دیدنی های ایروان

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ایروان در نگاه اول شبیه به پاریس به نظر می‌رسد. خیابا‌های عریض با درختانی قطور در دو طرف. کافه‌های خیابانی و ساختمان‌هایی با ابهت. جایی که در سفر به آن، نباید خرید شکلات و شیرینی را از خاطر ببرید.
دیدنی های ایروان

این روزها دیدنی ‌های ایروان ایرانی‌های زیادی را به سوی همسایه‌مان ارمنستان می‌کشاند. ایروان شهری کهنسال است. از هشت قرن پیش از میلاد تا به امروز سرپا مانده و به زندگی خود ادامه می‌دهد. شهری با این تاریخ کهن، حتماً ارزش دیدن دارد. مخصوصاً اگر شیرینی و شکلات‌هایش شهرت جهانی داشته باشند. با مجله دلتا همراه باشید.

ایروان در نگاه اول شبیه به پاریس به نظر می‌رسد. خیابا‌های عریض با درختانی قطور در دو طرف. کافه‌های خیابانی و ساختمان‌هایی با ابهت. جایی که در سفر به آن، نباید خرید شکلات و شیرینی را از خاطر ببرید. از دیدنی های ایروان دیدن کنید.

معبد گارنی

میدان جمهوری از دیدنی های ایروان

میدان جمهوری شاهکار است. بهترین نوع معماری ارمنی را در این میدان می‌توانید مشاهده کنید. این میدان به عنوان نماد معماری شوروی معرفی می‌شود. موزه هنر، وزارت ارتباطات و هتل ماریوت از دیدنی‌هایی هستند که در این میدان می‌بینید.

خیابان شمالی

خیابان شمالی پیاده‎راه است. در دو طرف آن ساختمان‌هایی با شکوه می‌‎بینید. ساختمان اپرای ایروان در این خیابان قرار دارد. خیابان شمالی یکی از مهم‌ترین مراکز خرید ایروان به شمار می‌رود.

معبد گارنی از دیدنی های ایروان

معبد گارنی به خدای طلای رومیان باستان تعلق دارد. وقتی مسیحیت دین رسمی ارمنستان شد، از معبد به عنوان  خانه  تابستانی خاندان سلطنتی استفاده می‌شد.

دیدنی های ایروان

خانه اپرا و مجسمه آزادی

خانه اپرا ساختمانی زیبا و باشکوه است. این ساختمان مرکز اجرای اپرا و باله به شمار می‌رود. حتی اگر قصد ندارید از این هنرها دیدن کنید، تماشای ساختمان گرد و مدور اپرا هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. مجسمه آزادی بخشی از محوطه خانه اپرا است. دورتادور آن کافه‌های روباز قرار دارد. شب‌های این محوطه دیدنی‌تر و نورپردازی مناسب، بر زیبایی آن افزوده است.

مسجد کبود

مسجد کبود ایروان دیدنی است و دیدنش خالی از لطف نیست.

بازار سرپوشیده

بازار سرپوشیده ایروان هیجان‎انگیز است. به سبک نئوکلاسیک ساخته شده و روح زندگی در آن جریان دارد. در بازار سرپوشیده ایروان می‌توانید انواع سبزیجات و غذاهای کنسروی را ببینید. آنجا همچنین بهترین مکان برای دیدن زندگی روزمره اهالی ایروان به شمار می‌رود.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۳ شهریور ۱۳۹۹ در ۸:۵۵ ق٫ظ

    توریستی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…