عمل بینی با الکتریسیته ، فناوری قرن بیست و یکم

۶
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با پیشرفت‎های شگرف علم جراحی در قرن بیست و یکم محققان آمریکایی به این نتیجه دست یافته‎اندکه با جراحی به روش مولکولی درعمل زیبایی بینی و اصلاح قرنیه، بیمار درد نکشیده و حتی مراقبت پزشکی خاصی هم نیاز نخواهد داشت.
جراحی ملکولی

در ماه آوریل، انجمن شیمی آمریکا روش جدیدی از جراحی آزمایشگاهی بدون درد را با عنوان جراحی مولکولی معرفی کرد که در آینده می‎تواند در عمل بینی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

این نوع از جراحی در نوع خود  انقلابی در عمل جراحیِ نقاطی از بدن، که دارای بافت‎های غضروفی مانند گوش، بینی و بافت‎های کلاژن مثل تاندون‎ها هستند، به حساب می‎آید.

روش انجام جراحی

در این شیوه از جراحی، دانشمندان با استفاده از سوزن‎های بسیار ظریف الکتریکی که به عضو مورد نظر وارد می‎کنند و بهره‎برداری از تاثیر جریان الکتریکی بر بار مولکول‎های منفی و مثبت پروتئین و سدیم، بافت غضروف یا کلاژن در نقطه مورد نظر را نرم کرده و به حالت مناسب تغییر شکل می‎دهند.

عمل بینی

محققان آمریکایی بر این باورند که از این روش علاوه بر عمل بینی، می‎توان در جراحی‎های اصلاحی قرنیۀ چشم نیز استفاده کرد. با این فناوری،دیگر مانند امروز عمل بینی و اصلاح قرنیه، با درد همراه نبوده  و حتی مراقبت پزشکی خاصی هم نیاز نخواهد داشت، بلکه در مدتی بسیار کمتر و بدون نیاز به تیغ جراحی و لایه‎برداری، فقط با ایجاد تغییر در شکل قرنیه انجام می‎شود، و بیمار در زمان بسیار کوتاهی پس از جراحی می‎تواند به کار روزمره بپردازد.

ضمناً جراحی مولکولی به دلیل نداشتن درد و خون‎ریزی و سرعت بالای آن که حدود پنج دقیقه خواهد بود، مناسبِ جراحی‎های کم‎هزینه در مطب است، که توسط بی‎حسی موضعی انجام می‎شود.

نتایج آزمایشگاهی

از این روش تاکنون روی گوش خرگوش‎های آزمایشگاهی استفاده شده است. در آزمایش‎های مذکور محققان جراحی مولکولی، محل نقص موجود در شکل گوش را با وارد کردن چند الکترود سوزنی و برقراری جریان الکتریکی نرم کردند. سرانجام با نهایی شدن شکل غضروف گوش، الکترودها را خارج کردند.

با قطع جریان الکتریکی مجدداً غضروف گوش محکم شده و نقص مورد نظر بدون خون‎ریزی و جراحی با موفقیت از بین رفت.

هم‎اکنون محققان در آمریکا در حال پیگیری برای به‎دست آوردن مجوز جراحی‎های بالینی هستند و دیرزمانی طول نمی‎کشد تا استفاده از آن در عمل بینی و قرنیه هم عمومی شود.

منبع: you can

۶ دیدگاه

  1. مسرور

    ۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۶ ق٫ظ

    خیلی جالب بود
    امیدوارم جراحاهان ایران هم هرچه زودتر به این دانش برسن و کمتر بزنن دماغ ملت رو زشتتر کنن. ۲ تا از دوستام ۲ بار عمل زیبایی بینی انجام دادن ولی زشتتر از بینی سابقشون شد و با کلی درد و ورم و …
    انشاالله که این روش مفید و بدون درد باشه!

    پاسخ

  2. برزین

    ۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۵۱ ب٫ظ

    همیشه تخصص و تحقیقات حرف اول را میزنند.

    پاسخ

  3. شمس

    ۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

    مقاله بسیار جالب و جدیدی بوده انشا اله به زودی در ایران اجرا و عملی شود و کلی مردم ایران که این
    عمل همگیر شد ه است از این عمل جراحی که با خطرات توام میباشد نجات پیدا کنند با تشکر از شما

    پاسخ

    • محمد رضا جعفرآبادی

      ۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۴:۴۲ ب٫ظ

      ممنون امیدواریم زودتر عمومی بشه

      پاسخ

  4. الهی

    ۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۸:۰۳ ق٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

  5. دهنوی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۷:۵۲ ب٫ظ

    جل الخالق!!!!!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…