فرودگاه چین، با معماری شبیه به دانه برف

۶
27
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیش‎بینی می‌شود تا ۲۰۳۰ میلادی حدود ۴۳ میلیون مسافر سالانه از این فرودگاه استفاده کنند و سالانه ۳۲۰ هزار پرواز خروجی خواهد داشت.
فرودگاه

فرودگاه، زیاد دیده‎اید، اما فرودگاهی که شبیه به دانه برف طراحی و ساخته شده باشد، می‎تواند هوس رفتن به کشور چین را در دل‎مان قرار دهد. کشور چین در ساختن معماری های جالب توجه و مدرن، معروف است و ساختمان‎های عجیبی در خود جای داده است.

این بار شرکت معماری MAD طرحی برای فرودگاه بین المللی Harbin Taiping در استان هیلونگجیانگ چین ارائه کرده که Harbian AirportT 3 نام گرفته و شبیه یک دانه برف عظیم است.

این فرودگاه برای ساخته شدن در یکی از استان‌های چین که آب وهوای بسیار سردی دارد، طراحی شده است. فرودگاهی شبیه دانه برف که داخل آن نیز باغ‌هایی مسقف وجود دارد.

فرودگاه

 ترمینال این فرودگاه بسیار بزرگ و مساحت آن حدود ۹۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع خواهد بود. این طرح شامل ترمینال‌های زمینی، هتل، مغازه‌های خرده‎فروشی و پارکینگ است. پیش‎بینی می‌شود تا ۲۰۳۰ میلادی حدود ۴۳ میلیون مسافر سالانه از این فرودگاه استفاده کنند و سالانه ۳۲۰ هزار پرواز خروجی داشته باشد.

بنا به اعلام شرکت سازنده؛ طراحی آن به شکل دانه برف و با ۵ راهرو خروجی است که مدت زمان رسیدن مسافران به گیت‌های پرواز را کاهش می‎دهد و هم‎زمان از ترافیک می‌کاهد و در کل به کارآمدی فرودگاه می‌افزاید.

فرودگاه

این طرح تاحدودی شبیه ساختمان پایانه‌های جدید فرودگاه پکن است که شرکت طراحی زا‌ها حدید آن را طراحی کرد؛ اما طراحی آن به شکل دانه برف با توجه به آب‎وهوای هاربین انجام شده که در زمستان‌ها بسیار سرد و برفی است.

در این فرودگاه، باغ‌های مسقفی نیز ساخته می‌شود که سطوح مختلف آن را به‎هم متصل می‌کند. از سوی دیگر، یک مرکز حمل‎ونقل را  به قطار‌های سریع‎السیر، خطوط مترو، اتوبوس‌های فرودگاه و شهر هاربین متصل  می‎کند.

منبع: مهر

۶ دیدگاه

  1. اسکندری

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۴۰ ق٫ظ

    perfect

    پاسخ

  2. مسرور

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۵۳ ب٫ظ

    وااای خدای من ، بسیار زیبا و بینظیر
    عالیه

    پاسخ

  3. مهدی فراهانی

    ۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۶:۱۹ ب٫ظ

    جالب بود.

    پاسخ

  4. برزين

    ۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۳ ب٫ظ

    جالب

    پاسخ

  5. بهلولی

    ۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۳۰ ب٫ظ

    زیبا

    پاسخ

  6. حامی

    ۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۶ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…