خانه پیانو ؛ معماری آهنگین چین ( + ویدئو )

۳
32
زمان مطالعه: 2 دقیقه
غیر از خانه پیانو، کشور چین، در سواحل شهر بندری شیامن، جزیره پیانو هم دارد! که در آن بزرگ‎ترین موزه پیانوی جهان، قرار گرفته است.
خانه پیانو

خانه پیانو ، یک معماری جالب و چشم‎نواز در کشور چین است. خانه‎ای مجلل که شبیه به  پیانویی بزرگ است. به گزارش اختصاصی مجله دلتا، گفته شده که  این ساختمان عجیب و زیبا در شهر «هواینان» واقع در استان «آن هوی» ساخته شده است و شاهکار طراحی و اجرای جمعی از دانشجویان معماری دانشگاه فنی «هفی» چین است.

خانه پیانو حال‎وهوای خوبی دارد و حس آرامش را به بینندگان منتقل می‎کند، جوری که مردم محلی این ساختمان را «عاشقانه‎ترین خانه» در چین نامیده‎اند.

خانه پیانو

ساختمان پیانو یک طرح معماری عالی و درجه یک است که با استفاده از مقیاس ۱:۵۰پیانو، به‎طور کامل با شیشه‎ای سیاه و شفاف طراحی شده است.

شایان ذکر است که این ساختمان  پله برقی، اتاق کنفرانس و فضایی برای میزبانی از مراسم ازدواج و برنامه‎های دیگر مثل همایش‎های بزرگ را دارد.

این ساختمان پیانوی بی‎نظیر که در سال ۲۰۰۷ ساخته شده است، به عنوان نمایشگاهی برای نشان دادن طرح‎های جدید نیز مورد استفاده قرار می‎گیرد. این ساختمان در واقع یک بنای تجربی است که دانشجویان رشته موسیقی، از فضای دلنشین و منحصربه‎فرد آن برای اجرای موسیقی و انجام تمرینات قبل از آن، استفاده می‌کنند.

وقتی وارد خانه پیانو می‎شویم، می‎بینیم که در این ساختمان، ویولن، نقش پله برقی را دارد و با آن به طبقات بالاتر می‎رویم. بخش پایین پیانو هم شامل دو سالن بزرگ کنسرت است. همچنین، این خانه دلپذیر و مدرن، به عنوان یک مکان برای تمرین خوانندگان و نوازندگانی است که در گروه‎های محلی حضور دارند و  فعالیت می‎کنند.

غیر از خانه پیانو، کشور چین، در سواحل شهر بندری شیامن، جزیره پیانو هم دارد! که در آن بزرگ‎ترین موزه پیانوی جهان، قرار گرفته است.

۳ دیدگاه

  1. فرامرزی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  2. اسکندری

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۳۸ ق٫ظ

    perfect

    پاسخ

  3. الهی

    ۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۱۶ ب٫ظ

    به به چه اثر زیبایی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…