اجاره آپارتمان نقلی و اتفاق جدید آن

۳
18
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ارزش اجاره آپارتمان‌های مسکونی در اغلب محله‌های متوسط و متوسط رو به پایین تهران طی یک سال اخیر به یکدیگر نزدیک شده است و این وضعیت در بازار اجاره آپارتمان‌های نقلی بیشتر مشهود است.
اجاره آپارتمان نقلی

اجاره آپارتمان نقلی طرفداران زیادی دارد. خواه در پایتخت، خواه در شهرهای دیگر کشورمان. اخبار جدید حاکی است که اتفاق تازه‎ای در بازار اجاره آپارتمان نقلی روی داده است. ارزش اجاره آپارتمان‌های مسکونی در اغلب محله‌های متوسط و متوسط رو به پایین تهران طی یک سال اخیر به یکدیگر نزدیک شده است و این وضعیت در بازار اجاره آپارتمان‌های نقلی بیشتر دیده می‎شود.

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، جهش کم‌سابقه اجاره‌بها در سال گذشته که پس از شروع روند رشد پرسرعت قیمت مسکن محقق شد، بازار اجاره آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت دستخوش تحولاتی شد. یکی از مهم‌ترین این تحولات؛ نزدیک شدن ارزش اجاره املاک در مناطق متوسط رو به پایین به مناطق متوسط است.

از آن‎جا که اجاره آپارتمان در تهران با قیمت‌های رشد یافته اخیر سبب شده بخش زیادی از مستاجران محله‌های متوسط رو به پایین را جایگزین محله‌های متوسط کنند، تقاضا برای اجاره در این نقاط شهر افزایش یافته و به همان نسبت شاهد رشد اجاره‌بهای پیشنهادی مالکان املاک اجاره‎ای در این مناطق هستیم.

اجاره آپارتمان نقلی

این وضعیت در آپارتمان‌های نقلی دربرگیری بیشتری داشته؛ به این معنا که فاصله اجاره‌بهای آپارتمان‌های نقلی با مساحت ۴۰ تا ۶۰ مترمربع در تمام مناطق متوسط شهر نظیر ۴ و ۵، نسبت به مناطق متوسط رو به پایین نظیر مناطق ۷ تا ۱۰، بسیار کم و حتی در برخی از محله‌ها صفر شده است.

مثلاً یک آپارتمان ۶۰ مترمربعی با آسانسور و سن بنای ۵ ساله در محله نظام‌آباد تهران، به همان قیمتی در بازار اجاره عرضه شده که یک آپارتمان ۵۷ مترمربعی با آسانسور و سن بنای ۸ ساله در محله نارمک پیشنهاد شده است.

مشاوران املاک معتقدند بسیاری از مهاجران موقتی که به تهران برای چند سال با انگیزه کار یا تحصیل می‌آیند، دیگر توان اجاره آپارتمان‌ بزرگ را ندارند و به اجاره املاک نقلی روی می‎آورند.

۳ دیدگاه

  1. هایک

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۸:۰۵ ب٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

  2. میرعبدالباقی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۱۸ ب٫ظ

    متشکرم. عالی بود

    پاسخ

  3. هاتف

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۴۷ ب٫ظ

    جامع و کامل

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…