خبرهای ضد و نقیض از بازار مسکن

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مجله خبری دلتا اخبار ضد و نقیض بازار مسکن خبرهای ضد و نقیض از بازار مسکن

این روزها خبرهایی ضدونقیض از بازار مسکن شنیده می شود. از طرفی مصطفی‌قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است که رشد قیمت مسکن از شاخص تورم عبور ، و از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی ، افزایش قیمت مسکن را ۱.۶ درصد اعلام کرده است و در این میان بازار مسکن همچنان فارغ از این تحلیل‌ها، تا حد زیادی بسته به قیمت‌گذاری سلیقه‌ای مالکان است.

مصطفی‌قلی خسروی، در گفت و گویی اظهار داشت :رشد قیمت مسکن از شاخص تورم عبور کرده است و تفاوتی که بازار مسکن در ماه گذشته نسبت به قبل داشته، این است که همواره اعلام می‌شد قیمت مسکن هنوز به شاخص تورم نرسیده، اما الان می بینیم رشد قیمت مسکن از شاخص تورم عبور کرده است.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه اظهارنظر در مورد میزان درصد رشد قیمت مسکن از سوی افراد تأثیرگذار خطرناک است، گفت: مردم و متقاضیان مسکن به‌خوبی می‌دانند که اوضاع بازار مسکن هم اکنون چگونه است ، پس اگر هریک از مسئولان اعلام کند رشد قیمت مسکن چند درصد بوده نمی‌تواند  به بخش مسکن کمک کند.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری مهر، آمار وزارت راه و شهر سازی  حاکی است که افزایش قیمت مسکن، فقط ۱.۶ درصد بوده و تعداد معاملات ۵.۴ درصد بیشتر شده است.

آمار تحلیلی که دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره بازار مسکن در آبان‌ماه منتشر کرده است نشان می‌دهد که در آبان‌ماه امسال ، ۱۴ هزار و ۹۶۶ واحد مسکونی فروخته شده است که نسبت به مهرماه امسال، ۵.۴  وآبان‌ماه پارسال  ۱۸.۱ درصد رشد داشته است.

در عین حال و درارتباط با همین موضوع برخی از اعضای اتحادیه مشاوران املاک، از کاهش چشمگیر تعداد معاملات در ماه گذشته خبر داده بودند! فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…