وام با نرخ سود صفر ؛ ۲۵ میلیون تومان!

۱۰
28
زمان مطالعه: 2 دقیقه
واگذاری زمین دولتی، کاهش ۵۰ درصدی هزینه صدور پروانه و مجوزها، ۲۵ میلیون وام با نرخ سود صفر درصد برای ساخت و خرید مصالح از «بازار تعهدی» با تخفیف ۳۰ درصدی، بخشی از برنامه بسته جدید رونق مسکن است.
وام با نرخ سود صفر

وام با نرخ سود صفر ، ۲۵ میلیون تومان است و برای ساخت و واگذاری زمین در نظر گرفته شده است. به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین، وزیر راه‎وشهرسازی بسته جدید رونق مسکن که شامل واگذاری زمین دولتی، کاهش ۵۰ درصدی هزینه صدور پروانه و مجوزها، ۲۵ میلیون وام ساخت با نرخ سود صفر درصد و خرید مصالح از بازار تعهدی، با تخفیف ۳۰ درصدی را ابلاغ کرد.

محمد اسلامی، در نامه‌ای به مدیران کل راه‎وشهرسازی استان‌‌ها دستور داد که با اهتمام ویژه و با محوریت سازمان ملی زمین و مسکن، حداکثر توان و تلاش خویش را برای احداث پروژه‌های آماده‌سازی زمین، انبوه‌سازی و خدماتی، با مشارکت بخش خصوصی به کار گیرند.

بر اساس این طرح و ابلاغ صورت گرفته، برای شکل‎گیری جریان پایدار تولید مسکن، لازم است از توان بخش خصوصی استفاده و ادارات کل راه‎وشهرسازی با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن، برای اجرای طرح اقدام ملی در زمینه  انبوه‌سازی مسکن با مشارکت بخش خصوصی اقدام کنند.

طرح اقدام ملی چیست؟

«اقدام ملی» طرح جدید در حوزه مسکن است که به منظور رونق این بخش و بر اساس تقویت هر دو طرف عرضه و تقاضا تدوین شده است. در برنامه اقدام ملی ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در مدت ۲ سال و تا سال ۹۹ در دستور کار قرار دارد. در این برنامه، مهم‎ترین موضوع کاهش هزینه مسکن، در قیمت تمام شده است.

وام با نرخ سود صفر

با توجه به این‌که زمین بیش از ۶۰ درصد هزینه مسکن را به خود اختصاص می‌دهد، در برنامه «اقدام ملی» تلاش شده تا با واگذاری زمین‌های دولتی به سازندگان، هزینه ساخت را در این طرح کاهش دهد. همچنین، علاوه بر زمین‌های وزارت راه‎وشهرسازی، بر اساس دستورالعمل رئیس‎جمهوری تمام دستگاه‌های دولتی موظف شده‌اند تا زمین‌های دولتی را برای ساخت‎وساز در اختیار وزارت  راه‎وشهرسازی قرار دهند.

برنامه بسته جدید رونق مسکن

واگذاری زمین دولتی، کاهش ۵۰ درصدی هزینه صدور پروانه و مجوزها، ۲۵ میلیون وام با نرخ سود صفر درصد برای ساخت و خرید مصالح از «بازار تعهدی» با تخفیف ۳۰ درصدی، بخشی از برنامه بسته جدید رونق مسکن است.

۶ بسته تأمین مالی و ۶ بسته تأمین سرمایه که بانک مسکن تدوین کرده است، از جمله پیشنهادهای مطرح شده در طرح اقدام ملی است.

راه‎اندازی «بازار تعهدی» مصالح، بخش دیگری از طرح اقدام ملی است که براساس آن، قراردادی مابین بانک مسکن، بنیاد مسکن و شرکت تأمین مصالح ساختمانی امضا می‌شود. سازوکار بازار به این صورت خواهد بود که سازندگان نیاز مصالح سالانه خود را اعلام می‌کنند و شرکت تأمین مصالح را به‌صورت عمده خریداری می‌کند که قیمت آن تقریباً ۲۸ تا ۳۰ درصد کمتر از نرخ بازار است.

 

۱۰ دیدگاه

  1. هاتف

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۶:۳۴ ب٫ظ

    امید وارم اجرایی شود

    پاسخ

  2. علي حنيفه پور

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۱۵ ب٫ظ

    امیدوارم طرح خوب و اصولی باشه و باعث خانه دار شدن خیلی از اقشاری که شاید صاحب خونه شدن در شرایط فعلی براشون مثل یه رویا شده؛ ممنون از مطلبتون

    پاسخ

  3. آقازاده

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۴۰ ب٫ظ

    امیدوارک ک این نوع حرکت باعث رفاح مردم بشه
    گرچه باتردید هستش

    پاسخ

  4. ماکان

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۳۹ ب٫ظ

    منفعت خاص فقط میشه گفت تامیین میشه

    پاسخ

  5. سعید رستمی(مطهری)

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۲۸ ب٫ظ

    مطالب خوبی بود

    پاسخ

  6. مهدی مختاری

    ۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۱۷ ب٫ظ

    به امید بازار پر رونق

    پاسخ

  7. شعبانی

    ۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۱۶ ب٫ظ

    عالی بود سپاسگذارم

    پاسخ

  8. بیگدلی

    ۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۱۶ ب٫ظ

    امیدوارم نتیجهت خوبی در نهایت داشته باشه

    پاسخ

  9. ابراهیمی

    ۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۸ ق٫ظ

    اقدام خوبی خواهد بود

    پاسخ

  10. الهی

    ۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۱ ق٫ظ

    نمیدونم چرا احساس میکنم از هرکدوم ازین طرحها فقط عده ای خاص سود میبرند و منافع عموم مردم تامین نمیشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…