درمان استرس و اضطراب ، با دمنوش های گیاهی

۵
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استرس و اضطراب می‌تواند موجب بسیاری از بیماری‌های دیگر شود و کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار دهد.
darmane stress درمان استرس و اضطراب ، با دمنوش های گیاهی

استرس، اضطراب و نگرانی از جمله مسائل رایج است که متاسفانه بر زندگی افراد در این دوران تحمیل شده است؛ اما چگونه درمان استرس و اضطراب، بدون مصرف داروهای شیمیایی که معمولاً عوارض جبران‌ناپذیری بر سلامت بدن دارند، میسر است؟

به گزارش مجله دلتا؛ در این مطلب ۶ نمونه از بهترین دمنوش‌های خانگی را، برای درمان استرس و اضطراب به شما همراهان گرامی معرفی می‌کنیم.

۱- دمنوش چای نعنا

چای نعنا برای درمان استرس و اضطراب

یکی از بهترین و موثرترین دمنوش‌های خانگی برای درمان استرس و اضطراب، دمنوش چای نعنا است. زمانی‌که شما دچار اضطراب و استرس می‌شوید، اغلب احساس می‌کنید که ماهیچه‌های‎تان منقبض شده و از نظر عصبی بسیار تحریک‌پذیر هستید.

دمنوش چای نعنا به شما احساس آرامش می‌دهد و سبب می‌شود تا حس اضطراب در شما کاهش پیدا کند. مراقب باشید که دمنوش چای نعنا ممکن است سبب سقط جنین شود، پس در نوشیدن آن احتیاط کنید.

۲- دمنوش چای بابونه

چای بابونه برای درمان استرس و اضطراب

چای بابونه علاوه‌بر رفع استرس و اضطراب باعث می‌شود که اتفاقاً بی‌خوابی هم درمان شود. توصیه می‌کنیم دمنوش «چای بابونه» را امتحان کنید.

۳- دمنوش بادرنگبویه

چای بادرنگبویه برای درمان استرس و اضطراب

بادرنگبویه (بادرنجبویه) گیاهی آرام‌بخش و متعلق به خانواده نعناییان است. به‌همین‌سبب عجیب نیست که طعمی شبیه نعناع دارد. بادرنگبویه یکی دیگر از دمنوش‌های خانگی، برای رفع استرس و اضطراب با رایحه لیمویی است. این دمنوش بدون ایجاد حس خواب‌آلودگی سبب آرامش جسم و روح می‌شود. دمنوش بادرنگبویه، عصبانیت را هم کاهش داده و خلق‎وخوی شما را بهبود می‌بخشد.

۴- دمنوش گل ساعتی

چای گل ساعتی برای درمان استرس و اضطراب

دمنوش گل ساعتی یکی دیگر از بهترین دمنوش‌های خانگی برای رفع استرس و اضطراب است. ماده‌ای به نام کریسین فلوئون در گل ساعتی وجود دارد که سبب کاهش اضطراب و استرس می‌شود و البته کیفیت خواب شما را هم بهبود می‌بخشد. به عقیدۀ پزشکان طب سنتی، گل ساعتی می‌تواند جایگزین خوبی برای قرص‌های خواب شیمیایی باشد. نوشیدن این دمنوش برای زنان باردار و شیرده و نیز کودکان زیر ۶ ماه، ممنوع است.

۵- دمنوش چای سبز

چای سبز

پلی‌ فنول‌های موجود در چای سبز به رفع استرس و اضطراب کمک می‌کنند. با این‌همه چای سبز حاوی مقادیر زیادی کافئین است و نوشیدن آن قبل از خواب یا در ساعات عصر، سبب بدخوابی در طول شب می‌شود.

۶- دمنوش گل محمدی برای درمان استرس و اضطراب

چای گل محمدی

دمنوش گل محمدی یکی دیگر از بهترین دمنوش‌های خانگی برای از بین بردن استرس و اضطراب است. علاوه‌بر این، مقدار کافئین موجود در آن اندک است و نوشیدن آن قبل از خواب به یک خواب آرام و عمیق کمک می‌کند.

منبع: کوروش

۵ دیدگاه

  1. بهلولی

    ۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۳۲ ب٫ظ

    خوب بود. البته چند دمنوش دیگه هم برای این موضوع داریم..

    پاسخ

  2. سبحان

    ۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۳۷ ق٫ظ

    مرسی اموزنده بود

    پاسخ

  3. کامرانی

    ۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۳۵ ق٫ظ

    سلام من از دمنوش ها استفاده میکنم پیشنهاد میکنم شما هم دمنوش استفاده کنید متشکرم

    پاسخ

  4. بیگدلی

    ۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۲۲ ق٫ظ

    عالی بود
    ممنونم

    پاسخ

  5. ابراهیمی

    ۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۰۳ ق٫ظ

    مطالب مفیدی بیان شده بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…