فناوری های نوین و افزایش عمر ساختمان

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
تاثیر فناوری در افزایش عمر ساختمان ها

یک فعال حوزه ساختمان، با تأکید بر ضرورت بالا بردن سطح ایمنی و مقاومت ساخت و ساز ها در برابر آتش‌سوزی، گفت: پس از حادثه پلاسکو استفاده از مصالح سبک و مقاوم در برابر آتش‌سوزی افزایشی چشمگیر یافته است.

برزو افقهی ، با اشاره به اینکه مبحث سوم مقررات ملی ساختمان با استفاده از مصالح ساختمانی سبک و مقاوم در برابر آتش‌سوزی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: هم‌اکنون  این مقررات به‌صورت آزمایشی در تهران و مشهد در حال اجرااست و در این دو شهر، شهرداری دریافت تأییدیه مقاومت ساختمان در برابر آتش‌سوزی را الزامی کرده است.

وی با تأکید بر این‌که سبک‌سازی ساختمان‌ها بهترین روش برای مقابله با خسارت‌های آتش‌سوزی و  زلزله است، افزود: یکی از نقاط ضعف حوزه ساخت‌وساز کشور عمر پایین ساختمان‌هاست و علت آن سودجویی برخی از سازندگان است که هیچ توجهی به اجرای مقررات ملی ساختمان در ساخت‌وسازها ندارند و از مصالح ساختمانی استاندارد نیز استفاده نمی‌کنند.

این فعال حوزه ساختمان یکی دیگر از نقاط ضعف ساخت‌وسازهای کشور را توجه بیش از حد خریداران به نما و ظاهر ساختمان دانست و گفت:‌ کمتر خریداری به میزان مصرف انرژی یا میزان مقاومت در برابر آتش‌سوزی و زلزله یک ساختمان توجه می‌کند، درحالی‌که برخی از این مصالح سبک تا حدود سه ساعت در برابر آتش‌سوزی مقاومند.

وی با بیان اینکه وزن زیاد مصالح یکی از عوامل اصلی تخریب ساختمان و بروزخسارت‌های جانی و مالی پس از  این حادثه‌ها است، افزود: از دیگر مزایای استفاده از فناوری سبک‌سازی، افزایش عمر مفید بنا است، به‌طوری‌که بهره‌مندی از فناوری‌های جدید که باعث کاهش تعمیرات و تغییر کاربری ساختمان می شود ، عمر مفید بنا را از سی سال به یکصد سال می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…