راه های پول دار شدن با سرمایه کم ؛ این کتاب را بخوانید

۸
6
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کتاب نام‌آشنای «پدر پولدار پدر بی‌پول» با شما از راه های پول دار شدن صحبت می‌کند و نشان می‌دهد پول دارشدن نه با میراث خانوادگی و نه کار طاقت‎فرسا، ارتباط ندارد. اگر قصد دارید هوش مالی تان را تقویت کنید و فرصت‌های جدید را کشف کنید، برای آشنایی بیشتر با کتاب پدر پول دار پدر بی پول، این مطلب را بخوانید.
راه های پول دار شدن

خلاصه‌ی کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول

کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول» اثر منحصربه‌فرد و خلاقانه‌ی «رابرت کیوساکی»، نویسنده و سخنران نام‌آور در زمینه‌ی هوش مالی است که درباره‌ی دو نوع شیوه‌ی تفکر صحبت می‌کند. نوع تفکری که یکی به «کارکردن برای پول» و دیگری به «کارکردن پول برای ما» ختم می‌شود.

رابرت کیوساکی در این کتاب می‌گوید اگر بتوانید راهی یاد بگیرید که به‌جای کارکردن برای پول، کاری کنید که پول برای شما کار کند، برای تمام عمر در رفاه زندگی خواهید کرد و هیچ‌گاه نگران مسائل مالی و قبض و کرایه خانه و هزینه‌های زندگی‎تان نخواهید بود.

راه های پول دارشدن

رابرت کیوساکی معتقد است برای بهره‌مندی از زندگی سالم و رفاه، به دانش و اطلاعات کافی درباره‌ی نحوه‌ی کسب درآمد و پولدارشدن نیاز است. همان‌طور که برای به‌دست آوردن هر مهارت دیگری نیاز به مطالعه و دانش داریم، این اصل درباره‌ی هوش مالی نیز صدق می‌کند. داشتن دانش مالی کمک می‌کند راه‌های بهتری به‌جز کارمندبودن صرف را برای افزایش ثروت پیدا کنیم.

نویسنده، کتاب پدر پول دار پدر بی‌پول را با یک داستان آغاز می‌کند. داستانی درباره‌ی پدر خودش که او را پدر بی‌پولش می‌داند و پدر دوست صمیمی‌اش که او را پدر پولدار خود می‌نامد. او دیدگاه‌های اقتصادی منحصربه‌فرد خودش را از زبان این دو پدر بیان می‌کند. با مقایسه‌ی توصیه‌هایی که از هرکدام از این پدرها درباره‌ی نگاه به پول و دارایی می‌گیرد، در واقع او دو نوع نگرش افراد را نسبت به پول و ثروت در جامعه با هم مقایسه می‌کند. اگرچه یک‌سری از مثال‌ها درباره‌ی قوانین مالیاتی و وام بانکی و سود سپرده در آمریکا با قوانین ایران صدق نمی‌کند، اما درس‌های اصلی که درباره‌ی نگرش مالی و هوش مالی در این کتاب می‌آموزید، به شما یاد می‌دهد چطور در سبک فرهنگی زندگی خودتان از این اصول استفاده کنید.

در زمان جوانی برای آموختن کار کنید، نه برای پول درآوردن

کتاب حاضر دارای ۸ فصل است و در هر فصل از آن، نویسنده درباره‌ی یک قانون کلی و مهم پولدارشدن با خواننده صحبت می‌کند و نکات اساسی و کاربردی را درباره‌ی مسائل مالی به او یادآور می‌شود. مطالبی که در فصل‌ها آورده شده، به شما کمک می‌کند تفاوت دارایی و بدهی را متوجه شوید و راه کارکردن پول برای خودتان را پیدا کنید. درک درست این مفاهیم مهم و به‌کاربردن آن‌ها در زندگی، مهم‌ترین دستاورد خواندن کتاب است. به‌ویژه یادداشت‌برداری هنگام خواندن کتاب می‌تواند آموزش‌های دریافتی را تاثیرگذارتر و مختص به خودتان کند.

