گوشی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ ؛ ده سال جلوتر از امروز

۱
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سامسونگ مدتی قبل بالاخره از خانواده گلکسی اس ۱۰ رونمایی کرد. مطابق معمول، سایت‌های تکنولوژی این گوشی‌ها را بررسی کرده‌اند و نظرات خود را در مورد مشخصه‌هایی مانند حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و دوربین سه‌گانه موجود در گلکسی S10 با خوانندگان در میان گذاشته‌اند. اگر می‌خواهید به‌صورت مختصر و مفید از نقاط ضعف و قوت گوشی گلکسی اس 10 سامسونگ از دیدگاه کارشناسان سایت‌های معتبر خبردار شوید، این مطلب را بخوانید.
گوشی گلکسی اس 10 سامسونگ

گوشی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ تمام‌عیار و پرچم‌دار گوشی‎های سامسونگ به‌حساب می‌آید؛ محصولی که همراه با گلکسی فولد، پیش‌نمایشی از چشم‌انداز دنیای موبایل در یک‌ دهه‌ی آتی از دید کره‌ای‌ها را به‌تصویر می‌کشد. بررسی این گوشی هوشمند از دید منتقدان حرفه‌ای مهر تائیدی بر صحت این ادعا است.

بررسی گوشی گلکسی اس ۱۰ توسط تامز گاید

کارشناس سایت Tom’s Guide از این گوشی بسیار راضی بوده است. از جمله مواردی که توجه این کارشناس را جلب کرده، می‌توانیم به عمر باتری و عملکرد قابل توجه گوشی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ اشاره کنیم. او می‌گوید که اگرچه گوشی گوگل پیکسل ۳ همچنان دارای بهترین دوربین موجود است، اما بهره‌گیری از دوربین‌های چندگانه در پنل پشتی و جلویی منجر به بهبود قابل توجه کیفیت عکس‌ها شده است.

نکات مثبت

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر این گوشی بسیار سریع است و حتی با استفاده از انگشت خیس هم آن را بررسی کردم که به خوبی از پس انجام وظیفه خود برآمد. این گوشی در آمریکا اولین موبایل مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ محسوب می‌شود که باید اذعان کنیم سریع‌ترین گوشی اندرویدی است.

حتی در برخی از آزمایش‌ها، عملکرد آن سریع‌تر از آیفون XS است. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این گوشی، بهره‌گیری آن از دوربین اولترا واید است که دست کاربر را برای ثبت عکس‌های خلاقانه بازتر می‌کند.

گلکسی اس 10

نکات منفی

در این چند روز که از گوشی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ استفاده می‌کنم، باید بگویم که حفره نمایشگر به‌خصوص اوقاتی که از یک اپلیکیشن با پس‌زمینه‌ی سفید-مانند جیمیل-استفاده می‌کنید، می‌تواند آزاردهنده شود. برای بررسی عملکرد دوربین گلکسی اس ۱۰ پلاس، عکس‌های ثبت شده با آن را با پیکسل ۳ مقایسه کردیم که بدون شک دوربین پیکسل ۳ همچنان عملکرد بهتری دارد. در نهایت باید به نمایشگر Dynamic AMOLED این گوشی اشاره کنیم که بهترین نمایشگر سامسونگ محسوب می‌شود؛ ولی از برخی جهات، ما پنل به کار رفته در آیفون XS مکس را ترجیح می‌دهیم.

سامسونگ اس ۱۰ در بوته نقد CNET

گلکسی اس 10

اگرچه هنوز در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۱۹ هستیم، ولی کارشناس سایت CNET بدون هیچ شک و تردیدی می‌گوید این گوشی یکی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ خواهد بود. در این نقد و بررسی، با وجود این‎که عملکرد ضعیف دوربین این گوشی در محیط‌های کم‌نور مورد انتقاد واقع شده، ولی این کارشناس از مواردی مانند نمایشگر AMOLED عالی، قابلیت مفید شارژ معکوس و عملکرد کلی بسیار عالی اس ۱۰ پلاس تمجید کرده است.

