جاذبه های گردشگری دورود ، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

۵
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهترین زمان برای صعود به قله کوه قارون فصل بهار و تابستان است، می‌توانید با سواری‎تان تا نزدیکی دامنه بروید و تا رسیدن به نوک قله حدود سه ساعت پیاده‌روی کنید. حتماً خاطرات خوشی را در سفر به این شهر خواهید داشت.
شاخص 24 جاذبه های گردشگری دورود ، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد که به لرستان سفر کنید، به خرم‎آباد بروید یا مثلاً به شهر دورود سفر کنید. می‎دانید کجا بروید؟ می‎دانید چطور از زیبایی‎ها بهره ببرید؟ می‎دانید حداقل نباید سه تا از جاذبه‎های گردشگری دورود را از دست دهید؟

گردشگری درود

شهر خرّم دورود در ۴۶ کیلومتری خرم‌آباد و شرق استان لرستان بنا شده. شهری سرسبز که به دلیل واقع شدن در دامنه کوه زاگرس پر است آب‌و‌هوایی معتدل؛ با بارش باران‌ و‌ برف که آن را به شهری باطراوت تبدیل کرده است. با ۱۳۰ سال قدمت، در نزدیکی  تپه‌هایی متعلق به دوران آهن و سنگ که از بین همه آن‌ها تپه سیاهکله از بقیه معروف‌تر است. از نظر نگارنده برای سفر به شهر دورود فصل‌های بهار و تابستان را انتخاب کنید، چراکه زیبایی ها در کنار رودها و دریاچه‎ها و آبشارها به اوج خود می‎رسند.

دریاچه گهر

نزدیک به شهر دورود، در اشترانکوه، دریاچه کوهستانی گهر، میان منطقه‌‎ای حفاظت‌شده قرار دارد، معروف به نگین اشترانکوه. دسترسی به این دریاچه نیاز به پیاده‌روی‌ طولانی دارد که گردشگران دیوانه‎وار عاشق طبیعت را می‎طلبد.  جالب است بدانید همین نوع راه دسترسی، باعث شده این منطقه از آسیب‌ دور  و تقریباً بکر بماند. از دو بخش گهر بزرگ و گهر کوچک تشکیل شده است که آب آن از چشمه‌های کوهستانی تأمین شده و به قدری زلال است که در عمق ۴ متری می‌توانید ماهی‌های داخل آب را بشمارید. یکی از جاذبه‎های گردشگری دورود همین دریاچه است که در جوار آن می‎توانید وقت خود را  به ماهیگیری، قایق‌سواری، اسکی روی آب و کوهنوردی بگذرانید.

گردشگری درود

آبشار بیشه

در ۳۰ کیلومتری شهر دورود آبشار بیشه، اثری طبیعی قرار دارد. این آبشار از چندین چشمه در ارتفاعات زاگرس سرچشمه گرفته و از ارتفاعی ۴۸ متری به زمین فرو می ریزد. در نهایت با گذشتن از مسیری ۱۰ متری به رودخانه سزار می‌پیوندد. یکی از معروف‌ترین آبشارهای استان لرستان که در فصل‎های پر آب سال ۲۰ متر عرض دارد. این آبشار یکی از جاذبه‎های گردشگری دورود و یا خود استان لرستان است که در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده است. این‎جا همان‎جایی است که برای عکاسی جان می‎دهد.

گردشگری درود

کوه قارون

در قسمت جنوبی شهر دورود، کوهی‎است به نام قارون با ارتفاع ۲۹۵۰ متر. یکی از جاذبه‎های گردشگری دورود است که صعود به قله آن از طریق ایستگاه راه‌آهن قارون یا راه آسفالتی روستای پیر عبدالله امکان‎پذیر است. خوب است بدانید همیشه از این کوه استفاده نظامی می‌شده، اما این روزها به دلیل طبیعت سرسبز، رودها و چشمه‌های اطراف آن، گردشگران و کوهنوردان زیادی را به دام زیبایی‎های خود انداخته است. بهترین زمان برای صعود به این قله فصل بهار و تابستان است، می‌توانید با سواری‎تان تا نزدیکی دامنه بروید و تا رسیدن به نوک قله حدود سه ساعت پیاده‌روی کنید. حتماً خاطرات خوشی را در سفر به این شهر خواهید داشت.

گردشگری درود

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۰:۵۸ ق٫ظ

    شهر من زیباست

    پاسخ

  2. مسرور

    ۶ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۲ ب٫ظ

    وااااووووو خیلی زیباست بهشته
    عاشقش شدم

    پاسخ

    • گلزار

      ۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۴۰ ق٫ظ

      بلی بلی
      امیدوارم حتماً سری بزنید 🙂

      پاسخ

  3. ثابتی

    ۶ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۰ ق٫ظ

    سلام.خسته نباشید و ممنون

    پاسخ

    • گلزار

      ۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۴۰ ق٫ظ

      درود بر شما
      سپاسگزارم:)

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…