دوست خوب ؛ چه تاثیری در تندرستی انسان دارد؟

۷
12
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دوستی یک خیابان دو طرفه است. برای اینکه دوست خوبی داشته باشید، باید در ابتدا یک دوست خوب باشید.
تندرستی

همه ما دوستانی داریم که از بودن در کنارشان لذت می‎بریم، اما اگر اهل دوستی با دیگران نیستید، بهتر است این مطلب را حتماً بخوانید، چون دلایلی را بیان می‎کند که نشان می‎دهد دوستی برای تندرستی و شادابی شما ضروری است.

داشتن دوست خوب باعث تندرستی و زندگی طولانی تر می‎شود

بررسی هایی که دانشگاه هاروارد روی سلامتی پرستاران انجام داده، این نکته را بیان می‎کند که دوستی خوب، به خصوص برای زنان ، مرتبط است با تندرستی و سرزندگی بیشتر. دوستان چه صمیمی یا غیر صمیمی باشند، در زمان‎های سختی مثل از دست دادن یکی از عزیزان، مریضی یا دیگرچالش های شخصی، حمایت و پشتیبانی خود را اعلام کرده و باعث رهایی از استرس می‎شوند.
دوستان همچنین می‎توانند شریک شادی ها،جشن ها و موفقیت‎هایتان باشند. به طور مثال زمانی که قصد انجام دادن کار مهمی مثل ورزش، ترک سیگار یا بهبود سلامتی‎ خود دارید، می‎توانند مشوق شما باشند.

تندرستی

از آنجا که ما رفتار ها و عادات کسانی را که بیشتر زمان‎مان را با آن‎ها سپری می‎کنیم، می‎پذیریم، دوست شدن و پرورش دوستی با کسانی که برنامه زندگی سالم و دید مثبتی به زندگی دارند، ما را به تندرستی بهتر و سالم بودن سوق می‎دهد.

چگونه دوستان خوبی را انتخاب کنیم؟

  • دوستی یک خیابان دو طرفه است. برای اینکه دوست خوبی داشته باشید، باید در ابتدا یک دوست خوب باشید. اگر زیاد همدیگر را نمی‎بینید، حتماً در یک دوره در دسترس یکدیگر باشید.
  • پس از هر موفقیت‎، دوستان خود را تشویق کنید، در شادی‎های شان شریک شوید و در زمان نیازمندی کمک و پشتیبانی خود را اعلام کنید.
  • گاهی فقط حضور داشتن یا یک حرف دلگرم کننده، تمام چیزی است که یک فرد نیاز دارد. در صورت امکان، زمانی را برای تفریح و خوشی با یکدیگر سپری کنید. این زمان و انرژی گذاشتن در رابطه، برای تندرستی جسمی و روحی خودتان سرمایه گذاری شده است.

تندرستی

اگر دنبال دوست جدید هستید، بخوانید:

حتی خجالتی‎ترین افراد هم می‎توانند توسط کار‎های داوطلبانه یا شرکت در یک کلاس (یوگا، نقاشی، حسابداری)، عضو شدن در یک باشگاه (دویدن، نقاشی، باغبانی)، حضور در گروه پشتیبانی، شرکت کردن در یک جامعه آنلاین، دوست جدیدی پیدا کنند.

وقتی شما با افرادی که با شما علایق مشترکی دارند، ارتباط برقرار می‎کنید، به صورت ناخودآگاه با آن‎ها صمیمی می‎شوید. پس ابتدا مطمئن شوید رابطه‎ای که می‎خواهید انتخاب کنید و پرورش دهید، موجب رشد شما خواهد شد.

اگر دوست شما کسی است که بیشتر اوقات شکایت و انتقاد می‎کند و شما را با احساسی بدتر از زمانی که با او مواجه می‎شوید، رها می‎کند؛ یا کسی که معمولاً تلاش‎های شما را برای اصلاح خود تخریب می‎کند، شاید زمان آن باشد که او را کنار بگذارید و یک شخص جدیدِ مثبت اندیش را برای دوستی پیدا کنید.

۷ دیدگاه

  1. ابراهیم بنی شیخ الاسلامی (سعدی).

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۱ ق٫ظ

    با سلام و احترام
    راز سلامتی خود را در مصرف روزمره زندگی گیاهی باید جستجو کرد ،
    و با تشکر فراوان از شما
    سعدی

    پاسخ

  2. میعاد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۲۷ ب٫ظ

    دوست خوب نعمت

    پاسخ

  3. میعاد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۲۶ ب٫ظ

    اموزنده بود

    پاسخ

  4. آژن

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۵۹ ب٫ظ

    تشکر از مطلب جالب

    پاسخ

  5. ثابتی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۴۷ ب٫ظ

    خیلی با ارزشه داشتن دوست خوب

    پاسخ

  6. سعادتی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۴۶ ب٫ظ

    عالی مثل همیشه

    پاسخ

  7. آقازاده

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۴۵ ب٫ظ

    خداروشـــــــــــکر نصف تهران رفیقامن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…