آیا هنگام صحبت کردن در جمع اضطراب دارید؟

۷
8
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فراموش نکنید که مهارت صحبت‌ کردن در جمع به‌صورت قدم‌به‌قدم بهبود می‌یابد. بنابراین ابتدا از صحبت‌ کردن برای جمعی کوچک شروع کنید و به‌تدریج این کار را درمقابل تعداد بیشتری از مردم انجام دهید.
صحبت کردن در جمع

معمولا بسیاری از افراد در هنگام صحبت کردن در جمع ناخودآگاه مضطرب و عصبی می‌شوند. آن‎ها مدام جملات منفی را با خود تکرار می‌کنند و به‌ همین‌ دلیل تنها واکنش‌های منفی دیگران را نسبت‌ به خودشان می‌بینند. اضطراب عامل اصلی این مشکل است.

راهکارهای کاهش اضطراب ؛ هنگام صحبت‌ کردن در جمع :

 فرقی ندارد که برای یک سخنرانی بزرگ در محل‌ کار آماده می‌شوید یا برای بیرون رفتن با دوستان، این راهکارها به شما کمک می‎کنند که هنگام صحبت کردن در جمع بر اضطراب خود پیروز شوید:

  • ورزش منظم

قبل از صحبت‌ کردن برای دیگران باید  از نظر ذهنی و جسمی آرامش داشته باشید. برای این‌ کار می‌توانید از روش‌های کاهش استرس مانند ورزش کردن، داشتن خوابِ مناسب، تغذیه سالم و یوگا استفاده کنید. تمرینات ورزشی علاوه‌ بر اینکه برای آرامش ذهن مفید هستند، اعتماد به نفس را نیز افزایش می‌دهند و تقریبا اضطراب را از بین می‌برند.

  • با قدرت ؛ شروع به صحبت کنید

فرقی نمی‌کند که برای چه‌ کسانی و در کجا صحبت می‌کنید، باید صحبت‌تان را با قدرت آغاز کنید. آهسته حرف‌ زدن از همان ابتدای کار، اشتباهی بزرگ است. هنگام صحبت کردن در جمع ، از همان اول با صدای بلند، رسا و پرانرژی صحبت کنید. این‌ کار اعتماد به‌ نفس‌تان را بالا می‌برد و اجازه نمی‌دهد تا رفتارهای منفی در شما شکل بگیرد.

صحبت کردن در جمع

  • تمرین تدریجی فن بیان

فراموش نکنید که مهارت صحبت‌ کردن در جمع به‌صورت قدم‌به‌قدم بهبود می‌یابد. بنابراین ابتدا از صحبت‌ کردن برای جمعی کوچک شروع کنید و به‌تدریج این کار را درمقابل تعداد بیشتری از مردم انجام دهید. صحبت‌ کردن دربرابر ۳ نفر با صحبت‌ کردن دربرابر ۱۰۰ نفر کاملا متفاوت است. از تعداد کم شروع کنید و ببینید که با چه تعداد از افراد اضطراب‌تان بیشتر می‌شود. پس از آن، آن‌قدر تعداد افرادی را که برایشان صحبت می‌کنید افزایش دهید تا دیگر احساس ناراحتی نداشته باشید.

  • خجالت و کم رویی هنگام صحبت کردن در جمع ممنوع

یکی از راهکارهای مؤثر برای کاهش ترس از صحبت کردن در جمع، مقابله با کم رویی است. اگر خجالتی هستید، به‌جای فرار کردن با آن مقابله کنید. این‌ کار را آن‌قدر تمرین کنید تا احساس کم رویی کاملا از بین برود. معمولا بیشتر افراد از انجام برخی فعالیت‌ها مانند آواز خواندن با صدای بلند در بین مردم، پوشیدن لباس‌های عجیب‌وغریب در جمع و نظایر آن خجالت می‌کشند. اگر می‌خواهید بر کم رویی‌تان غلبه کنید باید به‌دنبال انجام دادن چنین فعالیت‌هایی بروید.

  • تمرین و تکرار زیاد

تمرین زیاد یعنی آن‌قدر تمرین کنید تا موضوعِ صحبت ملکه‌ ذهن‌تان شود. با‌این‌حال اگر پس از تمرین احساس کنید که به‌طور کامل به موضوع مسلط نیستید و نگران فراموش‌ کردن مطالب باشید، همین نگرانی هنگام صحبت‌ کردن کار دست‌تان خواهد داد. قرار گرفتن در محیط (به‌ویژه در سخنرانی‌ها)، اضطراب را تشدید می‌کند و حتی ممکن است رشته‌ صحبت از دست‌تان در برود. آن‌قدر تمرین کنید تا جایی‌ که دیگر کلمات خودبه‌خود بر زبان‌تان جاری شوند.

۷ دیدگاه

  1. فرشاد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۲۵ ب٫ظ

    عالی بود. تشکر

    پاسخ

  2. ضامنی

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

    مرسی از مطالب مفیدتون

    پاسخ

  3. شادمان

    ۹ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۴۸ ق٫ظ

    بسیار مفید بود

    پاسخ

  4. بهلولی

    ۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۲۷ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  5. هاتف

    ۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۶ ب٫ظ

    در مورد نحوه مذاکره و سخنرانی بیشتر بنویسید

    پاسخ

  6. روزبهاني

    ۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۰ ب٫ظ

    تشکر از مطالب مفید شما

    پاسخ

  7. یگانه

    ۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۷ ب٫ظ

    خیلی عالی بود ممنون .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…