دریاچه نئور ؛ قرمزی گلای تو، تو هیچ مداد رنگی نیست

۴
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر کاری هم برای انجام دادن نداشته باشید؛ می‎توانید در طبیعت کنار دریاچه نئور قدم بزنید و در میان دشت گل و گلزارهای بی‎نظیر بگردید و برای آلبوم سفرتان، از پروانه‎ها و زنبورهایی که بر سر گلی کل‎کل می‎کنند؛ عکس بگیرید.
دریاچه نئور

یکی از بزرگ‎ترین دریاچه‎های آب شیرین، طبیعی‎ترین دریاچه شمال غربی ایران، یکی از زیباترین مسیرهای پیاده‎روی، دوچرخه‎سواری و آفرودسواری به سمت سوباتان، یکی از دل‎انگیزترین مناظر از گلزارهای وحشی، چشم‎نوازترین تلاقی دریاچه و کوه و آسمان، اصلی‎ترین نقطه گردشگری در استان اردبیل، بهترین منطقه برای ماهیگیری و تجربه صید قزل‎آلا و ده‎ها “تَرینِ” دیگر در دریاچه شگفت‎انگیز اردبیل خلاصه شده‎اند تا شما دیگر هیچ بهانه‎ای برای سفر نکردن به این منطقه نداشته باشید. دریاچه نئور اردبیل، تمام!

دریاچه نئور

دریاچه نئور

آن روز که دست نقاش طبیعت، قلم را به دست گرفت و در میان تالش در استان گیلان و شهرهای اردبیل و خلخال در اردبیل، شاهکاری بی‎نظیر از زیبایی را ترسیم کرد، هیچ‎گاه در نظر نداشت تا دریاچه نئور، فرح‎بخش‎ترین مقاصد گردشگری برای توریست‎ها باشد. نگینی درخشان و زنده، بر انگشتر طبیعتِ یکی از دره‌های کوهستان تالش. همان‎جا که می‎گویند مرتفع‎ترین دریاچه یخچالی بازمانده از دوران باستان به حساب می‎آید. متشکل از دو دریاچه که در فصل بهار به هم می‎پیوندند.

دریاچه نئور

چه می توان کرد؟

جالب است به شما بگویم اگر کاری هم برای انجام دادن نداشته باشید؛ می‎توانید در طبیعت کنار دریاچه قدم بزنید و در میان دشت گل و گلزارهای بی‎نظیر پر از گل‎ها و غنچه‎ها بگردید و برای آلبوم سفرتان از پروانه‎ها و زنبورها که بر سر گلی کل‎کل می‎کنند عکس بگیرید، اما! چه می‎توان کرد؟

دریاچه نئور

ماهیگیری بلدید؟

قابلیت دریاچه نئور برای ماهیگیری اجازه این کار را به شما می‎دهد. پس اگر ماهیگیری بلدید، صید کنید، قزل‎آلای رنگین‎کمان برای ناهار شما آماده است.

دریاچه نئور

کمپ بزنید

همهمه شهر را فراموش کنید. کوله‎بار پیک‎نیک خود را ببندید، چادر بزنید و خوش‎گذرانی دور از خانه خود را در طبیعت اطراف دریاچه نئور میان دشتی از گل‎های وحشی تکمیل کنید.

دریاچه نئور

از پرنده ها عکس بگیرید

دریاچه نئور محل استراحت پرندگان مهاجر است، در بهار به دریاچه نئور سفر کنید تا بتوانید زیباترین گونه پرندگان مهاجر را بیبنید و تصاویرشان را ثبت کنید. آن‎وقت خواهید دید، چطور مقابل دوربین‎تان ژست می‎گیرند.

دریاچه نئور

عشایر را از نزدیک ببینید

مراتع ییلاقی عشایر در نزدیکی دریاچه نئور، بسیاری از آن‎ها را به سمت خود می‎کشد. می‎توانید از نزدیک به آن‎ها سری بزنید و زنانی را که در حال کره گرفتن از دوغ هستند و مشکی را تکان می‎دهند، ببینید.

دریاچه نئور

قایق سواری کنید

البته در دریاچه نئور متاسفانه قایق‎های همگانی وجود ندارد، ولی اگر از آن دسته طبیعت‎گردان حرفه‎ای باشید، حتماً قایق بادی همراه خود دارید.

دریاچه نئور

اسب سواری کنید

تازگی‎ها تورهای سوارکاری در کنار دریاچه نئور برپااست و می‎توانید با خیال راحت در بین جنگل و مراتع سرسبز تا خودِ سوباتان  بتازید.

دریاچه نئور

در نهایت دوچرخه سواری کنید

یکی از زیباترین مسیرهای دوچرخه‎سواری در این منطقه است، نمی‎دانید چه لذتی دارد رکاب‎زدن در میان جاده‎ای باریک که دو طرفش را گل‎های وحشی پوشانده‎اند، با آن نسیم معطر و آفتاب کم‎رنگ، که فقط، شاید در کنار دریاچه نئور آن را خواهید یافت.

دریاچه نئور

خوب فکر کنید؛ آیا با این‎همه موقعیت گردشگری، دل‎تان می‎آید سفر به این منطقه را فراموش کنید؟

۴ دیدگاه

  1. بهلولی

    ۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۴۰ ب٫ظ

    خیلی خوب. قایقم رو وردارم برم

    پاسخ

    • گلزار

      ۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۲ ق٫ظ

      سلامت باشین
      آفرین 🙂
      خوش بگذره

      پاسخ

  2. الهی

    ۶ خرداد ۱۳۹۸ در ۶:۲۵ ب٫ظ

    عجب طبیعتی

    پاسخ

    • گلزار

      ۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۴۲ ق٫ظ

      بله واقعا
      به علاوه اینکه تمام اون منطقه ییلاقه و حتما سفر خوبی خواهید داشت 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…