دیدنی های سن پترزبورگ، سرزمین شب‌های آفتابی+(ویدئو)

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شب‌های سفید، یکی از مهم‌ترین دیدنی های سن پترزبورگ است. حتی فکرش هم نفس را از هیجان بند می‌آورد! ساکنان سن پترزبورگ از فصل شب‌های سفید برای پیاده‌روی‌های طولانی مدت، دیدارهای عاشقانه و رویدادهای خاصی مثل درخواست ازدواج استفاده می‌کنند. چرا شما چنین تجربه‌ای را برای خودتان ثبت نکنید؟
دیدنی های سن پترزبورگ

دیدنی های سن پترزبورگ بی‌شمار است. زیرا دومین شهر بزرگ روسیه بعد از مسکو به شمار می‌رود. سن پترزبورگ پرجمعیت‌ترین شهر اروپا پس از لندن پاریس و مسکو است. سن پترزبورگ به “ونیز شمالی” و “موزه در فضای باز” نیز شهرت دارد.

شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید در زبان فارسی زمان قاجار، به‎طور عامیانه سن پترزبورگ را “پِتِل پُرت” یا “فتل فُرت” می‌نامیدند. از این اصطلاح برای این‎که بگویند جایی خیلی دور است، استفاده می‌کردند. مثلاً “از اینجا تا پتل پورت”. با ما همراه باشید تا سفری کوتاه از تهران تا “پتل پرت” داشته باشیم.

شهر هزار عنوان

سن پترزبورگ در گذشته به همین نام شناخته می‌شد. در طول تاریخ نامش چندین بار تغییر کرد. مدتی این شهر را پتروگراد نامیدند. چند صباحی لنینگراد نیز نامیده شد. با فروپاشی شوروی سابق، نام قبلی آن یعنی سن پترزبورگ دوباره برگزیده شد. این شهر به مرکز فرهنگی روسیه شهرت دارد. اگر با “سنت پترزبورگ”، “سن پطرزبورگ” و “سن پطرزبورغ” روبه‌رو شدید، بدانید همگی به سن پترزبورگ اشاره می‌کنند.

سن ‌پترزبورگ روسیه حدود ۳۵۰ سال قدمت دارد. آن را پتر کبیر ساخته است. سن پترزبورگ در بین مردم روس با لقب “پنجره‌ای به اروپا” مشهور است. این شهر، غربی‌ترین شهر روسیه است.

شب‌های سفید سن پترزبورگ

شب‌های سفید، یکی از مهم‌ترین دیدنی های سن پترزبورگ است. حتی فکرش هم نفس را از هیجان بند می‌آورد! فکرش را بکنید. شب باشد، اما نه تاریک. گرگ و میش و رویایی.

این پدیده طبیعی هر ساله از اوایل خرداد شروع می‌شود. برای همین از خرداد به بعد، بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ به شمار می‌رود. موقعیت جغرافیایی شهر سن پترزبورگ ویژه است. شمالی‌ترین شهر پرجمعیت جهان محسوب می‌شود. از این رو یکی از اصلی‌ترین مناطق دنیا برای تماشای شب‌های سفید به شمار می‌رود.

در شب‌های سفید، خورشید تقریباً در تمام ۲۴ ساعت شبانه‎روز در آسمان است. شب فرا نمی‌رسد. همه مدت شبانه‎روز آسمان روشن است. ساکنان سن پترزبورگ از فصل شب‌های سفید برای پیاده‌روی‌های طولانی مدت، دیدارهای عاشقانه و رویدادهای خاصی مثل درخواست ازدواج استفاده می‌کنند. چرا شما چنین تجربه‌ای را برای خودتان ثبت نکنید؟

دیدنی های سن پطرزبورگ

بگذارید خیال‌تان را راحت کنیم. شما می‌توانید یک ماه تمام در سن پترزبورگ اتراق کنید. جاهای دیدنی‌اش را ببینید و حوصله‌تان سر نرود. در واقع دیدنی‌ها کم نیست. زمان کم است. در اینجا سه دیدنی مهم سن پترزبورگ را به شما معرفی می‌کنیم.

