بازار ملک از نگاه مطبوعات

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

‎روزنامه مردم سالاری – ساخت و ساز در ۱۰ شهر روی گسل ممنوع می‌شود

 معاون وزیر راه گفت: به دنبال ابلاغ مصوبه و نقشه ممنوعیت ساخت و ساز بر روی گسل‌های شهر تهران، برای ۱۰ شهر دیگر هم این نقشه‌ها را در دست تهیه داریم.

محمدسعید ایزدی درخصوص بحث  زلزله اظهار داشت: دو کار اساسی در شورای عالی معماری و شهرسازی صورت گرفته که یکی در حوزه پیشگیری از وقوع و تلاش برای شناسایی پهنه‌های پرخطر است.

در هفته‌های اخیر  نقشه پهنه‌های پرخطر تهران ابلاغ شد که شهرداری به شدت از ساخت و ساز در این پهنه‌ها خودداری کند و قرار شد برای ۱۰ شهر دیگر کشور هم این نقشه‌ها تهیه شود.

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز حمایت خود را اعلام کرده و قرار شده منابع آن را در اختیار ما قرار دهد.

وی در ادامه افزود: نکته دوم به بحث بازسازی بعد از زلزله برمی‌گردد. ما در معاونت معماری و شهرسازی تلاش داریم تا  یک شبکه همکاری مشترک بین کمپین‌هایی که در زلزله کرمانشاه برای کمک اعلام آمادگی کردند به وجود بیاوریم.

 روزنامه قانون – تسهیل پرداخت وام مسکن تا ۲ هفته دیگر

عضو هیئت مدیره بانک مسکن با اشاره به برداشت های خاص برخی شعب این بانک در موضوع پرداخت تسهیلات، گفت: کارگروهی برای بازنگری ضوابط پرداخت وام تعیین شده و تا دو هفته آینده مشکلات مربوط به ضمانت برطرف می‌شود.

ابوالقاسم رحیمی‌انارکی اظهار کرد: در حال حاضر ارائه ضمانت برای وام مسکن، جزو ضوابط بانک مسکن نیست. اما در مواردی که تسهیلات بدون سپرده پرداخت می‌شود و اطمینان کافی از توانایی بازپرداخت اقساط یا مدارک و مستندات مورد نیاز را متقاضی نتواند فراهم کند، از این افراد درخواست می‌شود برای دریافت وام ضامن بیاورند.

وی تصریح کرد: درخصوص حساب‌های تعهدی بانک از جمله صندوق یکم، انواع صندوق‌ها، حساب جوانان و… چنین تکلیفی وجود ندارد، معهذا باز کماکان این قضیه در دستور کار بانک مسکن قرار گرفته است.

وی افزود: کارگروهی برای این کار تعیین شده‌اند که بحث ضمانت‌های وام مسکن مجددا مورد بازنگری قرار گیرد و بتوانیم تسهیلی را در این زمینه به وجود بیاوریم تا بر اساس ضوابط ابلاغی بانک مسکن وام به متقاضیان پرداخت شود.

روزنامه عصر اقتصاد- افزایش سن ساختمان‌های کشور به ۱۰۰سال

یک کارشناس صنعت ساختمان گفت: می‌توان با به کارگیری مصالح نوین سن ساختمان‌ها را در کشور تا ۱۰۰ سال افزایش داد و در برابر زلزله و آتش سوزی مقاوم کرد.

برزو افقهی با تاکید بر اجرای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان در ساخت‌وسازهای کشور اظهار داشت: باید نسبت به استفاده از مصالح نوین ساختمانی اقدام کنیم و با توجه به سوانح اخیر از جمله آتش سوزی ساختمان پلاسکو استفاده از مصالح نوین و ضد حریق در صنعت ساختمانی کشورمان یک الزام است.

وی با بیان اینکه در دو شهر تهران و مشهد، شهرداری‌ها اخذ تاییدیه مقاومت ساختمان در برابر آتش سوزی را الزامی کرده‌اند، گفت: پس از وقوع سانحه ساختمان پلاسکو شاهد افزایش استفاده از مصالح نوین به ویژه مصالح ضد حریق در صنعت ساخت و ساز کشور هستیم.

افقهی ادامه داد: سبک سازی ساختمان‌ها بهترین روش برای مقابله با سوانح از جمله آتش سوزی و زمین لرزه است که باید با به کار بردن مصالح نوین در مقابل این سوانح مقاومت ساختمان‌ها را افزایش دهیم.

وی با انتقاد از روند ساخت و سازها در بازار مسکن کشور ادامه داد: عده‌ای فاقد تخصص‌های لازم وارد این صنعت شده‌اند و در برخی از ساخت و سازها شاهد استفاده از مصالح غیراستاندارد هستیم.

روزنامه تجارت – رشد ۱۱۷ درصدی متوسط اجاره بها در تهران

در ۸ ماه ابتدایی سال جاری متوسط اجاره بهای هر متر مربع واحد مسکونی در تهران (مجموع رهن و اجاره) ۲۷ هزار و ۷۵۷ تومان بوده است که رشد ۱۱۷.۶ درصدی متوسط اجاره بها نسبت به ۸ ماهه  سال گذشته را نشان می دهد.

در پی این افزایش اجاره بها در سال جاری، تعداد اجاره نامه های امضا شده در پایتخت نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۰.۲ درصدی یافت و سبب شد تا تنها ۹۰ هزار و ۸۰۸ فقره قرارداد اجاره در این مدت در تهران به امضا برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…