اعتیاد به قند ؛ مرگ شیرین

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مصرف مواد قندی به هر فُرم که باشد، نه‌تنها منجر به اضافه وزن می‌شود، بلکه ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت نوع دوم و حتی برخی از سرطان‌ها را نیز افزایش می‌دهد.
اعتیاد به شکر

خیلی از افراد به خوردن قند و شکر بیش از اندازه و مصرف مواد شیرین معتادند. اعتیاد به قند باعث می‌شود که سلامتی آن‌ها مورد تهدید جدی قرار بگیرد.

به گزارش مجله دلتا؛ نشانه‌هایی وجود دارد که مشخص می‌کند فرد اعتیاد به مواد قندی دارد یا نه. در این مطلب به برخی از مهم‌ترین نشانه‌های آن می‌پردازیم.

پنهان کردن خوردنی‌های شیرین

هیچ‌کس کلم بروکلی را در کابینت آشپزخانه پنهان نمی‌کند، اگر شما شکلات‌ها و شیرینی‎‌های خود را مخفی می‌کنید، بدانید که به شیرینی معتادید.

آنقدر شیرینی می‌خورید تا راضی شوید

درست مانند اعتیاد به هر مادۀ دیگر، از نشانه‌های اعتیاد به شیرینی این است که احساس می‌کنید باید آنقدر شیرینی بخورید تا راضی شوید.

وقتی گرسنه نیستید هم شیرینی می‌خورید

یک وعده غذایی کامل خورده‌اید اما همچنان دلتان می‌خواهد برشی از یک کیک بزرگ را بخورید؟ این هم نشانه‎ای دیگر از اعتیاد به خوردن شیرینی است.

اعتیاد به شکر

هوس خوردن غذاهای شور می‎کنید

هوس خوردن غذاهای شور نشانه‎ای است که بدن شما مواد مغذی مورد نیازش را به اندازه کافی دریافت نمی‌کند. این مسئله در میان افرادی که اعتیاد به شکر دارند شایع است. کلید حل مشکل، تعادل در مصرف خوردنی‌ها است.

با نخوردن شیرینی دچار علائم غیرعادی می‌شوید

اگر عادت کرده‌اید بعد از خوردن غذا یا در مواقع مشخصی از روز شیرینی بخورید بدانید که این می‌تواند یک اعتیاد شیمیایی باشد. وقتی این عادت را ترک می‌کنید، بدن‎ نشانه‌هایی از استرس یا ترک اعتیاد، مثل سستی  و احساس خستگی، درد عضلانی، حالت تهوع و نفخ از خود نشان می‌دهد.

از شیرینی به عنوان آرام‌بخش استفاده می‌کنید

اگر بعد از یک تجربۀ ناراحت‎کننده، تماشای یک فیلم غم‌انگیز یا پشت سر گذاشتن یک روز بد و پُر استرس، هوس شیرینی می‌کنید، بدانید که این نیز نشانه‎ای از عادت به قند است.

در هر شرایطی شیرینی می‌خورید

اگر عادت‎تان به خوردن شیرینی، وسواس‌گونه شده و با وجود این‎که می‌دانید تبعات منفی‌اش چیست، باز هم به این کار ادامه می‌دهید، پس به شکر اعتیاد دارید.

بابت اعتیاد به شیرینی احساس گناه می‌کنید

اعتیاد به شکر

احساس گناه بعد از خوردن شیرینی می‌تواند نشانۀ اختلال در خوردن و عادت به مصرف شکر باشد.

برای خرید شیرینی، به هر بهانه‎ای از خانه بیرون می‌روید

اگر با این‎که آخر شب است از خانه بیرون می‌روید تا مثلاً به بهانۀ بنزین زدن، بستنی بخورید، نشان می‌دهد نیازِ شما به شیرینی در هر شرایطی، خارج از کنترل شما است.

چه چیزی باعث می‌شود به شیرینی معتاد شویم؟

مغز انسان با قند همان رفتاری را دارد که با سایر مواد اعتیادآور. یکی از محکم‌ترین و قابل توجه‌ترین علت‌های اعتیاد به قند و شیرینی این است که مغز، به قند (گلوکز) به‌عنوان منبعی از سوخت نیاز دارد و مدام سعی می‌کند به طریقی گلوکز دریافت کند تا احتمالاً دچار کمبود آن نشود.

منبع: تبیان

۴ دیدگاه

  1. وحید مختاریان

    ۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۸ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  2. مهدی مختاری

    ۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۴ ق٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

  3. شعبانی

    ۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۴ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  4. بیگدلی

    ۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۴ ق٫ظ

    جالب بود
    سپاسگذارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…