خانه بطری کلاین ؛ معماری مدرن برای تعطیلات

۴
19
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این عمارت تماشایی یکی از بزرگ‎ترین آثار معماری معاصر است که از ویژگی‎های بطری کلاین در آن استفاده شده است.
خانه بطری کلاین

خانه بطری کلاین ؛ معماری بسیار مدرن و جالبی دارد و با کاربری مسکونی برای تعطیلات در نظر گرفته شده است.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا، معماران اصلی آن Rob McBride , Debbie-Lyn Ryan هستند و با مساحت ۲۵۸ مترمربع در شبه جریزه مورنینگتون کشور استرالیا قرار دارد. خانه‎ای سازگار با محیط زیست و ناب، که به یاد ریاضیدان آلمانی، فلیکس کلاین ساخته شده است.

این عمارت تماشایی یکی از بزرگ‎ترین آثار معماری معاصر است که از ویژگی‎های بطری کلاین در آن استفاده شده است. می‎توان گفت خانه کلاین، خانه‎ای است که ریاضیات آن را ساخته است.

خانه بطری کلاین

بطری کلاین چیست؟

فیلیکس کلاین، ریاضیدان آلمانی و عضو آکادمی علوم برلین بود که در سال ۱۸۸۲ نمونه جالبی از سطحی یک رویه طرح کرد که به بطری کلاین مشهور شد. این بطری، یک سطح کاملاً بسته دارد و  حجم آن صفر است. بطری کلاین اگر چرخانده شود، هیچ تغییری در مایع درون آن داده نخواهد شد.

خانه بطری کلاین

 این خانه در جشنواره جهانی معماری در سال ۲۰۰۹ موفق شد جایزه معماری سال را کسب کند. این اقامتگاه زیبا، با طبیعت و محیط زیست همگام و سازگار است و برای ساکنان، احساس آرامش را به ارمغان می‎آورد. پیچیدگی‎های طراحی این بنا زیاد  و حاکی از آن است که طراحان به وسیله کامپیوتر؛ طراحی داخلی و اندازه زاویه‎های  آن را با دقت بسیار  انجام داده‎اند.

دکوراسیون داخلی خانه بطری کلاین استرالیا، پر از ظرافت و خلاقیت و فرم خاص آن نشان دهنده تیزهوشی معماران ماهر و معماری منحصربه‎فرد آن است.

طرح‎های باز و آشکار، داشتن شکل‎های مستطیل یا مکعب، مینیمال و بدون زرق‎وبرق و تزئین، استفاده از سطح‎های صاف و پنجره‎های بزرگ، همه و همه، نشان از مدرن بودن معماری این خانه زیبا دارند. معماری مدرن همیشه به دنبال ارائه دادن راه حلی برای زندگی بهتر است و تلفیق آن با محیط زیست و طبیعت، یک شاهکار خواهد بود.

۴ دیدگاه

  1. اسکندری

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۳۷ ق٫ظ

    perfect

    پاسخ

  2. مهدی فراهانی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۹ ب٫ظ

    خیلی شگفت انگیز بود متشکرم.

    پاسخ

  3. بهلولی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ

    چقدر ریبا

    پاسخ

  4. ثابتی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۶ ب٫ظ

    واقعا زیبا و منحصر به فرد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…