نکات مثبت

نمایشگر ۶.۴ اینچی این گوشی با رزولوشن ۳۰۴۰ در ۱۴۴۰ کیفیت بسیار بالایی دارد و خوانایی آن هم در محیط بیرونی فوق‌العاده است. این گوشی از باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و خوشبختانه بدون نگرانی از تمام شدن زودتر از موعد باتری، می‌توانید انواع و اقسام کارهای مختلف را انجام دهید. در ضمن، قابلیت شارژ معکوس این گوشی اگرچه فقط برای مواقع خاص مورد نیاز قرار می‌گیرد، اما روی هم رفته قابلیت مفیدی محسوب می‌شود.

گلکسی اس 10

نکات منفی

مکان مربوط به حسگر اثر انگشت؛ زیر نمایشگر محدود است و در این زمینه باید دقت به خرج دهید. همچنین برای بهره‌گیری از این مشخصه باید انگشت خود را نسبتاً محکم بر نمایشگر فشار دهید و فقط با لمس معمولی، این حسگر کار خود را انجام نمی‌دهد. روی هم رفته، عملکرد دوربین در محیط‌های کم‌نور، بهبود محسوسی نداشته و در برابر گوشی‌های هواوی و گوگل حرف زیادی برای گفتن ندارد. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که این گوشی قابلیت تشخیص چهره را هم دارد که البته از امنیت چندانی برخوردار نیست؛ به همین خاطر استفاده از آن را توصیه نمی‌کنیم.

گوشی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ یک پرچم‌دار قدرتمند

گلکسی اس 10

کارشناس سایت The Verge در نقد و بررسی خود، گلکسی اس ۱۰ پلاس را در زمینه‌های مختلف با آیفون مقایسه کرده و در نهایت اعلام کرده گلکسی اس ۱۰ پلاس یک پرچم‌دار قدرتمند است که طبق پیش‌بینی او در سال ۲۰۱۹ احتمالاً بیش از هر پرچم‌دار اندرویدی دیگری به فروش خواهد رفت.

نکات مثبت

دوربین سه‌گانه این گوشی انعطاف‌پذیری زیادی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و فقط با فشار یک دکمه می‌توانید بین میدان دید مختلف حرکت کنید و بهره‌گیری از آن‌ها مانند استفاده از لنزهای مختلف دوربین‌های حرفه‌ای است. انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها به سرعت اجرا می‌شوند و اسکرول کردن در این گوشی بسیار روان و لذت‌بخش است. در این گوشی شاهد رابط کاربری شلوغی نیستیم و همه چیز سر جای خود قرار گرفته و به همین دلیل تجربه کاربری خوبی رقم می‌خورد.

گلکسی اس 10

نکات منفی

قرار دادن حفره در گوشه‌ی فوقانی نمایشگر کمی آزاردهنده است. اگرچه در بریدگی نمایشگر هم شاهد چنین مشکلی هستیم، ولی حداقل این بریدگی در مرکز بخش فوقانی قرار می‌گیرد و مواردی مانند ساعت و علائم مربوط به باتری و شبکه در سمت راست و چپ آن نمایش داده می‌شود. اما برای حفره نمایشگر، شاهد این قرینگی نیستیم. در رابطه با حسگر اثر انگشت هم با وجود این‎که از فناوری فراصوت استفاده شده، ولی هنوز هم عملکرد سریعی ندارد.

در نهایت باید بگوییم هرچند گلکسی اس ۱۰ از نمایشگر بزرگ‌تر و باتری و عملکرد بهتری بهره می‌برد، اما اگر مالک گلکسی اس ۸ یا اس ۹ هستید، این گوشی در مقایسه با آن‌ها قابلیت‌های چندان جذاب‌تری ارائه نمی‌کند.

منبع: دیجی مگ

یک نظر

  1. صحرایی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۱۵ ب٫ظ

    سلام
    تقریبا همه توضیحات رو دادید
    کاش قیمت گوشی رو به دلار مینوشتید
    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…