کارما ؛ حقیقتی برای زندگی بهتر

۹
13
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اولین قدم برای این‎که رفتار و کردارمان را مدیریت کنیم و همیشه با فرکانس مثبت قدم برداریم این است که، قوانین الهی را بدانیم و این قوانین را در زندگی‎مان نهادینه کنیم. در نظر داشته باشید که انسان جایزالخطا است و کسی نیست که گناه و اشتباه نکرده باشد؛ اما می‎توان این اشتباهات را به حداقل رساند.
کارما

این روزها واژه کارما بسیار شنیده می‌شود و برخی از افراد مفهوم و فلسفه آن را نمی‎دانند. در این نوشتار به بررسی این‎که قانون کارما چیست پرداخته و با معنای اصلی کارما در آئین‌های مختلف و نقش کارما بر روی اعمال و رفتار انسان آشنا خواهیم شد.

قانون کارما چیست؟

کارما یک کلمه سانسکریت و به معنای عمل یا کُنِش است. این قانون مفهومی هم‎سو با قانون جذب دارد. کارما، عملکردِ فرد در زندگی‎است. طبق قانون کارما، هر عمل یک عکس العمل به دنبال دارد.

زمانی که ما می‎اندیشیم، سخن می‎گوییم، یا هر نوع عملی انجام می‎دهیم، آغازگر نیرویی بوده‎ایم و در نهایت یک عکس‎العمل به ما نشان داده خواهد شد. این بازگشت نیرو ممکن است، تعدیل شود، تغییر یابد یا تعلیق شود. اما عموم مردم هرگز قادر نیستند که آن عکس‎العمل را از بین ببرند.

قانون بازگشت در جوامع مختلف:

کارما در فرهنگ شرقی، به این معنا است که در زندگی «وقتی چیزی می‌کارید، حتماً درو خواهید کرد» تاجایی‎که عواقب کامل اعمال خود را درک کنید. رفتارهای خوب، کارمای خوب می‌سازند و رفتارهای بد کارمای بد. بر این اساس، هر شخص از طریق اعمالی که انجام می‌دهد، باعث و بانی رنج‎ها و شادی‌های زندگی خود است.

اما در فرهنگ غربی، کارما چنین مفهوم روحانی عمیقی ندارد و در واقع یک قانون پاداش و جزا است. یک نیروی ماورایی که به کارهای خوب پاداش می‌دهد و در ازای کارهای بد، ما را تنبیه می‌کند. این برداشت از کارما، توضیحی برای گرفتاری‌هایی است که همه ما گاهی با آن‌ها مواجه می‌شویم.

کارما

چگونه این قانون را به نفع خودمان تمام کنیم؟

هر کار درست که می‎کنیم، نتیجه‎ای خواهد داشت و اگر می‎خواهیم در زندگی غرق در خوبی‎ها باشیم، باید اعمال و افکار خوبی داشته باشیم.

این ذات آدمی است که بر وقایع منفی زندگی‎اش تمرکز کند. اما اگر توجه مساوی به اتفاقات مثبت و منفی زندگی اختصاص دهیم، یعنی قدر شناس بوده‎ایم.

اولین قدم برای این‎که رفتار و کردارمان را مدیریت کنیم و همیشه با فرکانس مثبت قدم برداریم این است که، قوانین الهی را بدانیم و این قوانین را در زندگی‎مان نهادینه کنیم. در نظر داشته باشید که انسان جایزالخطا است و کسی نیست که گناه و اشتباه نکرده باشد؛ اما می‎توان این اشتباهات را به حداقل رساند.

با دانستن این قانون دریافتیم که کوچک‎ترین عمل مثبت و منفی ما پاداش و مجازات دارد. حال تصمیم با خودمان است که با قوانین خداوند هم‎سو شویم یا به اعمال همیشگی خود ادامه دهیم.

چیزی که کار ما را آسان و روح‎مان را زلال می‎کند این است که اگر می‎دانیم گناه و اشتباهی کرده‎ایم، با انجام دادن کار نیک، اثر اشتباهات و گناهان را کم‎رنگ کنیم.

کسی که کمک‎رسان و قدردان است، بی‎شک بازخورد اعمالش او را به وجد می‎آورد و به موفقیت می‎رساند و یک زندگی همراه با عشق و شادی غیر قابل وصف را تجربه می‎کند.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۲۷ ب٫ظ

  2. فرامرزی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  3. سلیمی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۳۹ ق٫ظ

    به امید روزی که همه انسانها رفتار و کرداری درست داشته باشند

    پاسخ

    • راضیه قربانی

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۰۱ ب٫ظ

      آمین

      پاسخ

  4. سعدی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۹ ب٫ظ

    بسیار زیبا و عالی بود باتوجه به اینگونه سخنان حکیمانه است که میشود به علی ترین درجات رسید با تشکر از زحمات و راهنماییهای خوبتون

    پاسخ

    • راضیه قربانی

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۰۱ ب٫ظ

      سپاس از همراهی و حسن نظر شما

      پاسخ

  5. هاتف

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۵۱ ب٫ظ

    تشکر

    پاسخ

  6. شهرام

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۶:۵۲ ب٫ظ

    کاربردی بود
    ممنون

    پاسخ

    • راضیه قربانی

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۸:۱۱ ب٫ظ

      سپاس از شما خواننده گرامی مجله دلتا

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…