 rich dad poor dad robert kiyosaki book/کتاب پدر پولدار پدر بی پول رابرت کیوساکی

درباره‌ی کتاب

کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول با عنوان انگلیسی Rich Dad, Poor Dad در سال ۲۰۰۱ منتشر شد. این کتاب در دسته‌‌بندی کتاب‌های مالی شخصی و سرمایه‌گذاری و ثروتمندان قرار گرفته است. کتاب دیگر رابرت کیوساکی در همین رابطه Rich dad, poor dad for teens: the secrets about money نام دارد که همان توصیه‌ها را در قالب نثر روان‌تر و قابل فهم‌تر و در کتاب کم‌حجم‌تری برای نوجوانان نوشته و با عنوان «پدر ثروتمند پدر فقیر برای نوجوانان: اسراری درباره پول که شما در مدرسه نمی‌آموزید‏‫» در ایران چاپ و منتشر شده است.

درباره‌ی نویسنده

رابرت کیوساکی مردی با فرهنگ امریکایی و متولد سال ۱۹۴۷ است که از ابتدای کودکی عاشق موضوعات مرتبط با دانش اقتصادی بود. از آن‎جا که او معتقد است در مدارس، مطالب لازم در زمینه‌ی هوش مالی به بچه‌ها آموزش داده نمی‌شود، دوره‌های آموزشی و کتاب‌های زیادی در زمینه‌ی آموزش مسائل مالی و چگونه پولدارشدن تالیف کرد. او یکی از برترین سخنرانان آموزشی درباره‌ی دانش مالی است و با به‌کاربردن آموخته‌های خودش توانست در سن ۴۷ سالگی با ثروت فراوان بازنشسته شود.

رابرت کیوساکی بعد از نوشتن کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول به‌شهرت فراوانی رسید و کتابش یکی از برترین کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز بوده است. او یکی از ۲۵ نویسنده‌ی برتر دنیا است.

دیدگاه‌های دیگران

بسیاری از خوانندگان کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول می‌گویند که این کتاب نگرش آن‌ها نسبت به پول و در مجموع زندگی آن‌ها را تغییر داده است. از برخی از آن‌ها می‌شنویم که پیش از این فکر می‌کردند پولدار بودن مستلزم حق‌خوری و امری ناپسند است و این تغییر نگرش، اولین گام برای بهترشدن زندگی‌شان بوده است. آن‌ها رابرت کیوساکی را مثل پدری دلسوز و آگاه به مسائل مالی می‌بینند که می‌خواهد فرزندش را برای ثروتمندشدن راهنمایی کند.

خوانندگان زیادی می‌گویند این کتاب را هر شخص حداقل یک‌بار هم که شده باید در زندگی‌اش مطالعه کند. اما اغلب طرفداران کتاب، آن‌را بیش از یک‌بار مطالعه می‌کنند، زیرا معتقدند برای آموختن مطالب کتاب و به‌کارگیری آن‌ها در زندگی، به دقت و تعمق بیشتری نیاز است. برخی دیگر از خوانندگان، اعتقاد دارند کتاب را به‌سرعت و راحتی می‌توان خواند و داستان‌های گفته‌شده در متن، کار خواندن کتاب و درک آموخته‌های مالی را ساده‌تر می‌کند.

منبع: زومیت

۸ دیدگاه

  1. شعبانی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۵۷ ب٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

  2. مهدی مختاری

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۵۷ ب٫ظ

    عالیه

    پاسخ

  3. بیگدلی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۵۷ ب٫ظ

    کتاب بسیار عالی هستش

    پاسخ

  4. هاتف

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۵۹ ب٫ظ

    تشکر از شما بابت معرفی کتاب

    پاسخ

  5. عالی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

    کتاب خوبی هست.بیشتر توصیه به کار آفرینی دارد.

    پاسخ

  6. سلیمی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۳ ق٫ظ

    خوشحال میشدن خلاصه ای از کتاب رو میخوندم

    پاسخ

  7. مسرور

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ

    خیلی هم خوب
    عالی

    پاسخ

  8. ماکان

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۷ ق٫ظ

    حتما این کتاب رو مطالعه میکنم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…