شوید پلو ، طعمی اصیل با گوشت قلقلی

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شویدپلو با گوشت قلقلی و ادویۀ کاری عطر و طعم فوق العاده‌ای دارد.
شوید پلو
اگر در تهیۀ غذا‌ها کمی خلاقیت داشته و ریسک‎پذیر باشیم، می‌توانیم طعم‌های جدیدی را تجربه کنیم. شوید پلو با گوشت قلقلی غذای لذیذی است که به‌آسانی تهیه می‌شود و تنوع خوبی در برنامۀ غذایی است.

مواد لازم

برنج خام: ۲ پیمانه
گوشت چرخ‌کرده: ۲۰۰ گرم
شوید خشک یا تازه خرد شده: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
سیب زمینی: یک عدد
پیاز: یک عدد پیاز
پودر‌ کاری: یک قاشق مربا‌خوری
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه

شوید پلو

پیاز را رنده کرده، آب اضافی را می‌گیریم تا گوشت قلقلی وا نرود و منسجم بماند. پیاز، گوشت چرخ‌کرده، نصف پودر‌کاری، نمک و فلفل را با هم ورز می‌دهیم. داخل ماهیتابه روغن ریخته، از مخلوط گوشت کمی برمی‌داریم و گرد کرده، داخل ماهیتابه ریخته و در آن را می‎بندیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا گوشت قلقلی‌ها هم سرخ شوند و هم بپزند.
سیب زمینی را نگینی خرد کرده، داخل ماهیتابه با روغن داغ شده با کمی زردچوبه می‌ریزیم. زردچوبه باعث می‌شود سیب‌زمینی بعد از سرخ شدن، خوش‌رنگ‌تر و خوش‌طعم‌تر شود.
بعد از پختن و سرخ شدن گوشت‌ها، آن‌ها را از ماهیتابه در می‌آوریم و بعد سیب‌زمینی‌هایی را که سرخ شدند، داخل ماهیتابه گوشت قلقلی می‌ریزیم. نمک و بقیۀ پودر‌ کاری را اضافه کرده، تفت می‌دهیم تا مزۀ ادویه‌ها و روغن گوشت به خورد سیب زمینی‌ها برود. برنج را آبکش کرده، سیب‌زمینی، گوشت قلقلی و شوید را با آن مخلوط می‌کنیم. در آخر، مخلوط برنج را داخل قابلمه‌ای که کف آن را کمی چرب کردیم، ریخته و نصف استکان آب دورتادورش می‌دهیم. اگر برنج کم روغن بود، برای این‎که خشک نشود، کمی کره روی برنج می‌دهیم. ۳۰ تا ۴۵ دقیقه می‌گذاریم تا برنج دم بکشد.
منبع: دو نفره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…