معماری هلند

پیست دوچرخه ؛ پل اتصال دو برج مسکونی در هلند!

۲
23
زمان مطالعه: 2 دقیقه
260 آپارتمان مسکونی و اداری، پارکینگ، امکانات بسیار بالا، و از همه مهم‎تر، داشتن مسیر فوق‎العاده زیبا و خاص در سقف خود، که یک پیست اسکی است، این مجتمع مسکونی را به یکی از بهترین معماری‎های جهان، تبدیل خواهد کرد.
پیست دوچرخه

پیست دوچرخه همیشه هم روی زمین استفاده نمی‎شود. وقتی در ذهن معماران و طراحان، این سوال پیش آمد که چرا برای رفتن از یک مجتمع مسکونی به مجتمع کناری، ۵۰ طبقه یا بیشتر پایین بیایند و دوباره ۵۰ طبقه بالاتر بروند؟ حتی برای ورزشکاران هم پیمودن این مسیر راحت نیست. در پاسخ به این پرسش، طرح ساختن دو برج مسکونی با پل اتصالی که می‎شود روی آن دوچرخه سواری کرد، ایده‎پردازی شد.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا، تیم طراحی و معماری پیتر پیکلر دست‎به‎کار شد و دو برج مسکونی در شهر مارسن را طراحی کرد.

پیست دوچرخه

این معماران هنرمند، در مساحت ۳۵۰۰۰ متر مربع، برج‎های حلقه‎ای را طراحی کردند. این طرح شامل دو برج مسکونی به شکل L  است که با یک پیست دوچرخه به هم وصل می شوند. این دو برج مسکونی که به شکل عدد ۸ هستند، در کنار رودخانه بزرگ Vecht ، که دو شهر آمستردام و اوترخت در کشور هلند را به هم وصل می‎کند، ساخته خواهد شد.

۲۶۰ آپارتمان مسکونی و اداری، پارکینگ، امکانات بسیار بالا، و از همه مهم‎تر، داشتن مسیر فوق‎العاده زیبا و خاص در سقف خود، که یک پیست اسکی است، این مجتمع مسکونی را به یکی از بهترین معماری‎های جهان، تبدیل خواهد کرد. طرح‎های باز و مینیمال، داشتن شکل‎های مستطیل یا مکعب و استفاده از سطح‎های صاف و پنجره‎های بزرگ در معماری این برج‎ها وجود دارند.

پیست دوچرخه

جذابیت، نو بودن و خلاقیت در این طرح، آن‎قدر چشمگیر بود که در ابتدای ارائه طرح، موجب شد تا شرکت معماری پیتر پیچلر با طراحی خود برای برج‎های حلقه‎ای هلند برنده رقابت بین‎المللی معماری شود.

سمت شمالی این مجتمع  منظره‎هایی زیبا برای چشم‎های ساکنان خود خواهد داشت و با رعایت استانداردهای محیط زیست، در سال ۲۰۲۰ به بهره‎برداری خواهد رسید. اتصال دو برج مسکونی در هلند با پیست دوچرخه، یک شاهکار در معماری مدرن است.

۲ دیدگاه

  1. بزرگی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۶:۳۷ ب٫ظ

    خیلی زیباست قابل توجه معماران و مهندسین ما که فقط بفکر بیشتر کردن زیربنای مفید هستن و نه زیباسازی و ایده پردازی !

    پاسخ

  2. بیگدلی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۱۱ ب٫ظ

    زیباست
    سپاسگذارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…