راه های کنترل خشم در محل کار ؛ این فنون به کارتان می آید!

۶
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فکر می‌کنید با رعایت راهکارهایی برای کنترل خشم در محل کار، می‎توان موقعیت بهتری به دست آورد؟
کنترل خشم

همه ما در محل کار خود با مشکلات ریز و درشتی مواجه هستیم که گاهی اوقات از حل آنها عاجز می‎مانیم و همین امر باعث می‎شود تا نتوانیم در کنترل خشم خود موفق عمل کنیم. ناتوانی در کنترل اعصاب و مدیریت آن باعث می‎شود که روز یا حتی هفته‎ی پر استرسی پیش روی شما باشد، اما آیا تا کنون به روش‎های مقابله با این تنش‎ها فکر کرده‎اید؟ ما در این گزارش از مجله دلتا سعی داریم تا شما را با چند مورد از فنون کنترل خشم در محل کار آشنا کنیم.

۱.نفس عمیق بکشید

اغلب افراد اولین کاری که هنگام خشم به ذهن‎شان می‌رسد این است که سریع دهان خود را گشوده و پاسخی بدهند. اما برای کنترل خشم باید آن را بسته نگه داشته و نفس بکشید. حتی اگر این امکان برای شما وجود دارد، از فضایی که در آن قرار دارید، خارج شوید. به فضای آزاد بروید و سعی کنید با کشیدن نفس‎های عمیق در فضای آزاد، استرس و خشم خود را کاهش دهید.

 کنترل خشم

۲.احساساتتان را روی کاغذ بیاورید

گاهی اوقات، کنترل خشم به آسانی نوشتن احساسات به روی کاغذ است. پس پیش از اینکه بخواهید با کسی صحبت کنید، یک کاغذ و قلم بردارید. واژگانی را که در ذهن‎تان در حال بازی کردن هستند، روی کاغذ بیاورید و آنچه را که می‌خواهید بگویید، بنویسید.

 کنترل خشم در محل کار

۳.جایی را که خوشحالتان می‌کند، بیابید

شاید به این فکر کنید که در محیط کار چطور می‌توان وارد فضایی شد که ما را خوشحال می‌کند. اما بد نیست بدانید با وجود دنیای وسیع اینترنت این کار امکان پذیر است. چند دقیقه ذهنتان را از کار دور کنید و وارد سایتی شوید که همیشه از آن خرید می‌کنید. شاید تماشای لوازم جدیدی که روی سایت قرار گرفته کمی ذهن شما را شادتر کند، یا اینکه گوشی خود را بردارید و چند دقیقه یک بازی فکری انجام دهید. هرچند توصیه ما به این معنا نیست که شما باید همیشه در محیط کار خود مشغول بازی کردن باشید. این تنها یک پیشنهاد است که فقط چند دقیقه ذهن‎تان از درگیری‌های موجود آزاد شود.

مهارت های حل مسئله

۴.از موقعیتی که در آن قرار گرفته‌اید به طور موقت خارج شوید

اگر در جلسه با مدیرتان به مشکل خوردید و احساس کردید خشم شما مانع می‌شود تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید، برای کنترل خشم خود باید کمی از آن فضا دور شوید. اگر امکان آن وجود دارد، زمانی را از مدیرتان مرخصی بگیرید تا از شرکت خارج شده و کمی آرام شوید. سعی کنید خشمگین رفتار نکنید و با آرامش شرایط را برای او توضیح دهید.

مهارت های کنترل خشم در محل کار

۵.به این فکر کنید که فرد مقابل شما از قصد، کاری را انجام نداده است

این نکته شاید برای خیلی‌ها پیش آمده باشد. عصبانی شدن از یک همکار ممکن است موجب شود ما فکر کنیم فرد با ما خصومت و مشکل خاصی داشته است. در حالی‎که باید به این هم فکر کنیم که شاید واقعاً قصد عصبانی کردن ما را نداشته و فقط سعی کرده کارش را انجام دهد.

ما باید بتوانیم خودمان را در شرایط فرد مقابل‎مان بگذاریم. چه این فرد مدیرمان باشد چه یک همکار، شاید دلیلی برای رفتار خود داشته باشد. شاید اگر ما نیز در چنین شرایطی بودیم، همین‎طور رفتار می‌کردیم. در نهایت، اگر بخواهید در یک محیط با همکاران و مدیران دیگر کار کنید، باید بتوانید با شخصیت هر یک از افراد نیز کنار بیایید.

۶.خشم خود را به فرد مورد نظرتان بگویید.

شما از فردی در محیط کارتان خشمگین می‌شوید. سریع به سراغ فرد دیگری می‌روید و از خشم‎تان می‌گویید. آن فرد راهکارهایی به شما می‌دهد که ممکن است خشم شما را بیشتر کند. این روالی است که اغلب افراد طی می‌کنند. هنگام خشم، همه ما به دنبال فردی هستیم که بتوانیم با او صحبت کنیم. این در حالی است که بهتر است ما خشم خود را با فرد مورد نظر در میان بگذاریم؛ بنابراین پس از اینکه کمی آرام شدید، با همکار یا مدیرتان صحبتی داشته باشید.

گفتگو درباره مشکلات

شاید مستقیم نتوانید به مدیر خود بگویید که از او عصبانی هستید، اما می‌توانید با همکارتان صحبت کنید و این مسئله را به او بگویید. حتماً لازم نیست این کار را در همان روز انجام دهید.

منبع: سایت استادکار

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹ در ۷:۱۶ ب٫ظ

  2. ماکان

    ۴ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۳۲ ب٫ظ

    بسیار عالی بود.ممنون از خانواده بزرگ دلتا.

    پاسخ

  3. دبیر

    ۴ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۰۶ ب٫ظ

    با سلام

    در مورد خشم هنگام کار مطالب ااموزنده ای نوشته شده بود.
    ممنون

    پاسخ

  4. مهدی مختاری

    ۴ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۰۱ ب٫ظ

    باتشکر از مطالب متنوع شما

    پاسخ

  5. شعبانی

    ۴ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۰۰ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  6. بیگدلی

    ۴ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۰۰ ب٫ظ

    نکات جالبی یود
    سپاسگذارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…