شهر لردگان ؛ مأوای صخره نوردان

۶
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جاذبه بکر و دست نخورده‎ای در شهر لردگان وجود دارد که مأوای صخره نوردان است. منطقه‌ای زیبا شامل کوهستان، آبشار‌ها، پوشش گیاهی متنوع و حیوانات وحش، در منطقه حفاظت‌شده سبز‌کوه قرار دارد.
شهر لردگان

برخی شهرها هستند که شاید حتی نامشان را هم نشنیده باشیم. برخی مکان‎ها هستند که شاید اصلاً ندیده باشیم و برخی ورزش‎ها هستند که شاید اسمشان را  فقط از رسانه‎ها شنیده باشیم. مانند شهر لردگان با تنگ زندان و صخره‎نوردانش.

شهر لردگان

در استان چهار محال و بختیاری شهری‎است تاریخی به نام لردگان. با طبیعتی زیبا و به یاد‎ماندنی حتی برای یک بار سفر. پر از آبشارها و چشمه‎های پرآب. با نام قدیمیِ لوردغان یا لوردجان که در سفرنامه ناصر خسرو از آن یاد شده. با دو رودخانه اصلی به نام‎های خرسان و آرمند. با چشمه زیبای چشمه برم که تفرجگاهی بی‎نظیر به همین نام را به وجود آورده.

شهر لردگان

تنگ زندان

جاذبه بکر و دست نخورده‎ای در شهر لردگان وجود دارد که مأوای صخره نوردان است. منطقه‌ای زیبا شامل کوهستان، آبشار‌ها، پوشش گیاهی متنوع و حیوانات وحش، در منطقه حفاظت‌شده سبز‌کوه قرار دارد. راهش تقریباً صعب‌العبور است و راهی برای عبور چهارپایان هم ندارد، به‌طوری که عشایر هم امکان ورود به این منطقه را ندارند. ولی جالب است به شما بگویم سالانه ده‎ها هزار صخره‎نورد و کوه‎نورد به تنگ زندان و آبشار تنگ زندان،سفر می‎کنند. آبشاری با ارتفاع بیشتر از ۱۰۰ متر، یکی از بلندترین آبشارهای ایران و استان چهارمحال و بختیاری. وقتی تا جایی که امکان رفتن غیرحرفه‎ای‎ها وجود دارد بروید، طناب‎های رنگین صخره‎نوردان را خواهید دید که از دور منظره‎ای زیبا برایتان ترسیم کرده‎اند.

شهر لردگان

آبشار آتشگاه

در شهر لردگان آبشار آتشگاه، طولانی‌ترین آبشار ایران، نیز قرار دارد. در دره‌ای به طول ۳ کیلومتر، و آغازی از رود خرسان. رود خرسان یکی از اصلی‌ترین سر‌منشاء های رودخانه بزرگ کارون است. آبشار آتشگاه از این رود سرچشمه گرفته و در طول مسیر خود چشم‌اندازهای طبیعی بسیاری مثل آبشارهای کوچک و پوشش گیاهی جنگلی را به‌وجود آورده است که گردشگران بسیاری با پای پیاده در مسیری سبز و خرم سفر خود را خاطره انگیز کرده و در نهایت به این آبشار می‌رسند. آبشاری که در منطقه‎ای دست نخورده واقع است. دوستی می‎گفت: «بومیانی را به چشم خودم دیدم که از حضور ما در این منطقه تعجب کرده بودند!»

شهر لردگان

پارک جنگلی پروز

درشهر لردگان پارکی جنگلی قراد دارد با طول حدود ۸ کیلومتر. یک گردشگاه طبیعی است، با امکانات رفاهی، مثل فضای سبز، سکو برای نشستن، سرویس بهداشتی، جاده آسفالت شده و پارکینگ. این پارک خرم برای استراحت و پیک‌نیک بسیار مناسب است. روستاهای متعددی در طول مسیرِ پارک جنگلی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها روستای پَروَز است. در این روستا و پارک جنگلی درختان سرسبز زیادی به‌ چشم می‎خورد که درختان بلوط بیشترین رکورد حضور را دارند.

شهر لردگان

۶ دیدگاه

  1. پزمان

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۶:۰۰ ب٫ظ

    بابت معرفی مکان های زیبای این سرزمین تاریخی و پهناور بی نهایت از شما سپاسگزارم.. آبشار آتشگاه برام جذابیت خاصی داشت به حدی که چند دقیقه فقط به عکس خیره شدم… موفق باشید

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۹ ق٫ظ

      سلامت باشین دوست خوبم.
      دل بزرگ می خواهد عشق به طبیعت
      سپاسگزارم از مهر شما… شاد باشید :*

      پاسخ

  2. بهلولی

    ۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۳۷ ب٫ظ

    وای لردگان خیلی زیباست… عالی

    پاسخ

    • گلزار

      ۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۲۲ ق٫ظ

      بلی بلی بسیار
      🙂

      پاسخ

  3. آژن

    ۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۷:۱۰ ب٫ظ

    تشکر از معرفی استانم
    در این استان جاذبه های گردشگری متنوعی هست که امید و ارم معرفی کنید

    پاسخ

    • گلزار

      ۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۲۰ ق٫ظ

      سپاسگزارم از شما
      بله حتماً در آینده انجام خواهم داد 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…