بانجی جامپینگ، سقوط آزاد با طعم آدرنالین + (ویدئو)

۱۰
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زمان بانجی جامپینگ اگر شنیدید "هلت بدم؟" بهتان بر نخورد! این بخشی از آداب و رسوم و قوانین نانوشته بانجی جامپینگ است. ممکن است گارد بگیرید و در جواب بگویید نه. در این صورت خودتان باید شهامت پریدن را پیدا کنید و خودتان را دستی‎دستی پایین بیندازید.
بانجی جامپینگ

آدرنالین‎افزاتر از بانجی جامپینگ سراغ دارید؟ بعید می‌دانم! بانجی جامپینگ همان تفریح هیجان‎انگیزی است که با بندی که به مچ پای‌تان وصل شده، از ارتفاع، سقوط آزاد می‌کنید. مثل یویو بالا پایین می‌روید و نوعی پرواز بدون بال را در حافظه تاریخی‌تان به ثبت می‌رسانید. حتی تصورش هم برای بعضی‌ها ترسناک است. بعضی دیگر را نیز به مرز هیجان می‌رساند!

بعضی‌ها عقیده دارند این کارها دیوانه‌بازی است و چرا آدمیزاد باید خودش را به خطر بیندازد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که از قضا همین دیوانه‌بازی فوایدی هم دارد. بالا رفتن اعتمادبه‎نفس و کنترل تعادل اعصاب، از فواید این بازی هیجان‎انگیز است. بانجی جامپینگ اگرچه ترسناک به نظر می‌رسد، اما واقعاً خطرناک نیست. اگر اصول ایمنی در آن رعایت شود، هیچ اتفاق بدی برای افراد داوطلب نخواهد افتاد. آمار مرگ و میر در این ورزش به ظاهر خوفناک، بسیار پایین‌تر از ورزش‌هایی است که به نظر عادی و غیرخطرناک می‌رسند.

برای بانجی جامپینگ مناسب نیستید اگر…

در تهران خودمان باشگاه بانجی جامپینگ وجود دارد. در نظر داشته باشید که اگر مشکلات استخوانی در ناحیه گردن، کمر، لگن یا قوزک پا دارید، دور بانجی جامپینگ را خط بکشید. همچنین، اگر قلب‌تان ناراحت است و سیستم تنفسی‌ شما مثل ساعت کار نمی‌کند، گزینه خوبی برای این تفریح هیجان‎انگیز نیستید! اگر درشت‎هیکل هستید و بیش از ۹۹ کیلو وزن دارید، امتحان کردن این ورزش به شما توصیه نمی‌شود. از ما گفتن.

هلت بدم؟

در نظر داشته باشید که اگر شنیدید “هلت بدم؟” بهتان بر نخورد! این بخشی از آداب و رسوم و قوانین نانوشته بانجی جامپینگ است. ممکن است گارد بگیرید و در جواب بگویید نه. در این صورت باید شهامت پریدن را پیدا کنید و خود را دستی‎دستی پایین بیندازید. اما پیشنهاد می‌کنیم به این سوال غیرمتعارف ساختارشکنانه پاسخ مثبت بدهید. در این صورت “یک‎هویی” هل‌تان خواهند داد و همین غافلگیری، هیجان و لذت پرش‌تان را چند برابر می‌کند.

ضمناً یادتان باشد که دارید یک کار متهورانه می‌کنید. بنابراین حیف است از این حماسه به‎یادماندنی عکس نگیرید و در تاریخ ثبتش نکنید. یا خودتان با منوپاد عکس بگیرید یا از متصدیان سکوی پرش بخواهید از شما عکس بگیرند. ما هم برای‌تان دعا می‌کنیم که سقوط قهرمانانه‌ای داشته باشید. غش نکنید و عکس‌های‎تان مایه غرورتان شود. با افتخار آن‎ها را روی پروفایل شبکه‌های اجتماعی‌تان بگذارید.

بانجی جامپینگ

کجا بریم بانجی جامپینگ؟

حالا به این سوال اساسی می‌رسیم که کجا می‌شود بانجی جامپینگ را امتحان کرد؟

قدیمی‌ترین بانجی جامپینگ تهران در مجموعه ورزشی تفریحی توچال قرار دارد. بسیاری از افراد، فوران آدرنالین را با ستون بانجی جامپینگ توچال که بیش از ۴۰ متر ارتفاع دارد، تجربه کرده‌اند. گویا استقبال مردمی از این ورزش-مفرح متفاوت، به اندازه‌ای زیاد بوده است که در مکان‌های دیگری از پایتخت نیز ارائه می‌شود.

بام تهران و همچنین بوستان ولایت، آماده هستند تا خدمات سقوط آزاد از ارتفاع را به دوست‌داران این تفریح ارائه کنند. برج میلاد هم گویا قسم خورده کلکسیون همه نوع تفریحی را داشته باشد. می‌توانید از برج میلاد بپرید. هر باشگاه بانجی جامپینگی را که انتخاب کردید، در نظر داشته باشید که بهتر است قبل از رفتن، سری به سایت‌های تخفیف بزنید. معمولاً با پیشنهادات خوبی روبه‌رو خواهید شد. می‌توانید آدرنالین‌ خون‌تان را با قیمت ارزان‌تری به مرز انفجار برسانید.

۱۰ دیدگاه

  1. پرهام

    ۱۰ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۳ ق٫ظ

    فکر کردن بهش هم ترسناکه

    پاسخ

  2. رضوی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ در ۸:۵۹ ق٫ظ

    دیدنش هم هیجان داشت

    پاسخ

  3. دانشی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۲۴ ب٫ظ

    آدر

    پاسخ

  4. مسرور

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۲۸ ب٫ظ

    فوق العاده

    پاسخ

  5. مسرور

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۲۱ ب٫ظ

    وای خیلی خوبه
    بینظیره

    پاسخ

  6. سرهنگ

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ در ۸:۲۹ ق٫ظ

    خیلی مطلب عالی بود وسوسه شدم انجامش بدم

    پاسخ

  7. اسکندری

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۳ ق٫ظ

    perfect

    پاسخ

  8. زارع

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۰ ق٫ظ

    بی نظیره

    پاسخ

  9. سلیمی

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۹ ق٫ظ

    خیلی هم عالی

    پاسخ

  10. دانشی

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۵ ق٫ظ

    بانجی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…