دکوراسیون خانه

آینه کاری دیوار ؛ تحولی در دکوراسیون داخلی

۱۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خانه باعث می‌شود که فضا بزرگ‌تر و دل‎بازتر دیده شود.
آینه کاری دیوار

آینه کاری دیوار از گذشته تاکنون در بین ایرانیان بسیار مرسوم بوده است. آینه‌ها همواره نقش بسیار مهمی در تزیین خانه‌های ایرانی داشته‌‌اند و اغلب ایرانیان از آینه به‎عنوان یک وسیله‌ی کاربردی در ساخت منازل خود استفاده می‌کنند.

از سرگذشت آینه و زمان ورود دقیق آن به سرزمین‌مان اطلاعات کاملی در دست نیست، اما در برخی از منابع تاریخی استفاده از این وسیله تزیینی را به اواخر دوره شاه عباس  نسبت داده‌اند.

آینه دکوری از جذاب‌ترین لوازم دکوراتیو در طراحی داخلی منزل است که با استفاده درست و اصولی از آن علاوه بر تزیین خانه می‌توان به زیبایی‌های آن افزود.

اما در صورتی که طراحی و اجرای آن‌ها به درستی صورت نگیرد، ممکن است برعکس عمل کرده و بسیار آزاردهنده باشند. اگر آینه‌ها خلاقانه و کاربردی طراحی شوند، قادر خواهند بود جذابیت بصری فضا را افزایش داده و فضا را بزرگ‌تر و دل‎بازتر نشان دهند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از سایت پویانو به‎کارگیری آینه‌ در دکوراسیون خانه می‌تواند تغییرات قابل ملاحظه‌ای در حس کلی فضا به وجود آورد. اگر آینه‌ها را در مکان مناسب قرار دهید، می‌‌توانید این تغییرات را به چشم خود ببینید. همچنین اگر تصمیم به خرید آینه دارید، عواملی چون اندازه، شکل، مصالح، رنگ و حتی محل قرارگیری آینه‌ می‌‌تواند تأثیر بسیار زیادی در دکوراسیون منزل‌تان داشته باشد.

یکی از خصوصیات قابل توجه آینه دکوری که در دکوراسیون داخلی به کار می‌آید، قابلیت بزرگ‌تر نشان دادن فضا است. با اجرای یک سطح وسیع آینه‌ای در فضا، اندازه محیط به طرزی شگفت‎انگیز بزرگ‌تر به نظر می‌رسد، به همین خاطر این ایده برای فضاهای کوچک کاربرد بسیاری دارد.

از دیگر کاربردهای آینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان پنهان کردن برخی عناصر نامطلوب
  • امکان پوشش دادن و تزیین ستون
  • امکان ایجاد سقف با ارتفاع بی‎انتها

اما اگر سوال‎تان این باشد که چگونه از آینه در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم، توصیه ما به شما این است که تا انتهای این گزارش با ما همراه باشید. در ادامه برخی از این روش‌ها را شرح خواهیم داد.

اتاق نشیمن

یکی از کاربردهای بسیار مهم آینه استفاده از آن در اتاق نشیمن منازل است. در این شیوه برای ایجاد زیبایی بیشتر، بهتر است که با توجه به اندازه و متراژ دیوار خانه‌تان برای خرید و نصب آینه دکوراتیو اقدام کنید.

توجه داشته باشید استفاده از طرح‌هایی که با مبلمان و سایر وسایل تزیینی خانه‌تان دارای همخوانی باشند، به زیبایی منزل شما خواهند افزود.

همچنین شما می‌توانید هر گونه طرحی را که در ذهن خود دارید با استفاده از قطعات آینه به اجرا درآورید. نمونه‌هایی از آینه‌های دکوری وجود دارند که به صورت آماده قابل اجرا هستند اما اگر شما ایده‌های زیباتری دارید، می‌توانید شکل مورد نظرتان را برای برش روی آینه سفارش دهید.

آینه کاری دیوار

اتاق ناهارخوری

اتاق ناهارخوری یکی از مراکز مهم خانه است؛ زیرا تمام اهالی منزل برای صرف وعده‌های غذایی در این محیط دور هم جمع می‌شوند؛ بنابراین می‌توانید برای زیباتر شدن فضای مورد بحث از آینه‌های دکوراتیو استفاده کنید. همان‌طور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، استفاده از آینه‌های دکوراتیوِ قدی در این قسمت از خانه می‌تواند به انعکاس نور بیشتر کمک کند.

آینه های دکوراتیو

راهروهای خانه

اغلب ما راهروهای خانه را مکان‌های ارزشمندی به شمار نمی‌آوریم. در صورتی‌که اگر از آینه‌ها در این فضا استفاده شود از بی‎روح‎ترین و کوچک‌ترین راهروها می‌توان فضایی خاص، روشن و دلربا به وجود آورد.

دکوراسیون داخلی

نکات مهم

۱.آینه‌های بزرگ و قدی برای فضاهایی مانند ورودی‌ مناسب هستند؛ زیرا به شما امکان می‌دهند در هنگام خروج از منزل، ظاهر خود را ببینید.

۲.آینه‌‌های مخصوص نشیمن و پذیرایی معمولاً دکوری، کوچک‌ و دارای تزیینات خاص هستند.

۳.آینه‌‌هایی که در فضای اتاق‌ خواب به کار می‌روند نیز معمولاً تمام‌‎قد هستند. یک سری از آینه‌ها نیز در فضای سرویس بهداشتی قرار می‌گیرند که عموماً اندازه کوچکی دارند.

۱۳ دیدگاه

  1. فروتن

    ۱۹ تیر ۱۳۹۸ در ۵:۳۳ ب٫ظ

    آینه کاری از اصیل ترین روش های تزیین داخلی فضا ها در ایران است .

    پاسخ

  2. هایک

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۳۳ ب٫ظ

    خیلی شیک

    پاسخ

    • پیروی

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۰۵ ب٫ظ

      متشکرم.

      پاسخ

  3. صحرایی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

    سلام
    علاوه بر زیبایی فوق العده ای که داره
    میتونه برای جذب نور توی خونه های که نورگیر نیست کمک کنه

    پاسخ

    • پیروی

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۴۵ ب٫ظ

      بله دقیقا همینطوره.

      پاسخ

  4. هاتف

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۵۳ ب٫ظ

    کاربرد آیینه ها در ساختمان قدمت طولانی دارند

    پاسخ

    • پیروی

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۴۵ ب٫ظ

      بله درسته.

      پاسخ

  5. آقازاده

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۱۳ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • پیروی

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۴۵ ب٫ظ

      متشکرم

      پاسخ

  6. چهاردولی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۱۳ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

    • پیروی

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۴۵ ب٫ظ

      سپاسگزارم

      پاسخ

  7. پوریا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۴۰ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • پیروی

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۱۳ ب٫ظ

      متشکرم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…