حمام و سرویس بهداشتی کوچک ؛ ۸ ترفند برای فضاسازی

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دانستنی های مهم برای چیدمان سرویس بهداشتی کوچک چیست؟
حمام و سرویس بهداشتی کوچک

امروزه به علت متراژ کم خانه‎ها، نداشتن فضای کافی برای تزیین و نگهداری وسایل ضروری در حمام و سرویس بهداشتی کوچک یکی از دغدغه‎های بزرگ همه ما شده است. اما این مشکلی است که با برخی از روش‎های خلاقانه می‎توان آن را حل کرد. با این گزارش همراه باشید تا برخی از این روش‎ها را به شما معرفی کنیم.

چیدمان عناصر سرویس بهداشتی

در طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی کوچک، قبل از هر کار باید بدانید که هر کدام از عناصر اصلی این فضا مانند روشویی، توالت فرنگی، وان، دوش و… در بهترین جای ممکن قرار داشته باشند. این چیدمان باید به شکلی باشد تا امکان رفت و آمد در فضا مختل نشده و برای استفاده هر کدام از آن‎ها دچار مشکل نشوید.

حمام و سرویس بهداشتی کوچک

انتخاب رنگ مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی کوچک

همان‎طور که می‎دانید رنگ‎ها تاثیر بسیاری در فضا دارند، به طوری که با استفاده از رنگ‎های روشن می‎توانید فضاهای کوچک را بزرگ‎تر نشان دهید؛ بنابراین باید در انتخاب رنگ برای سرویس بهداشتی کوچک خانه خود نیز حتماً به این موضوع مهم دقت کنید.

رنگ سرویس بهداشتی

استفاده از آینه

آینه‎ها در انعکاس نور بیشتر، نقش بسیار مهمی دارند؛ بنابراین با استفاده از این وسیله می‎توانید فضاهای کم نور و کوچک خانه‎تان را به کلی تغییر دهید. همچنین تصویر درون آینه به فضای شما عمق می‎دهد و کمک می‎کند تا شما احساس بهتری داشته باشید.

آینه

عمق دادن به فضا با استفاده از تابلوهای بزرگ

یکی دیگر از راه‎هایی که می‎توانید به وسیله آن به فضای سرویس بهداشتی کوچک خانه‎ی خود عمق دهید، استفاده هوشمندانه از تصاویر مناسب است. همان‎طور که در تصویر می‎بینید، طراح داخلی با انتخاب یک تابلو که پرسپکتیوی(عمق نمایی) از فضای ایستگاه قطار را به تصویر می‎کشد، توانسته فضا را بزرگ‎تر نشان دهد.

تابلو سه بعدی

استفاده از قفسه یا شلف

شلف‎ها ابزارهای کاربردی هستند که به کار بردن آن ها می‎تواند در هر فضایی از خانه مفید باشد. با توجه به وجود انواع شوینده‎ها، حوله‎ها و ابزارها در فضای سرویس بهداشتی، شلف‎ها می‎توانند گزینه‎ای مناسبی برای نظم‎دهی به این قسمت از خانه باشند.

قفسه در سرویس بهداشتی

 فضای زیر روشویی

روشویی یکی از عناصر مهم سرویس بهداشتی است که بر اساس اندازه فضا باید با دقت فراوانی انتخاب شود. از زیر این فضا نیز می‎توانید به عنوان قفسه‎ای برای نگهداری حوله‎ها و وسایل استفاده کنید. روشویی سرویس بهداشتی

به کارگیری فضای پشت در سرویس بهداشتی

با نصب دستگیره‎هایی پشت در سرویس بهداشتی از آن‎ها به‎عنوان آویز حوله استفاده کنید. در هنگام نصب سعی کنید به ارتفاع و فاصله بین آن‎ها دقت داشته باشید تا در حین استفاده مشکلی برای‎تان به وجود نیاید.

حمام و سرویس بهداشتی

ایجاد فرورفتگی در دیوار سرویس بهداشتی ها

ایجاد فرورفتگی‎های طاقچه‎مانند یکی دیگر از ایده‎های طراحی حمام های کوچک است که با آن می‎توان به وسایل کاربردی در این فضا نظم داد.

حمام

منبع:چیدانه

۷ دیدگاه

  1. مینا

    ۱۹ دی ۱۳۹۸ در ۲:۴۲ ب٫ظ

    سلام ممنون بابن مقالتون می‌خواستم ببینم بهتره که در خرید آیینه باکس سرویس بهداشتی از سایز کوچیک برای فضای ده متری استفاده کنیم یا بزرگ. آیینه باکس الگانته کابین سه سایز مختلف داره کدوم رو پیشنهاد می‌کنید دوستان؟

    پاسخ

  2. هاتف

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۵۹ ب٫ظ

    جالب است

    پاسخ

    • پیروی

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۰۵ ب٫ظ

      متشکرم.

      پاسخ

  3. هایک

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۳۵ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • پیروی

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۰۵ ب٫ظ

      سلامت باشید.

      پاسخ

  4. بیگدلی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۵ ق٫ظ

    زیبا بود

    پاسخ

    • پیروی

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۱۱ ب٫ظ

      متشکرم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…