تسهیلات مسکن باید تمام دهک ها را شامل شود

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
تسهیلات مسکن باید تمام دهک ها را شامل شود

به گفته یک عضو کمیسیون عمران مجلس، سرمایه‌های سرگردان در بازار سکه و دلار قیمت مسکن را تا پنجاه درصد گران‌تر می‌کند.

هادی بهادری با بیان اینکه هم‌اکنون بسیاری از خریداران خواهان ثبات قیمت مسکن هستند اظهار امیدواری کرد که به‌زودی بازار مسکن از رکود خارج شود.

وی خروج بازار مسکن از رکود را نیازمند چند عامل، از جمله تعادل عرضه و تقاضا، تحریک سرمایه‌گذاران و ارائه تسهیلات مناسب دانست.

بهادری تصریح کرد: هم‌اکنون بازار مسکن با افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۲ درصدی برابر با نرخ تورم روبه‌رو است که در صورت هدایت سرمایه‌ها به بازار طلا و سکه، جهش قیمت تا پنجاه درصد را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پول‌های سرگردان در بازار بسیار زیاد است، گفت: با وجود این میزان سرمایه سرگردان، متأسفانه ساخت‌وساز جذابیتی برای سرمایه‌گذاران ندارد و مسئولان باید فضایی مناسب برای جذب بیشتر متقاضیان فراهم کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه کاهش سود بانکی می‌تواند برای بسیاری از سرمایه‌گذاران جذاب باشد، خاطرنشان کرد: دولت باید شرایط رشد ساخت‌وساز در کشور را فراهم کند.

وی یادآور شد: در بازار مسکن تقاضا بر عرضه پیشی گرفته و این امر، باعث رشد نسبی قیمت شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: تسهیلات خرید مسکن فقط برخی از دهک‌ها را پاسخ‌گو است، درصورتی‌که تسیهلات باید به‌گونه ای باشد که تمام دهک‌های جامعه، از جمله دهک‌های ضعیف را  تحت پوشش قرار دهد.

وی با بیان اینکه رونق بدون افزایش قیمت امکان‌پذیر نیست، افزود: این افزایش قیمت در ابتدا برابر با نرخ تورم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است، اما اگر درست هدایت نشود به بیش از ۴۰ درصد خواهد رسید. باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…