هتل باغ مشیرالممالک یزد؛ تاریخی و افسونگر

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ابوالفضل معروف‌ترین پرسنل هتل باغ مشیرالممالک یزد به شمار می‌رود. مردی بالغ که جثه 7ساله‌‌ها را دارد و مهمان‌نوازترین فردی است که در زندگی با آن برخورد خواهید کرد. عکس یادگاری با او انداختن حتماً برای‌تان جذاب است.
هتل باغ مشیرالممالک یزد

هتل باغ مشیرالممالک یزد حرف ندارد. اولین هتل باغ ایرانی است. به داستان‌های رنگارنگ هزار و یک شب می‌ماند. شبیه خواب و خیال و رویااست. در سایت جهانی گردشگری تیریپ ادوایزر هم به عنوان یکی از بی‌نظیرترین هتل‌های ایرانی معرفی شده.

هم باغ است و هم هتل! آن هم چه باغی! باغ ایرانی. همانی که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده. عالم و آدم به ایران سفر می‌کنند تا یکی از همین باغ‌های ایرانی را ببینند. از زیبایی‌اش حیرت کنند و لذت ببرند. حالا فکرش را بکنید وسط چنین باغی، هتلی قرار دارد که تا نبینید باورتان نمی‌شود چقدر می‌تواند زیبا باشد. یک ساختمان تاریخی با معماری ایرانی. پر از نقش‌ونگار و رنگ و طرح. با پنجره‌های قدی و شیشه‌های رنگی. هر جا را نگاه کنید یا با آینه‌کاری زیبا شده، یا گچبری. از کاشی‌کاری‌های دلنواز که دیگر برای‌تان نگوییم!

سقف‌ها همه نقش و نگار دارند و می‌شود ساعت‌ها به آن خیره شد. جوی آبی که از وسط باغ و هتل قشنگش رد شده، دل را می‌برد. روح آدم را زیبا می‌کند.

هتل باغ مشیرالممالک یزد
رستوران هتل باغ مشیرالممالک یزد

هتل باغ مشیرالممالک کجااست؟

این هتل افسونگر در یزد قرار دارد. از هر که سراغش را بگیرید، راه را نشان‌تان می‌دهد. باغ متعلق به دوره قاجار است. بنای هتل نیز همین حدود قدمت دارد. امکانات رفاهی هتل عالی است. چند ستاره است و چیزی کم و کسر ندارد. شگفت انگیزترین قسمت هتل، رستوران آن است. رستورانی دیدنی با غذاهای بسیار لذیذ. دیوارهای رستوران را به هنرمندانه‌ترین شکل ممکن نقاشی کرده‌اند. میز سالاد و اردور فوق العاده‌ای دارد. چند ده مدل پیش غذا و دسر روی میز چیده‌اند. حسابی اشتهای‌تان را تحریک می‌کند. موسیقی زنده هم دارند. حتی اگر قصد اقامت در هتل را ندارید، رستورانش را از دست ندهید.

هتل باغ مشیر در مجموع ۹۲ اتاق و سوییت دارد. تعداد زیادی نیست. بنابراین عاقلانه به نظر می‌رسد مدت‌ها پیش از سفر، اتاق رزرو کنید.

نکات مهم در بازدید از هتل باغ مشیرالممالک

هتل باغ مشیرالممالک یزد دیدنی‌های متفاوتی دارد. همین چیزها آن را از دیگر هتل‌های تاریخی جدا کرده است. یک جفت شاه‌طوطی بسیار بزرگ و زیبا یکی از آن دیدنی‌ها است. طوطی‌ها قفس ندارند. یعنی می‌توانند هر وقت دل‌شان خواست، از لانه بیرون بیایند و هر جا از هتل و باغ که هوس کردند، پرواز کنند. پرسنل هتل هم خاص و جذاب هستند. لباس سنتی پوشیده‌اند. با جذابیت‌های فردی خود سعی می‌کنند تجربه بهتری برای مهمانان‌شان ایجاد کنند. آنها جوری با شما برخورد می‌کنند که واقعاً به شما خوش بگذرد. “ابوالفضل” معروف‌ترین پرسنل هتل به شمار می‌رود. مردی بالغ که جثه ۷ساله‌‌ها را دارد و مهمان‌نوازترین فردی است که در زندگی با آن برخورد خواهید کرد. عکس یادگاری با او انداختن، حتماً برای‌تان جذاب است.

از عکاسخانه اختصاصی هتل غافل نشوید. لباس سنتی دارند. جان می‌دهد برای عکاسی. آن هم کجا؟ باغ و هتل زیبای مشیر الممالک. وضعیت پروفایل شبکه‌های اجتماعی خودتان را با سر زدن به این عکاس‌خانه بهتر کنید.

از هتل تا باغ معروف دولت آباد راهی نیست. می‌توانید قدم‎زنان خودتان را به آنجا برسانید. باغ دولت آباد هم در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده. پس ارزشش را دارد سری به آنجا بزنید. از فالوده یزدی غافل نشوید. یکی از آن خوب‌هایش اطراف هتل قرار دارد. “فالوده سرای شیرحسین” محبوب خارجی‌هااست. شما هم مرید فالوده‌هایش خواهید شد.

هتل مشیر الممالک یزد در گروه هتل‌های گران قرار دارد. در زمانی که مسافران کمتری به یزد سفر می‌کنند، هتل را رزرو کنید. از تخفیف خوبی برخوردار می‌شوید. تابستان و اسفندماه، هتل تخفیف دارد.

۵ دیدگاه

  1. بزرگی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۳۷ ب٫ظ

    همه ایران سرای من است بزد شهری است تاریخی و توریست پذیر

    پاسخ

  2. روزبهاني

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۲۹ ب٫ظ

    سلام
    جالب ودیدنی
    تشکر از اطلاعات مجله دلتا

    پاسخ

  3. رسا

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۶ ب٫ظ

    واقعا زیبا و جالب بود

    پاسخ

  4. نعمت زاده

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۶:۴۰ ب٫ظ

    بی نظیر

    پاسخ

  5. الهی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۳۳ ب٫ظ

    واجب شد یکبار دیگه برم یزد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…