استان همدان ، فقط غار علیصدر نیست

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گردش در استان همدان نیازمند استفاده از تعطیلات و برنامه‎ریزی مناسب است. چراکه همه روستاهای همدان مانند ورکانه جالب و دیدنی‎است.
استان همدان

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که جاذبه‎های گردشگری استان همدان را فقط غار علیصدر، آرامگاه ابن سینا یا بابا طاهر و گنج نامه می‎دانید، باید خبری به شما بدهم: در استان همدان روستاهای بی‎نظیری وجود دارد که هنگام سفر به آن حتماً باید رم اضافه برای گوشی‎تان ببرید، چون عکس‎های زیبایی خواهید گرفت که گوشی‎تان را پُر که هیچ، بلکه منفجر می‎کنند. روستاهای دیدنی و منحصربه‎فردی که طبیعتی دوست داشتنی دارند و آب‎وهوای مطلوب آن برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات، مخصوصاً در بهار و تابستان جان می‎دهند.

استان همدان
استان همدان

روستای ملحمدره

یکی از روستاهای تاریخی استان همدان، روستای ملحمدره است که خانه‎هایش به سبک ماسوله استان گیلان، پله‎کانی ساخته شده‎اند، همین امر این روستا را به ماسوله غرب کشور معروف کرده است. مکانی بی‎نظیر و زیبا در هفت کیلومتری شهرستان اسدآباد. سنگ و گچ شالوده اصلی خانه‎های عروسکیِ این روستااست و پنجره‎هایش امانتی از دل طبیعت، از جنس چوب. وقتی در کوچه‎های این روستا قدم می‎زنید، عطری دلنشین و خوشبو تمام فضای منطقه را پر کرده است و همه تقصیرها به گردن درختان آلو و گل‎های پیچک است. در این روستا بیش از هر چیز باغ‎های میوه و تاکستان‎های انگور خودنمایی می‎کنند، با رودخانه‎ای زیبا که غیر از زیبایی و چشم‎نوازی، وظیفه تامین کردن آب مورد نیاز برای کشاورزی و باغ‎داران را  به عهده دارد.

استان همدان

روستای حبشی

در سفر به استان همدان ، روستای دیدنی دیگری به نام روستای حبشی، در شهرستان اسد آباد برای گردشگران قد علم کرده است. قدمتش به دوران مادها باز می‎گردد. جایی که گردشگران زیادی به خاطر طبیعت بی‎نظیر و بکرش ، برای دیدن گل‎های رنگارنگ، چمن‎زارها و باغ‎های وسیع طبیعی و تفرجگاه‎های رویایی به آن سفر می‎کنند. روستای حبشی در دامنه کوه زریله واقع شده است، با گیاهان دارویی زیاد در کوهستان‎های اطراف. همان‎جا که شاهد گونه‎های متنوعی از گیاهان خودرو خواهید بود. همچنین غاری زیبا دارد که سر زدن به آن خالی از لطف نیست. آنچه شاید توجه‎تان را جلب کند این است که بیشتر خانه‎ها در دو طبقه بنا شده‎اند که طبقه‎ی زیرین به عنوان انباری و طبقه‎ی بالایی برای سکونت استفاده می‎شود. چه جالب!

استان همدان

روستای سیمین ابرو

از دیگر روستاهای استان همدان و نمونه جاهای دیدنی آن، روستای سیمین ابرو‎ است. سیمین‎ابرو هم سبک معماریش پله‎کانی‎است و در ساخت خانه‎ها از سنگ و گل استفاده شده است، خانه‎هایی که قدمت‎شان به بیش از ۳۰۰ سال می‎رسد. در قسمت جنوب شرقی استان همدان و در ۱۲ کیلومتری آن واقع شده است. قبرستانی قدیمی دارد با سنگ قبرهایی کهن. محصول این روستا گردوهای تازه است که می‎توانید به عنوان خوشمزه‎هایی از سفرتان، آن‎ها را برای سوغات با خود بیاورید.

میانی سیمین استان همدان ، فقط غار علیصدر نیست

روستای ورکانه

مراقب باشید این‎جا همان‎جایی است که ممکن است رم گوشی‎تان ارور دهد. دارای جذابیت خارق العاده از جنس مصالح، سنگ‎های صخره‎ای، پنجره‎های چوبی با گلدان‎هایی کنار آن، با خیابان‎های سنگ فرش. به دلیل بافت سنگی تیره و منحصر به فرد این روستا، آن را به عنوان روستای رنسانسی ایران نیز می‎شناسند. روستای ورکانه، یکی از مقاصد گردشگری ایران است که از همه جای دنیا برای دیدنش می‎آیند. غیر از عکاسی یکی از کارهای جالبی که در این روستای رنسانسی می‎توانید انجام دهید، اسب سواری در روستااست که می‎تواند سفرتان را هم مانند ورکانه منحصر به فرد کند. چراکه صدای یورتمه رفتن اسب‎ها روی سنگ فرش کوچه‎ها را فقط اینجا خواهید شنید.

استان همدان

۲ دیدگاه

  1. بهلولی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

    عالی بود.

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۹ ق٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…