درباره بازار مسکن در آینده، چه خبر؟

۱
13
زمان مطالعه: 2 دقیقه
25 صاحب‌نظر اقتصادی آشنا به تغییر و تحولات بخش مسکن، آینده کوتاه‌مدت بازارهای معاملات ملک و ساخت و ساز را تحلیل کردند.
درباره بازار مسکن

درباره بازار مسکن در ماه‌های آینده ۲۵ کارشناس سخن گفته‎اند. در این نظرسنجی ۵ پرسش درباره سمت و سوی متغیرهای کلیدی بازار مسکن مطرح شده و افق زمانی بررسی‌ها نیز یک ماه منتهی به ابتدای تابستان، با نگاه به هفته‌های گذشته از بهار ۹۸ در نظر گرفته شده است.

برایند نگاه‌ صاحب‌نظران نشان می‌دهد هم‌اکنون ظرفیت «تغییر فاز» در بازار معاملات خرید آپارتمان وجود دارد و مشروط به حفظ وضعیت مهم‌ترین پارامتر بیرونی اثرگذار بر این بازار، تغییرات از ابتدای فصل اصلی نقل و انتقالات ملکی (تابستان)، قابل ردیابی خواهد بود.

به گزارش مجله دلتا به نقل از  دنیای اقتصاد ، ۲۵ صاحب‌نظر اقتصادی آشنا به تغییر و تحولات بخش مسکن، آینده کوتاه‌مدت بازارهای معاملات ملک و ساخت و ساز را تحلیل کردند.
نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد بازار معاملات مسکن در مقطع فعلی به آستانه «تغییر وضعیت» رسیده؛ اما برای ورود به فاز جدید، اوضاع یک متغیر بیرونی، تعیین‌کننده است. بر اساس پیش‌بینی‌های مطرح در نظرسنجی، بازار خرید مسکن در تهران آماده فاصله‌گیری از هیجانات و نزدیک شدن به دوره ثبات نسبی قیمت‌ها است. در این حالت، احتمال ورود کامل به دوره رکود وجود دارد. اما با وجود پتانسیل این تغییر، یک شوک ارزی دوباره می‌تواند مسیر بازار ملک را تغییر دهد.
درباره بازار مسکن

۵۲ درصد از نظردهنده‌ها اعتقاد دارند حجم معاملات خرید مسکن با افزایش روبه‌رو نمی‌شود و شیب رشد میانگین قیمت‌ نیز تا افت قیمت واقعی،‌ کاهشی خواهد بود.

دو نکته جذاب برای فعالان بازار مسکن

نرخ ارز، نرخ تورم و تسهیلات مسکن، به‎ترتیب، سه فاکتور دارای بیشترین نقش در جهت‌دهی به بازار ملک معرفی شده است. این نظرسنجی  حداقل دو نکته جذاب برای فعالان بازار مسکن دارد:

  1. تاثیرپذیری بازار مسکن از تحولات بازار دلار در این دوره تفاوت پیدا کرده؛ به گونه‌ای که تحت تاثیر انتظارات تورمی و نااطمینانی عمومی به اوضاع اقتصادی، سرعت واکنش بازار مسکن به رخدادهای ارزی،‌ بیشتر شده است.
  2. نکته دوم به وزن تقاضای سرمایه‌ای در مقایسه با تقاضای مصرفی در بازار فعلی معاملات اخیر در تهران مربوط می‌شود.

یک نظر

  1. الهی

    ۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۲۲ ب٫ظ

    جالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…