تفلیس، عروس زیبای گرجستان (+ویدئو)

۳
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چشمه‌های آب گرم، یکی از جاهای دیدنی تفلیس است که در محله حمام‌ها قرار دارند. بخشی از بافت تاریخی تفلیس که تعداد زیادی ساختمان قدیمی روی تعداد زیادی چشمه آب گرم معدنی ساخته شده‌اند.
جاهای دیدنی تفلیس

جاهای دیدنی تفلیس هر سال هزاران ایرانی را به سوی خود می‌کشاند. به تفلیس عروس قفقاز می‌گویند و پایتخت گرجستان است. در واقع تفلیس یک پارک‌رود بزرگ و زیباست. یعنی یک رودخانه بزرگ دارد که از وسط شهر می‌گذرد و به شهرهایی که رودخانه از میان‌شان می‌گذرد، پارک‌رود می‌گویند. ۳۶ کیلومتر از رودخانه از وسط شهر تفلیس می‌گذرد و در طول رودخانه هم پارک‌های زیبایی ساخته‌ شده که برای گردشگران جذاب و سرگرم کننده است.

تفلیس

تفلیس شهری زیبا و کهنسال است. بیش از ۱۵۵۰ سال از عمر آن می‌گذرد و فقط ۱/۵ میلیون نفر جمعیت دارد. هرچند برای یک کشور پایتخت خلوتی‌ است اما شهری که نه ترافیک داشته باشد و نه آلودگی هوا، حتماً جای خوبی برای دیدن، سفر و زندگی است. به داشتن چشمه‌های آب گرم معدنی شهرت دارد و می‌توان برای یک تور چند روزه روی آن حساب کرد.

جاهای دیدنی گرجستان

 

جاهای دیدنی تفلیس

تفلیس در موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای قرار دارد و رودخانه زیبایی که از میان شهر می‌گذرد هم بیش از پیش به جذابیت آن افزوده است. تاریخی طولانی دارد. همین‌ها سبب می‌شود دیدنی‌های زیادی داشته باشد. با ما بمانید تا به جاهای دیدنی تفلیس سر بزنیم.

  • میدان آزادی و خیابان روستاولی

    تقریباً هر شهر میدان آزادی دارد و تفلیس هم از داشتن میدان آزادی محروم نیست. می‌توانید گشتی در این میدان بزنید. ضمن اینکه خیابان‌گردی در خیابان‌های مهم هر شهر هم یکی از ارکان مهم گردشگری است. در مهم‌ترین خیابان تفلیس قدم بزنید و زیبایی‌هایش را به چشم ببینید. پارلمان گرجستان، سالن اپرا و باله، موزه مردمی گرجستان، آکادمی علوم گرجستان و بسیاری از ساختمان‌های مهم دولتی و غیردولتی تفلیس در این خیابان قرار دارند.
    میدان آزادی تفلیس

  • دریاچه لیسی

    دریاچه لیسی آب شور دارد. در شمال شهر قرار گرفته و جان می‌دهد برای ماهیگیری و پرنده نگری. چندان بزرگ نیست؛ اما برای گردشگران اغواکننده به نظر می‌رسد. همچنین پیدا کردن سوژه‌های عکاسی در کنار این دریاچه می‌تواند بسیار راحت باشد.

  • محله حمام ها

    محله حمام‌ها یکی از باشکوه‌ترین جاهای دیدنی تفلیس است و از مناطق بافت تاریخی تفلیس به شمار می‌رود. به این صورت است که تعداد زیادی ساختمان قدیمی روی تعداد زیادی چشمه آب گرم معدنی ساخته شده‌اند و در گذشته، صرفاً به عنوان حمام مورد استفاده نبوده، بلکه جشن‌های بزرگی که ریشه در فرهنگ مردم محلی تفلیس دارد، در این حمام‌ها برگزار می‌شده‌است.
    جالب است به شما بگویم داستان تولد تفلیس اینگونه بود که یکی از پادشاهان گرجستان زمانی که به قصد شکار در دشت و دمن تفریح می‌کرد، متوجه این چشمه‌ها شد و اینقدر خوشش آمد که دستور داد همین جا شهری بنا کنند.
    محله حمام های تفلیس

  • پل صلح

    پل صلح یک سازه تازه تاسیس است، مثل پل طبیعت برای تهران. پل صلح ساخته شد تا قسمت‌های قدیم و جدید شهر را به هم متصل کند. پل صلح روی رودخانه کورا ساخته شده و نورپردازی منحصربه‌فردی دارد.

  • شهر تاریخی سیقناقی

    یکی از شهرهای تفلیس شهر هرتی است که بعدها به سیقناقی شهرت یافت، به عصر حجر برمی‌گردد. شهر باستانی سیقناقی یکی از زیباترین جاهای دیدنی تفلیس محسوب می‌شود. یکی از زیباترین شهرهای تاریخی جهان است. دیدنش را از دست ندهید. این شهر ۱۲۰ کیلومتر دورتر از تفلیس است. با این حال ارزش دیدن و وقت گذاشتن دارد.
    عکس تفلیس

  • شهر سنگی اوپلیستیخه

    اوپلیستیخه حیرت‌انگیز است! تنها شهر سنگی دنیا. این شهر یکی از منحصربه‌فردترین جاهای دیدنی تفلیس به شمار می‌رود. اوپلیستیخه شهری غار مانند است که سه طبقه دارد. هر سه هم در زیر زمین. روی آن هم یک قصر سلطنتی ساخته‌اند. گفته می‌شود این قصر مربوط به قرن ۱۰ میلادی است.

  • نکات مهم در سفر به تفلیس

    مجسمه مادر گرجستان بر فراز بلندی‌های تفلیس قرار دارد. سر بگردانید تا نماد گرجستان جدید را پیدا کنید. تقریباً از همه جای شهر قابل دیدن است. در تفلیس ۵ دریاچه قابل قایقرانی وجود دارد. خودتان را به دیدن آنها دعوت کنید. یکی از آنها به حدی بزرگ است که گرجی‌ها به آن دریا می‌گویند. تفلیس تقریباً در تمام روزهای سال بارندگی دارد. از باران‌ها نترسید. شهر را پر از نور و زیبایی و رنگ می‌کنند. خوش می‌گذرد. شاید داشتن ژاکت و چتر، فکر بدی نباشد.

می‌توانید زیبایی های جاهای دیدنی تفلیس را در ویدئو تهیه شده در صفحه گردشگری مجله دلتا مشاهده کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۱:۱۳ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  2. مسعود

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ در ۷:۲۱ ب٫ظ

    بسیار زیباست

    پاسخ

  3. هاتف

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۱۲ ب٫ظ

    زیبا و جذاب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…