موزه هرمیتاژ

موزه قصر هرمیتاژ یا آرمیتاژ، مجموعه‌ای از ساختمان‌های قرن ۱۸ میلادی است. این مجموعه دو طبقه عظیم و بیش از هزار اتاق و صدها پله دارد. هرمیتاژ بزرگ‌ترین موزه روسیه و سومین موزه بزرگ جهان بعد از موزه انگلستان و موزه لوور فرانسه است. شاید جالب باشد اگر بدانید “فرش پازیریک” ایرانی- قدیمی‌ترین فرش جهان- در این موزه نگهداری می‌شود.

موزه هرمیتاژ ۱۰۵۷ سالن و بیش از ۳میلیون اثر گران‌بها دارد. اگر برای دیدن هر قطعه این موزه تنها یک دقیقه وقت صرف کنید، ۱۱ سال طول می‌کشد تا کل موزه را بتوانید ببینید.

موزه هرمیتاژ، هر دوشنبه، تعطیل است. پنج‌شنبه اول هر ماه میلادی، می‌توانید بدون پرداخت ورودیه وارد این موزه شوید.

دیدنی های سن پترزبورگ
دیدنی های سن پترزبورگ

کاخ کاترین

کاخ کاترین یکی از  دیدنی‎های سن پترزبورگ است. این مکان در ۳۰ کیلومتری شهر قرار دارد. داستان بامزه‌ای هم دارد.

این کاخ در دهکده تزارها واقع شده. دهکده تا قرن ۱۸ در اختیار کشور سوئد بوده است. پتر کبیر بعد از جنگ با سوئد، این دهکده را پس گرفت. سپس آن را به‎عنوان هدیه به همسر خود کاترین داد. بعد از مدتی به دستور کاترین، قصری بزرگ در این مکان ساخته شد. کاترین قصد داشت  با ساختن یک کاخ خاص در هدیه‌ای که از پتر کبیر گرفته بود، آن را مجدد به‎عنوان هدیه‌ای غیر منتظره به شوهرش تقدیم کند. از این رو بودجه زیادی خرج این کاخ کرد.

در تزئینات این بنا از آب طلا و آینه‎کاری استفاده شده است. در این قصر وسایل مورد استفاده خانواده تزار و البته شخص تزار قرار دارد.

کلیسای جامع اسحاق

این کلیسای زیبا یکی از دیدنی های سن پترزبورگ است. کلیسا به یاد اسحاق مقدس و به همین نام، نام‌گذاری شد. کلیسای جامع اسحاق، توسط معمار فرانسوی “مانفران” ساخته شد. کلیسا در طول حیاتش بارها مورد بازسازی قرار گرفت. ساخت این بنای تاریخی بیش از ۴۰ سال به طول انجامید. البته عمر معمار هم به دیدن پایان کار قد نداد. اما ظرافت و زیبایی بی‎نقص این کلیسا ارزش این همه تلاش را داشت.

ستون‌های این کلیسا از گرانیت قرمزرنگ است. هر ستون ۸۰ تن وزن دارد. این کلیسا بزرگ‌ترین کلیسای روسیه است و به سبک کلاسیک روسی ساخته شده. گنبد طلایی‎رنگ آن از تمام نقاط شهر دیده می‌شود. این کلیسا به موزه تبدیل شده است. با این حال، در بعضی از عیدهای بزرگ مذهبی، مراسم باشکوهی در آن برگزار می‌شود. این کلیسا را در چهارشنبه‌ها بسته خواهید دید.

دیدنی های سن پترزبورگ

 

۲ دیدگاه

  1. نمازی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸ در ۱:۵۴ ب٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

  2. اسکندری

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۶ ق٫ظ

    perfect

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…