آپارتمان‌هایی برای اجاره‌نشین‌های خاص !

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آپارتمان‎های اجاره‎ای گران و ارزان نیمه مرداد

بازار اجاره مسکن هم‌اکنون به‌سبب میزان مراجعه اجاره‌نشین‌ها و سطح نرخ‌های پیشنهادی موجران، در موقعیتی به‌نسبت ‌آرام قرار دارد. این در حالی است که  در برخی از مناطق شهر تهران برخی آپارتمان‌های ویژه با شرایط خاص به بازار اجاره عرضه می‌شوند!

هرچند هم‌اکنون در بازار واحدهای مسکونی معمولی مناطق شهر تهران نمونه‌هایی متعدد از آگهی‌های اجاره مسکن با شرایط متفاوت برای متقاضیان بازار اجاره در دسترس است و مستأجران به‌راحتی می‌توانند واحد مسکونی موردنظرشان را با شرایط نزدیک‌تر به سطح دلخواه خود انتخاب کنند.

شرایط ویژه برخی آپارتمان‌ها در مناطق شمالی و لوکس پایتخت این بخش از بازار اجاره مسکن

را با سایر بخش‌ها متمایز کرده است. در این بخش از بازار مسکن هم‌اکنون دو پدیده مهم روی داده است.

بررسی‌ها از بازار اجاره واحدهای مسکونی لوکس و بسیار‌لوکس در مناطق شمالی تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون برخی از این واحدهای متمایز‌‌ فقط به گروه‌هایی خاص از متقاضیان اجاره در منطقه یک شهر تهران عرضه می‌شوند.

عمده مالکان و موجران این واحدها برخلاف مالکان و موجران سایر واحدهای مسکونی اجاره‌ای در مناطق  تهران که تحت‌تأثیر کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی ترجیح می‌دهند واحدهای خود را با شرایط اجاره ماهانه صددرصدی یا سهم بیشتر اجاره ماهانه در مقایسه با رهن به مستأجران اجاره دهند تمایل دارند واحدهای سوپرلوکس خود را با رهن کامل به بازار اجاره عرضه کنند.

البته هم‌اکنون تمام این آگهی‌‌های ویژه، «رهن کامل بیش از یک میلیارد تومان» را به‌عنوان مهم‌ترین شرط اجاره این‌گونه آپارتمان‌ها به متقاضیان ثروتمند تعیین کرده‌اند.

این در حالی است که اجاره این واحدهای خاص افزون بر رهن بسیار بالا و میلیاردی که برای آن‌ها تعیین شده است مستلزم برخورداری شخص متقاضی از شرایط دیگری است که به‌عنوان قوانین ساختمان‌ها و مجتمع‌های سوپرلوکس در محدوده همان ساختمان به رسمیت شناخته می‌شود.

در برخی از مجتمع‌ها هر‌چند ممکن است این شرایط به‌صورت مستقیم به متقاضی اجاره آپارتمان‌های خاص اعلام نشود، اما به‌طور غیرمستقیم سطح اقتصادی، اجتماعی، تحصیلات، تعداد نفرات و برخی دیگر از مشخصات مورد بررسی مالک قرار گرفته و در صورت تأیید از سوی موجر و همخوانی ویژگی‌های مستأجر با شرایط عمومی مورد نظر و متناسب با سایر ساکنان، آپارتمان به وی اجاره داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…