از مه از یک سو و دریایی زیبا با موج‌های آرام از سوی دیگر! این‎جا باتومی است. بهشتی کوچک در گرجستان دوست داشتنی. شهری برای همه فصول. جایی که هم تابستان‌ها و تفریحات ساحلی‌اش دلبرانه است و هم طبیعت زمستانی یخ زده‌اش اغواگرانه به نظر می‌رسد. جاهای دیدنی باتومی هر سال تعداد زیادی ایرانی را به خود جذب می‌کند. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا با هم سفری کوتاه به پایتخت تابستانه گرجستان داشته باشیم.

باتومی کجاست؟

باتومی یکی از شهرهای گردشگری گرجستان است. این شهر در ساحل دریای سیاه و کنار کوه‌های قفقاز قرار دارد. اگر کمی از جغرافیا سررشته داشته باشید، می‌دانید که قرار گرفتن در چنین موقعیتی می‌تواند چه آب و هوای ویژه‌ای ایجاد کند. همین آب و هوای خاص؛ دلیلی است بر این‎که  وضعیت پوشش گیاهی باتومی حیرت‎انگیز شود. و همین پوشش گیاهی، باعث شده پارک‌های تحسین برانگیزی در باتومی ایجاد شود. همین پارک‌های دیدنی، یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی باتومی به شمار می‌روند. اصلاً باتومی به پارک‌ها و باغ‌های زیبایش شهرت دارد.

جاهای دیدنی باتومی
جاهای دیدنی باتومی

بلوار باتومی

آسان و بی‌هزینه از یکی از زیباترین بلوارهای دنیا که از قضا یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی باتومی است، دیدن کنید. بلوار باتومی با ۷ کیلومتر درازا، یکی از بلوارهای مهم شهر است. از هرکس سراغش را بگیرید، مسیر را نشان‌تان خواهد داد. بلوار، تاریخی است. چندصد سال قدمت دارد. زیبااست و گونه‌های عجیبی از گیاهان را در آن می‌بینید. قدم به قدم، سکو، نیمکت و مجسمه می‌بینید. مسیر پیاده‎روی و دوچرخه سواری، کافه و رستوران هم دارد. پر از صدای پرندگان است. نسیم دریای سیاه لابه‌لای درخت‌های بلوار می‌پیچد و آرامش‎بخش به نظر می‌رسد. غروب خورشید را در این بلوار تماشا کنید و ببینید خورشید چگونه در دریای سیاه فرو می‌افتد.

باغ گیاه‌شناسی

باتومی شهر کوچکی است. با این حال باغ گیاه‌شناسی بزرگی با بیش از ۱۰۰ هکتار وسعت دارد و تقریباً جنسش جور است. انواع گیاهان از سرتاسر دنیا را در خود جای داده و همین آن را جذاب‌تر کرده است.

باغ ۱۸ بخش متفاوت دارد. یکی از یکی قشنگ‌تر. باغ ارکیده، باغ شکوفه، باغ صخره‌ای، باغ مگنولیا، تپه نرگس، موزه بن‌سای، باغ و استخر ژاپنی، گیاهان گرمسیری، گیاهان معتدله و مجموعه نیلوفر آبی تنها بخش‌هایی از این باغ زیبا هستند. بازدید از این باغ را در سفر به باتومی از دست ندهید. باغ گیاه‌شناسی، گل سرسبد جاهای دیدنی باتومی است. بازدید از باغ، برای کودکان زیر ۱۲ سال رایگان است.

پارک میراکل

میراکل پارک یکی از باشکوه‌ترین پارک‌های باتومی است. دور تا دور پارک، ساختمان‌های دیدنی و مدرن قرار دارند. برج الفبا، هتل رادیسون بلو، مرکز تجاری باتومی و برج فانوس دریایی از این پارک دیده می‌شوند. در بیشتر روزهای سال، فستیوال‌های جذاب و کنسرت‌های هیجان‎انگیز در این پارک برگزار می‌شود.

روستای زموجوچو

روستاگردی در یک کشور غریب! جذاب به نظر می‌رسد. این روستا در ۱۵ کیلومتری باتومی قرار دارد. یعنی زیاد دور نیست. خانه‌های سنتی جذاب و فضای طبیعی آرام‎بخشی دارد. بد نیست اگر سری به روستای گردشگری زموجوچو بزنید و در رستوران چوبی آن غذای سنتی باتومی بخورید.

پارک دلفین‌ها

دلفین‌ها، همین موجودات بامزه و جالب، می‌توانند شما را در باتومی بخندانند و سرگرم کنند. البته اگر پیش از آن با این موجودات دوست‎داشتنی در دلفیناریوم برج میلاد آشنا نشده باشید. پارک دلفین‌های باتومی برای افرادی که با بچه‌های‌شان به این شهر سفر می‌کنند، بسیار جالب خواهد بود. رقص و بازی و شیرین کاری دلفین‌ها خاطره جذابی برای بچه‌ها باقی خواهد گذاشت.

خرید خانه در باتومی

سواحل باتومی دلبرانه است. حالا فکرش را بکنید کنار همین سواحل، خانه‌ای از خودتان داشته باشید. هر روز صبح و ظهر و شب از خانه خودتان به دریای سیاه نگاه کنید. نسیم دریا صورت‎تان را نوازش دهد و آرامش را حس کنید. از آن گذشته با داشتن همین خانه دلپذیر، از مزایای دیگری مثل اقامت به شرط تمدید برخوردار شوید. می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید؟ با سایت ملکی جهانی دلتا همراه باشید.

یک نظر

  1. هاتف

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

    جذاب و دیدنی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…