راهکاری برای کمک به مسکن کم درآمد ها

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
راهکاری برای کمک به مسکن کم درآمد ها

یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه دریافت مالیات از خانه‌های خالی راه‌‌حلی درست برای حل این معضل در کشور است، پیشنهاد کرد: دولت می‌تواند درآمد حاصل از این طرح را به تأمین مسکن افراد کم‌درآمد اختصاص دهد.

فردین یزدانی با اشاره به ظرفیت خانه‌های خالی برای اقتصاد و بخش مسکن کشور،‌ اظهار داشت:‌ این خانه‌ها همچنان در بازار مسکن وجود دارند و نتیجه تخصیص نادرست سرمایه در بازار هستند.

وی تصریح کرد: تخصیص سرمایه در بازار ساخت‌وساز برای افراد متوسط و کم‌‌درآمد به‌خوبی صورت نگرفته و در برخی موارد سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی از مسکن نیاز نبوده است.

یزدانی با اشاره به راهکارهای بهره‌گیری از ظرفیت خانه‌های خالی افزود: یکی از ابزارهای مؤثر و مناسب در این بخش، وضع مالیات بر این خانه‌ها است.

وی دریافت مالیات از این خانه‌ها را در گرو ایجاد سامانه‌ای جامع برشمرد و گفت: نخستین نیاز وضع مالیات بر خانه‌های خالی این است که سامانه جامع املاک و مستغلات راه‌اندازی شود، که این کار هنوز انجام نشده است.

 به گفته عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، حدود ۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که ارزش آن‌ها حدود ۲۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود. اقتصاد آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…