جاذبه های گردشگری نوشهر کم نیست

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چگونه می‎شود روزهای گرم تابستان را در فضای باز، خنک تجربه کرد؟ پاسخ جمله «به راحتی» است، اگر شما کنار "تنگ ‌دار" دره‌ای در جنگل خانیکان نوشهر باشید.
گردشگری نوشهر

از استان مازندران و گیلان زیاد سخن می‎رانیم. چرا که معمولاً در تعطیلات، میزبان بسیاری مسافران هستند. چه داخلی و چه خارجی. امروز سراغ جاذبه‎های گردشگری نوشهر رفتیم. شهری زیبا، سرسبز و تاریخی در استان مازندران. قدمت این شهر به سال‌های بسیار دور بازمی‌گردد. سفر به شهر نوشهر می‌تواند بسیار مهیج و خاطره‎انگیز برای هر گردشگر باشد. شهری بکر، خاص و فوق‎العاده زیبا که در بین دیگر شهرهای مازندران شهرتی به هم زده است. جاذبه‎های گردشگری نوشهر کم نیست، خوب است با چند مقصد گردشگری در این شهر آشنا شوید که شاید همه‎ی آن‎ها را تجربه نکرده باشید.

گردشگری نوشهر

انگاس

نام انگاس، به معنی جای خوش آب‌و‌هوااست. یک روستای سرسبز و چشم‌نواز، در دامنه رشته کوه‌های البرز. انگاس یکی از جاذبه‎های دست نخورده گردشگری نوشهر است. طبیعتی بکر که در نزدیکی کجور قرار دارد. از مناطق دیدنی و بی‌نظیر این منطقه می‌توان به آبشار جناب، آبشار چشمه موزیا، آبشار پنجاه‌ چم و بز چشمه اشاره کرد. سفر در روزهای گرم تابستان برای لذت بردن از آب‌و‌هوای سرد این منطقه بسیار دلچسب است.

گردشگری نوشهر

تالاب ارواح

شاید اولین جاذبه گردشگری نوشهر برای توریست‎های خارجی همین تالاب ارواح باشد. منطقه‎ای مه گرفته، درختانی خشک که از دریاچه سر برآورده‎اند. صدای حیوانات و پرنده‎های نادیدنی در اطراف، از ویژگی‌های خاص و مرموز تالاب ارواح است. دیدن عجایب تالاب باعث می‌شود که بیشتر گردشگران ماجراجو و علاقه‌مند به هیجان، به این مکان فوق‌العاده در دامان طبیعت سر بزنند. درست است که تالاب ارواح نامی ترسناک و مرموز دارد اما دیدن کردن از زیبایی‎های کم‎نظیر آن خالی از لطف نیست.

گردشگری نوشهر

دهکده سنگی کندلوس

روستای سنگیِ کندلوس با قدمت بیش از چهار‌هزار سال یکی از مکان‌های گردشگری نوشهر است. البته که همه روستاهای سنگی در ایران جذاب و دیدنی و چشم نوازند اما کندلوس به دلیل داشتن اولین موزه روستایی جهان از نظر بین‌المللی اهمیت زیادی دارد. در این روستا اولین چیزی که نظرتان را جلب می‎کند کوچه‌های سنگ‌فرش شده زیر پای دیوارهای گلیِ خانه هااست؛ با پنجره‌های چوبی و گلدان‎های باطراوتی که زیبایی بیشتری به این روستا بخشیده است.

گردشگری نوشهر

جنگل سی‎سنگان

سی‎سنگان نه تنها جاذبه گردشگری نوشهر حساب می‎شود بلکه بی‎غلو یکی از معروف‌ترین پارک‌های جنگلی مازندران و ایران است. پوشش بی‌نظیر گیاهی منطقه، همراه با زیبایی‎های منحصر به خطه شمال در مجاورت با ساحل دریای خزر در هم آمیخته تا عامل جذب‌کننده گردشگران به سی‌سنگان باشد. پیاده‎روی در جنگل و ساحل، دوچرخه‎سواری، پیست کارتینگ، مناظر بکر و زیبای طبیعت، قایق‌سواری بر موج‌های زیبای خزر همگی از تفریحات مثال‎زدنیِ پارک جنگلی سی‌سنگان هستند.

گردشگری نوشهر

روزهای گرم اما خنک در تنگ دار

چگونه می‎شود روزهای گرم تابستان را در فضای باز، خنک تجربه کرد؟ پاسخ جمله «به راحتی» است، اگر شما کنار “تنگ ‌دار” دره‌ای در جنگل خانیکان نوشهر باشید. جایی که از میانِ این دره زیبا رودخانه‌ای با آب بسیار سرد عبور می‌کند. تصور یک پیاده‌روی در گرمای تابستان را بکنید که در مسیر رودخانه و صخره‌هایی پوشیده از خزه باشید و خنکایِ آب بسیار سرد صورتتان را نوازش می‎کند. جزئی از جذابیت‌های گردشگری نوشهر سفر به تنگ دار و استفاده از مناظر طبیعی و فوق‌العاده آن است که روح‎تان را تازه می‎کند.

گردشگری نوشهر

۲ دیدگاه

  1. زارع

    ۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۱۷ ب٫ظ

    عالی و دیدنی است

    پاسخ

    • گلزار

      ۴ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۳۰ ق٫ظ

      بله دقیقاً 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…