بازار ملک از نگاه مطبوعات

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بازار ملک از نگاه مطبوعات

روزنامه آرمان – مسکن مهر استان تهران قابل مقایسه با مسکن مهر کرمانشاه نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مسکن های مهر پردیس و پرند از قالب‌های بتونی استفاده شده که خطرات تخریب در برابر زلزله مانند تخریب مسکن مهر کرمانشاه پس از وقوع زلزله را ندارند گفت: میزان مقاومت مسکن مهر تهران در برابر زلزله بررسی می‌شود.

حبیب الله طاهرخانی درباره ارزیابی میزان مقاومت مسکن مهر پردیس و پرند در مقابل زلزله اظهار داشت: پس از زلزله کرمانشاه و سر پل ذهاب و میزان تخریب مسکن مهر این منطقه، مطالعات مقاومت مسکن مهر در برابر زلزله در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در مسکن مهر کرمانشاه شاهد این بودیم که پس از زلزله نمای واحدهای مسکن مهر فرو ریخت گفت: تفاوت مسکن مهر پرند و پردیس مسکن مهر منطقه‌ای مانند کرمانشاه این است که مسکن مهرهای اطراف تهران اغلب بلند مرتبه هستند و در ساخت آنها از قالب بتونی استفاده شده است؛ بنابراین شاهد این مشکلات در مسکن مهر پرند و پردیس نخواهیم بود.

طاهرخانی تاکید کرد: با توجه به اینکه در تهران همواره خطر وقوع زمین لرزه وجود دارد به طور قطع اگر نیاز باشد اقدامات افزایش مقاومت در برابر زلزله برای واحدهای مسکن مهر انجام می‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد- آپارتمان‌های زیرقیمت در بازار مسکن زمستان

با وجود اینکه در سال‌های رکود اغلب در بازه زمانی آذر و دی‌ماه، بازار مسکن سردتر از دیگر اوقات سال بوده است، اما امسال یک آذر استثنایی پس از حدود چهار سال رکود رقم خورد و حجم معاملات مسکن با بیش از ۵۲ درصد رشد نسبت به آذر پارسال همراه شد.

این پاییز استثنایی نوید یک زمستان استثنایی در بازار مسکن را می‌دهد و احتمال اینکه سطح خرید و فروش آپارتمان در این ماه نیز یک رکورد ویژه را رقم بزند، کم نیست.

با وجود این برخی از مالکان که تعداد آنها در بازار مسکن اندک هم نیست، با این تصور که متقاضیان خرید مسکن هرگز بازار را ترک نخواهند کرد، قیمت‌های پیشنهادی خود را از هم‌اکنون و قبل از فرارسیدن بازارگرمی شب عید، افزایش داده‌اند.

در فضای کنونی بازار مسکن که مالکان و سازنده‌ها در دی‌ماه که اغلب به دلیل پایین آمدن دمای معاملات، قیمت‌ها ثبات دارد، اصرار دارند که قیمت‌های پیشنهادی خود را افزایش دهند، گروهی از مالکان هم واحدهای خود را پایین‌تر از قیمت آخرین معاملات منطقه عرضه کرده‌اند.

بررسی فایل‌های عرضه شده در موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی (از جمله  در وب سایت ملکی دلتا) حاکی از این است که عمده آپارتمان‌های قیمت مناسب مربوط به ساختمان‌های با سن بنای بیش از ۱۰ سال است و در گروه نوسازها و تازه‌سازها به ندرت و به شکل موردی ممکن است با این‌گونه قیمت‌گذاری مواجه شویم.

روزنامه عصر اقتصاد- گران شدن مسکن در برخی مناطق به معنی رونق بازار نیست

دبیر کانون انبوه‌سازان گفت: گران شدن یا افزایش معاملات مسکن در بعضی مناطق شهر تهران به منزله‌ رونق نیست.

فرشید پورحاجت  اظهار کرد: رونق در بازار مسکن را قبول ندارم؛ چرا که رونق باید در بخش ساخت و ساز صورت گیرد که محقق نشده است.

در حوزه معاملات هم اگر بررسی کلی داشته باشیم در مناطقی از تهران که به لحاظ سرانه خدمات عمومی دارای جاذبه برای سرمایه‌گذاری مقداری جنب و جوش برای خرید و فروش بیشتر شده ولی این موضوع در کل کشور صورت نگرفته است.

وی افزود: اتفاقاتی که از سال ۱۳۹۰ در کشور افتاد یعنی کاهش ارزش پول ملی و به تبع آن کاهش قدرت متقاضیان مسکن باید به نوعی توسط دولت پوشش داده می‌شد، ولی تسهیلات حوزه مسکن بسیار گران است و مردم باید مدت زمان طولانی سپرده‌گذاری کنند تا بتوانند به خرید مسکن برسند.

اوراق “تسه” هم نتوانست چندان موفق عمل کند چون سود تسهیلات و قیمت اوراق، بسیار بالاست.

دبیر کانون انبوه‌سازان، بهبود فضای کسب و کار را کلید رونق مسکن دانست و گفت: در شرایط فعلی افقی برای بهبود فضای کسب و کار متصور نیستیم.

روزنامه جام جم – تمدید اعطای وام جعاله ۲۰ میلیون تومانی تا پایان امسال

مدت اجرای طرح اعطای تسهیلات جعاله مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا پایان امسال تمدید شد.

 سازمان فرابورس ایران اعلام کرد: پیرو اطلاعیه این شرکت در خرداد و مهرماه امسال و بر اساس مصوبه آبان ماه بانک مسکن و نیز نامه دی ماه معاونت تحقیقات بازار و توسعه محصول بانک مسکن درخصوص افزایش سقف تسهیلات جعاله اعطایی، مدت اجرای طرح اعطای تسهیلات جعاله مسکن تا سقف ۲۰۰میلیون ریال تا پایان سال تمدید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…