جنگل توسکستان، با نسیمی که از بهشت می‌آید (+ویدئو)

۰
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
ویدیو: جنگل توسکستان، با نسیمی که از بهشت می‌آید

ببینید: جنگل توسکستان در جنوب شرقی گرگان

جنگل توسکستان در جنوب شرقی گرگان و در ۴۰ کیلومتری این شهرستان واقع شده است. از این جنگل تا شاهرود چیزی در حدود ۸۰ کیلومتر فاصله است که از مسیر قله شاهکوه شاهرود می‌گذرد.

در ابتدای این جنگل، روستایی با همین نام قرار دارد. بالاترین نقطه این جنگل را منطقه جهان نما می‌نامند که با عبور از جاده‌های پر پیچ و خم به آن می‌رسند.

در زمستان این منطقه پوشیده از برف و یخ است و هوای بسیار سرد آن اجازه اقامت طولانی در آن نمی‌دهد و در تابستان هوای خنک و دلنشین و حتی کمی سرد  باعث توجه بسیاری از گردشگران به جنگل توسکستان شده است.

از جهان بین تا شاهرود تقریبا کل جاده سرازیری است. این منطقه علاوه بر هوای مطبوع دارای رودخانه ای است که از میان این جنگل می‌گذرد. اختلاف دما در منطقه جهان بین نسبت به نقطه پایین، جنگل ۱۵ درجه سانتیگراد است.

پوشش گیاهی این منطقه از درختان ارس می‌باشد که هر چه بیشتر به منطقه جهان بین نزدیک می‌شویم پوشش گیاهی توسکستان تنک‌تر می‌شود.

درمسیر این جاده مناظری خواهید دید که قابل وصف نیست. این جاده مسیری پرپیچ و خم را طی می کند تا این که به بالا ترین نقطه خود، یعنی منطقه جهان نما برسد.

هرچند این جاده پر پیچ و خم است. اما مناظر دلکش آن و هوای مطبوع، به گونه ای است که گویا نسیمی از بهشت به گونه هایتان می وزد.

این جنگل میان دو رشته کوه واقع است که رودخانه ای پرآب از میان آن می گذرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…